• OoOoO

BF september 2011

NornaB skrev 2011-09-13 08:52:43 följande:
    Jag provade 2 timmars svampplockning både i lördags och söndags.. men det hjälpte inte här heller! Är iof bara på BF +3 idag..
    Det är ju tur att det finns lite svamp i skogarna så man får något för det.
  • OoOoO
    Thegran skrev 2011-09-13 11:21:22 följande:
    mår allmänt skumt idag.
    Konstig, obehaglig känsla i magen. illamående. och trött.

ska försöka sova en stund tror jag...och så kanske man borde äta något...
    Har ungefär den känslan jag med, sov rätt dåligt i natt och drömde mycket.

Bla att det satte igång ordentligt, men jag kunde inte åka in förrän jag hade plattat håret, som om det skulle vara det första man tänkte på.
    Sen drömde jag att jag låg med hemska värkar över ett dygn utan att det hände något
  • OoOoO
    Thegran skrev 2011-09-13 12:50:27 följande:
    Hoppas det ger sig.

Har sovit ett tag men mår lika kasst nu. Skönt att dottern är på dagis till 15, sen slutar sambon 16. Annars vetesjutton hur jag skulle orka idag...
    Sov precis också en halvtimme på soffan. Yngsta dottern spelar nintendo och snart ska vi hämta äldsta i skolan, sen ska dessutom sambon ut med jobbet idag, Kommer bli en lång och jobbig eftermiddag/kväll känner jag. 
  • OoOoO
    Thegran skrev 2011-09-13 13:01:05 följande:
    men stackare, kan inte sambon stanna hemma idag?
    Vi helst inte be om det, de ska tacka en av hans närmsta som har slutat och vi bor dessutom bara några minuters promenad från där de ska vara och inget alkohol blir det. Han ringde nu och tror att han kommer ifrån redan vid 15, så då är han hemma nästan 3 timmar innan. Hoppas att promenaden till skolan piggar upp lite, fast det är dötrist väder ute.

• OoOoO
    Thegran skrev 2011-09-13 13:12:23 följande:
    Se till att vila de timmar sambon är hemma, kanske ta ett bad eller dusch - då brukar iaf jag kvickna till lite.
    sen sätter du barnen med någon bra film i soffan och lagat något högst okrävande, eller köper pizza eller annat.

Nu har jag ätit och druckit ett stooort glas vatten iaf. Hoppas också på att piggna till lite, men ska iaf ta bilen till dagis då det är för långt att gå (har iaf en 7 km dit) regnar och blåser här hemma, kändes nästan taskigt att låta dottern gå till dagis när man själv bäddade ner sig i soffan...Hon går på utedagis, men de är väl inne om det varit för taskigt väder i stan också. Här ute hos oss blåser det jämt mer än inne i stan.
    Har precis lovat barnen popcorn och film, Bee Movie blir det. Var rätt skönt att komma ut lite, har bara 15 min promenad. Blåser gör det och småregnar lite. Lilltjejen fick gå i alla vattenpölar så nu är hon så nöjd.

Det börjar faktiskt bli lite jobbigt att höra, nähä ingen bebis idag heller varje dag i skolan, men nu har jag max tre veckor kvar, men jag hoppas verkligen att det blir innan veckan är slut. 
  • OoOoO
    zamiakalla skrev 2011-09-13 15:33:49 följande:
    Igår klockan 13:43 kom våran Elias på BF-1.
    3260gr och 49cm lång.
    Grattis!

Kämpa på Katzon!, snart så! 
  • OoOoO

Lycka till miniapa.

Tyckte ett tag i igår kväll att mina förvärkar blev kraftigare och började göra ont, men fick sova hyfsat efter 2 alvedon.

Kan ju varit inbillning också eftersom det kändes som fel natt att åka in på. Bilen full med vinterdäck eftersom vår nya bil äntligen har kommit och ska hämtas idag. Klart vi hade fått lasta ur vinterdäcken och åkt in om det behövts.

Nu kom iallafall bilen före bebis så nu slipper barnen åka trångt. Ikväll blir det väl en premiärtur med bilen, ska bli kul. Så får bi sätta in babyskyddet så allt är helt redo.

• OoOoO
    katzon skrev 2011-09-14 07:59:11 följande:
    Efter 26 timmars mardrömsförlossning blev det ett akutsnitt 03.20.
    Nu är hon här vår älskade Alice 4180 g o 54 cm lång!
    Grattis till Alice! Hoppas du hämtar dig fort! Kram
  • OoOoO
    Renni skrev 2011-09-14 09:52:03 följande:
    Åh jag tror jag blir galen på allas kommentarer nu...
    - Har det inte kommit någon bebis än?.......
    Gaaaahh, jag vet ju att dem inte vill något illa när de säger så men när man får höra det av alla man träffar & pratar med så börjar det bli en aning tröttsamt. Ibland känns det precis som om det vore mitt fel att bebisen inte tittat ut ännu....
    Får höra det ofta både vid lämning och hämtning. Blä!
  • OoOoO
    Thegran skrev 2011-09-14 11:35:45 följande:
    Precis hemkommen från BM. Äntligen har mitt hb höjts!! Från 112 till 125 på två veckor :)
    Jag har knappt fått kolla hb. Fick tjata mig till det . Då låg jag på 111.

Mina två tidigare graviditeter har de kollat hb och urin varje gång. Nu bara vid inskrivningen.

Det enda de kollar är blodtryck 
Svar på tråden BF september 2011