Inlägg från: aliceolivia |Visa alla inlägg
  • aliceolivia

BF september 2011

Hej hej!

Nog dags för mig att ge mig tillkänna efter att ha varit med och läst väääldigt länge.
    Är gravd med första barnet ,12+5 idag, men det var först i samband med KUB förra veckan då vi fick se den lilla som det kopplade att det verkligen finns någon där inne.

Så imponerad av alla er som klarar av att kolla på "En unge i minuten". Är livrädd för förlossning och skulle aldrig någonsin frivilligt sätta mig ner och kolla på en.

• aliceolivia

Deppig som tusan idag.

Berättade för mamma om bebisen igår. Visade sig då att hon vetat om det i ca 2 månader redan, dvs sen absolut första besöket hos BM!. Mamma jobbar inom vården men min BM har försäkrat om och om igen att hon inte skulle kunna få nys om det.

Värsta är att hon inte verkade särskilt glad. Tror hon känt som att hon var sist i världen som fick veta (ja officiellt då) fast hon i själva verket var den första. Hoppas i alla fall det är därför hon inte verkade superglad.

Har liksom väntat mig att min sambos försäldrar inte kommer bli överförtjusta (dom tycker att dom har tillräckligt med barnbarn) och jag tror inte heller hans barn kommer bli särskilt glada över ett nytt syskon. Hade inte väntat mig det av mina föräldrar. 

• aliceolivia

Tesan: Visade sig att det är mamma som bokar alla tider till ultraljud nuförtiden, visste inte att hon tagit över den biten, så hon har inte gjort något fel. Hon jobbar ju inom samma klinik därför jag verkligen ville dubbelkolla med BM så att det inte skulle bli så här.  

Får väl helt enkelt hoppas på en bättre reaktion nästa gång vi ses.... .

• aliceolivia
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-23 18:05:55 följande:
    Vi kollar också ny bil, kan bli en Volvo Är det någon mer än jag som tappat aptiten? Mår inte illa så mycket längre, men blir inte hungrig! Jag äter ändå, men det blir så forcerat!
    Jag har det precis likadant! Har helt tappat matlusten. Jag så trött på kvällarna så det tar emot att laga något och när jag sen inte är hungrig heller känns det ju helt meningslöst. Försöker verkligen få i mig något vid varje mål men det är inte på långa vägar lika mycket som jag brukade äta innan. Har förvisso en del att ta på men det känns ändå inte bra. Bebisen kan ju inte gärna få i sig bra med näring genom att jag har några kilon för mycket. 
  • aliceolivia

Någon som har tips på hur man botar restless legs? Har grymt kli i benen och nu har det spridit sig till armar och händer också. Hjälper inte ens att gå omkring. Blir snart tokig!

• aliceolivia
    She is Me skrev 2011-03-25 08:03:24 följande:
    Aliceoliva: magnesium fungerar för vissa mot restlesslegs också :)
    Tack för tipset! Ska definitivt inhandla och testa.
  • aliceolivia

Jag har faktiskt inte vägt mig sedan inskrivningen. Innan brukade jag väga mig varje dag. Jag har haft tendenser till ätstörningar och är rädd att en eventuell viktuppgång ska sätta igång fel tankar i huvudet. Så jag kontrollerar helt enkelt inte och försöker äta bra. Tror att det är det bästa för mig.

• aliceolivia
    lillagreizn skrev 2011-03-26 08:53:10 följande:
    Okej det var en del som inte gått upp något. Jag är då så förbannat orolig över att jag inte gått upp ett enda gram, med tanke på att jag väger under 50 kg.
    Tror inte du behöver oroa dig. Min mamma vägde också under 50 kg när hon väntade mig och hon kunde ha sina vanliga kläder fram till en månad innan jag föddes. Samma sak när hon väntade min syster och det var inget fel på nån av oss. :)
  • aliceolivia

Angående det här med att ta reda på kön eller inte. I mitt landsting berättar dom inte även om dom skulle se. Nu är det så att jag tycker verkligen inte om överraskningar och funderar därför på att boka privat köns-UL. Tror jag skulle ha lättare att relatera till barnet där inne om jag visste vad det var och att det skulle bli en bättre upplevelse totalt sett.

• aliceolivia
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-28 13:08:53 följande:
    Ullis72 skrev 2011-03-28 08:45:11 följande:
    Det är nog väldigt olika, beroende på vilken kommun man tillhör.
    Här i Borås berättar dom inte kön även om man vill veta, medans man i vissa gör det..... väldigt olika.

Jag har beställt ett könsultraljud i Göteborg på en privatklinik, tycker att det är kul att kunna planera..... göra om rum mm... Men alla känner ju olika!!!!
    Jo, men om man tänker efter lite, så får de ju inte undanhålla sig annan information om ett barn som DU är förälder till. De kan ju lika gärna berätta könet som att de kan berätta att det är ett litet foster osv. 
    Faktum är ändå att dom undanhåller. Här får man absolut inte vet kön.

Fick inte heller veta de exakta siffrorna vid KUB då BM tyckte det var onödigt och att jag inte behövde veta mer än "låg risk". Några bilder på bebisen var det inte heller tal om trots att jag var villig att betala för dom.

Tyvärr är det väldigt olika från landsting till landsting hur dom resonerar kring ens rätt som förälder att veta.
Svar på tråden BF september 2011