• OoOoO

BF september 2011

Trodde nästan det kunde vara på g igår, men nej inte då.

Är så less på dessa förvärkar som inte är något, nu har de dessutom börjat kännas mer.

Är helt slut i magen, så när det hållit på ett par timmar är det svårt att känna skillnad på vad som är vad. Igår hade jag konstant molvärk.

Sa ju 12:e från början så nu hoppas jag på det, det skulle vara häftigt. 

• OoOoO
    SannaMac skrev 2011-09-10 11:28:54 följande:
    Japp, igår kl 10.21 kom lille Adrian! 4085 gram och 54 cm lång. Drygt tio timmar efter vattenavgång, klarade mig helt utan smärtlindring trots utdragen krystning och riktigt intensiva sista tre timmar. Stolt över mig själv och min sambo som var världens bästa stöd. Förlossningsberättelse finns i stockholmstråden
    Stort grattis! ÄntligenGlad
  • OoOoO
    She is Me skrev 2011-09-10 15:19:47 följande:
    Vimsan och my, väntar oxå på trean hade bf 7/9 enligt sm och imorgon enligt rul och trodde aldrig jag skulle vara gravid fortf då första kom 38+2 på 5 h och andra kom 37+2 på 2 1/2 h från första värk. Jag är helt chockad över att ens tänka övertid. Varför är trean så lurig!?
    Trodde ju också min 3:a skulle ha kommit nu.

Jag frågade min bm i torsdags om vad jag skulle göra om vattnet går eftersom så många fått rådet att ringa ambulans och ligga still. Men jag fick svaret att det är ingen fara. 

Min största oro är att det ska gå för snabbt. 2:an föddes efter 15 min på fl. Dock hade jag haft värkar ca 6 timmar. Nu har jag ju regelbundna förvärkar och de har gjort riktigt ont de senaste dagarna, men avtar under natten. Vill ju inte åka in i onödan heller. Men man lär väl känna när det är dags, kanske.

• OoOoO
    M y skrev 2011-09-10 16:00:15 följande:
    She is me: ja, varför ska de det? Läkaren sa till mig att då det är ny pappa så ska jag inte jämföra med de andra barnen :-O samt att trean är en joker oavsett vilket.
    Är en ny pappa även för mig.

Jag tippade ju på 12:e redan från start och det är på måndag så nu hoppas jag starkt på det

Hoppas inte på en allt för lurig 3:a för då har jag långt kvar 
  • OoOoO
    She is Me skrev 2011-09-10 17:41:57 följande:
    OoOoO
    Ja här är det samma far till alla tre så det verkar ju inte spela roll, men om du hade värkar i 6 timmar innan så skulle jag rekomendera att åka in så fort de blir regelbundna och lite tätare typ 2 värkar på 10 min även om de inte gör så ont, mina gjorde inte ont förrän hon nästan var ute dvs 15 min innan kom in till fl 30. Har oxå mkt förvärkar denna gången men man känner nog skillnad hoppas jag just att de blir starkare även om de kanske inte gör ont
    Jag hoppas med att man känner skillnad när det väl är dags.

Just nu känner jag mest bara att jag har ont i ryggslutet, skulle kanske ta en liten promenad, har mest suttit och legat idag så det är nog därför 
  • OoOoO
    Sofiafia82 skrev 2011-09-10 19:37:26 följande:
    Igår 110909 föddes min pojke kl 12! Han kom på sin dag enligt rul och ägglossningen. Enligt kub skulle han ha kommit i måndags. En stooor bjässe på 4380 g och 53 cm lång. Hade jag vetat det så hade jag varit lite orolig inför förlossningen faktiskt. Värkarna satte igång helt utan förvarning kl 22 på torsdagen. Jag skrev ju då att jag inte visste om det var riktiga värkar. Sen tyckte jag inte dr gjorde så ont men de kom regelbundet med 2-3 min mellan direkt. När vi åkte in till fl kl 4 var jag helt öppen! Snacka om förvånad jag blev för jag trodde de skulle skicka hem mig igen! Trodde jag typ öppnat mig en cm eller nåt för det gjorde verkligen inte sp ont som jag hade föreställt mig. Sen stannade tyvärr förlossningen upp eftersom hinnsäcken vägrade gå sönder sp vattnet gick inte trots 3 h med intensivt värkarbete. Då krystade jag istället ut hinnsäcken fylld med vatten så den hängde ut som en ballong de tyckte jag skulle ta Eda för att inte utdrivningsskedet skulle gå för fort. Så det tog jag. Sen låg jag på sidan och krystade ut bjässen! Fick sy 8-9 stygn för han kom ut utan att snurra helt och hade axlarna uppdragna till öronen. Sprack inget nät huvudet kom ut så det var synd att det blev så tokigt ändå. Sen kom inte hela moderkakan ut så jag blödde jättemycket i flera timmar tills det kom ut en stor klump som fyllde upp hela min hand idag när jag duschade. Det var hinnor och en del av moderkakan, usch!
    Grattis!
  • OoOoO

Idag är dagen som jag känt på mig ända från början. Det var det första jag sa. Helt bestämd att det skulle bli 12:e.

Mina förvärkar har börjat göra lite ondare, men inte så det är någon direkt fara. Vill ha ont nuuuuu!!!!

Har haft en lugn natt, inte ens behövt gå upp och kissa, märkligt.

38+6 idag

• OoOoO
    She is Me skrev 2011-09-12 19:46:53 följande:
    Nu har hon anlänt en liten prinsessa blev det, allt gick bra var inne på fl kl 11.40 och 15.21 kom hon bf+1 idag.
    Grattis!

Själv har jag tagit ytterligare en tur i svampskogen. Jobbigt var det iallafall.
  • OoOoO

Grattis Friiidaaay och cicci89Glad

Lycka till nu katzon och hoppas det är på g för dig med BetulaGlad

Själv har jag en olydig liten en, hade ju beställt bebis till igår, men så blev det ju inte.Rynkar på näsan

Svampplockning funkar inte alltså. Gick 2 timmar i skogen igår, det enda är att jag fick ont i ryggslutet. Har haft en del sammandragningar i natt igen.

Ja, ja, idag har jag ju iallafall lite svamp att rensa, det orkade vi inte igår.

Svar på tråden BF september 2011