Inlägg från: aliceolivia |Visa alla inlägg
  • aliceolivia

BF september 2011

N e m i skrev 2011-03-30 08:59:56 följande:
    Igår ringde jag min chef och berättade om grav. Var ju såklart nervös, men som jag visste kändes det jättebra efteråt. Så tillbaka på jobbet idag efter 11 dagar ledigt och en större mage håller jag inget hemligt längre. Någon annan som inte berättat än?
    Jag har berättat för min chef eftersom de kommer vilja ta in en vikare som helst ska hinna gå brevid innan jag försvinner. Däremot har vi inte berättat för så många andra.

Det vi måste ta tag i väldigt snart är hans barn! Vill absolut inte riskera att de får höra på omvägar att de ska få ett syskon och innan det är gjort vågar jag inte berätta för någon annan.
  • aliceolivia
    N e m i skrev 2011-03-31 10:01:16 följande:
    Jo, cheferna brukar ju vilja veta tidigt. Men jag valde att vänta så länge som möjligt, eftersom det ändå inte går att söka havandeskapsledigt förens efter rul, då man får sitt modrskapsintyg. Sen vill man ju kolla på rul att allt ser bra ut, innan det börjar fyllas i några papper. Men nu är det bara 1 vecka kvar. Kommer vara ca 18+3 då!

Är det ditt första barn? Hur gamla är barnen? Roligt för dem med ett syskon! Min son är 2,5 nu. Han sa just att bebisen ska få bo i dockskåpet!

Kände igår kväll en liten spark utanpå magen när jag skulle sova. Jättehäftigt! Har bara känt lite smått inuti i ett par veckor.
    Det är mitt första! Min sambo är lite äldre än jag och hans båda är redan 19 och 18 år. Sonen kommer ta det bra, det är jag nästan helt hundra på. Men jag tror det kan bli lite tuffare med dottern. Vi får se till helgen för då måste det bara ske!
  • aliceolivia
    vanligmänniska skrev 2011-04-02 22:08:21 följande:
    I mitt landsting får man boka in denna tid själv, Jönköpings landsting. Kanske det är så hos dig med?
    Jag bor också i Jönköpings län och min BM bokade tid till både KUB och UL när jag var på inskrivningen. Jättebra för då kunde jag ju vara med och hitta en tid som passade mig och sambon bra.
  • aliceolivia
    trivsamma forandringar skrev 2011-04-04 20:10:02 följande:

Dåligt resultat på KUB för oss idag. Blodprovet såg bra ut, men nackspalten var 3,7 mm och gav oss sannorlikhet på 1:11 att det ska vara DS och 1:3 att det ska vara fel på 13 och 18. Känns förjävligt och vi är ledsna!
    Vi fick prata med en läkare direkt, och vi kom fram till att göra fostervattensprov den 20 april. Sen får vi vänta hela påsken på besked. 1/3 betyder ändå 66% chans att det är friskt, svårt att tänka positivt just nu, men vi får ändå försöka...

Hade planerat att vi skulle shoppa ett par mamma-byxor till mig efter testet när vi ändå var in till stan, men jag orkade inte!

Varför ska detta hända just oss? *ledsen*

Beklagar verkligen!  Men som Flisan skriver så slutar det ofta lyckigt ändå. Håller tummarna för att ni får ett bra resultat på fostervattensprovet!
  • aliceolivia

Jag ska absolut teckna en gravidförsäkring. Måste bara läsa på lite mer innan jag väljer vilken. Är tveksam till att det skulle räcka med hemförsäkringen däremot kan jag tänka mig att olycksfallsförsäkringen överlappar gravidförsäkringen helt eller delvis beroende på vilken man har.

• aliceolivia
    Sofiafia82 skrev 2011-04-13 11:15:01 följande:
    Verkar som att många är mammalediga, sjukskrivna eller studenter här i forumet.
    Är det bara jag som fortfarande jobbar heltid? Tänkte (om jag nu inte börjar må dåligt senare
    i graviditeten) jobba heltid till och med juli ut och sen ta semester i augusti.
    Hur ska ni andra som jobbar göra?
    Jag jobbar heltid och har planerat att göra precis som du. Semester hela augusti och sedan föräldraledigt från och med september. Enda tråkiga med det upplägget är att vi inte får semester samtidigt jag och sambon. Fast vi håller på och renoverar huset så det hade inte blivit några längre turer för oss i sommar i alla fall.
  • aliceolivia
    Heffa skrev 2011-04-17 09:20:51 följande:
    Känner alla rörelser utanpå? Jag känner väldigt lite rörelser överhuvudtaget. Jag minns inte att jag kände rörelser utanpå såhär tidigt med sonen heller. Är det jag som är "sen"?
    Jag känner inte heller något på utsidan och på insidan bara någon gång ibland. Kanske ett par gånger i veckan. Är i v 19 (18+2). Oroar mig inte så mycket för det. Tror bebben ligger ganska långt in (verkade så på KUB). Det kommer när det kommer.
  • aliceolivia
    Miniapa skrev 2011-04-20 14:32:36 följande:
    Åh, nu är det bara 1,5h kvar, sedan är jag ledig i 5 dagar Solig
    Samma här! Ska bli såå härligt. Och sen när vi kommer hem från weekend-resan är det RUL. Spännande värre!
  • aliceolivia
    She is Me skrev 2011-05-03 14:55:13 följande:
    när jag har gått så har det handlat om hur förlossningen går till, vilka smärtlindring man kan få, lite profylax, och sen sista träffen handlade om ammning och eftervård.
    Låter ju faktiskt som nåt jag borde ta och kolla upp. Är rätt skraj för själva förlossningen så jag har (på BMs inrådan) inte börjat tänka på den ännu. Men det börjar väl snart bli läge för det.... . 
Svar på tråden BF september 2011