• AnnaochKatarina

Otäcka barnprogram

Jag undrar om det var fler födda på 90talet som var rädda/livrädda för Ika i rutan??

Själv tyckte jag alltid hon var oerhört otäck när hon dansade med skelettet!! Usch!!

God jul!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Otäcka barnprogram
  • supersemlan

Är född på 70-talet men vet att jag skulle ha älskat Ika i rutan som barn... min favorit som liten var Vilse i pannkakan. Har alltid haft en dragning till det mörka, haha. 

• bitte67
    supersemlan skrev 2010-12-31 20:26:53 följande:
    Är född på 70-talet men vet att jag skulle ha älskat Ika i rutan som barn... min favorit som liten var Vilse i pannkakan. Har alltid haft en dragning till det mörka, haha. 
    Du måste varit den enda som gillade Vilse i pannkakan. Själv hade jag mardrömmar om den i flera år efter. Tyckte den var fruktansvärt läbbig. Ika har jag inget minne av då jag troligen var för gammal när hon var i rutan. Dock minns jag hennes i Pettson och Findus Tomtemaskinen, där var hon bra. Såg den tillsammans med sonen när han var liten och har även köpt filmen till dottern.
  • slangbella
    bitte67 skrev 2010-12-31 20:47:54 följande:
    Du måste varit den enda som gillade Vilse i pannkakan. Själv hade jag mardrömmar om den i flera år efter. Tyckte den var fruktansvärt läbbig. Ika har jag inget minne av då jag troligen var för gammal när hon var i rutan. Dock minns jag hennes i Pettson och Findus Tomtemaskinen, där var hon bra. Såg den tillsammans med sonen när han var liten och har även köpt filmen till dottern.
    Nä, här är en till som var väldigt förtjust i Vilse i pannkakan
    Ika kommer jag inte heller ihåg något av, är förmodligen för gammal för det.
    (¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • JPT

Jag tyckte att hon var jätteläskig. Mina föräldrar fick inte sätta på TV:n i närheten av mig under en ganska lång period... Rynkar på näsan

• Aakashan

Jag är alldeles för gammal, men jag var livrädd för Tårtan, Vilse i pannkakan och ett program som hette Ensam hemma... Hua mig!!!!

• bitte67
    slangbella skrev 2010-12-31 21:00:04 följande:
    Nä, här är en till som var väldigt förtjust i Vilse i pannkakan
    Ika kommer jag inte heller ihåg något av, är förmodligen för gammal för det.
    Då tillhör vi nog samma generation... Flört Men jag har fortfarande svårt att förstå de som gillade Vilse i pannkakan...
  • fluu
    supersemlan skrev 2010-12-31 20:26:53 följande:
    Ja! Vilse i pannkakan är ju så bra. Var tvungen att skaffa programmet på dvd eftersom alla äldre snackar om att Staffan Westerberg förstörde deras barndom. Det förstår jag inte:P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • IsDimma
    emelielj skrev 2010-12-31 12:23:24 följande:
    Jag har ett minne, som jag är rätt säker på att det inte är en dröm! Hjälp mig komma på vad den heter!

Den handlade om nån kille, ung, som blev gravid men nån tjej i ett träd sen födde han ungen ur munnen! Visst låter det sjukt? Men är säker på att jag har sett den på tv.

Även en annan serie där barn reser tillbaka i tiden via en magisk spegel och under introt flyger man över vatten och en fin sång spelas, vad heter den?
    Den serien med den magiska spegeln heter Mirror, en australiensisk serie om jag inte missminner mig .-)
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Snöviolen
    emelielj skrev 2010-12-31 12:23:24 följande:
    Jag har ett minne, som jag är rätt säker på att det inte är en dröm! Hjälp mig komma på vad den heter!

Den handlade om nån kille, ung, som blev gravid men nån tjej i ett träd sen födde han ungen ur munnen! Visst låter det sjukt? Men är säker på att jag har sett den på tv.

Även en annan serie där barn reser tillbaka i tiden via en magisk spegel och under introt flyger man över vatten och en fin sång spelas, vad heter den?
    Det verkar ha varit ett riktigt psykprogram.
Svar på tråden Otäcka barnprogram