• OoOoO

BF september 2011

Skrutt74 skrev 2011-09-19 17:23:56 följande:
    Hej!

Äntligen!!! Förra tisdagen 13.9 kl. 23.16 kom vår prins till världen efter en del problem. Blev igångsatt måndagen men inget hände trots intensiva värkar. Tog några timmars paus över natten och hinnorna spräcktes på tisdag f.m. samt att de satte oxytocindropp. Efter nästan 24 h kämpande var jag trots det bara öppen 3 cm och på kvällen fick lillen nog och hjärtaktiviteten sjönk. Blev ett akutsnitt, men ut kom i alla fall en frisk och kry kille som ropade genast han kom ut.Glad Blödde mycket, lågt blodtryck (80/40) samt ett lågt Hb på 86 gjorde att jag haft några kämpiga dagar på BB, men kom hem igår och börjar känna mig bättre. Tur att mannen har pappaledigt så han kan vara hemma och hjälpa mig i två veckor.
    Grattis
  • OoOoO

BF-dagen idag. Trodde det kunde vara på G i går kväll/natt, kändes som jag skulle gå av på mitten.... Men icke. 

Lilla tjejen har äntligen börjat dagis igen och kom ut ur sitt rum påklädd och klar redan halv sju. 

Heja Tesan L, hoppas det är på G på riktigt.

Är så less på dessa konstanta sammandragningar/förvärkar till ingen nyttta. 

• OoOoO
    Girlheart89 skrev 2011-09-21 16:55:41 följande:
    12 dagar över tiden. Den 15:de klockan 00.42 fick vi en flicka vikt 4200g längd 53cm. Vi blev inskrivna kl 22. Badade och använde lustgas. Behövde inte sy någonting. Men miste över 2 liter blod då moderkakan inte ville släppa förrän 40 minuter efter födseln. Och då fick de hjälpa moderkakan ut med dropp och så. En drömförlossning från till att hon var född. Men timmarna därefter var jobbiga.
    Grattis till flickan. Hoppas du hämtat dig nu
  • OoOoO

Har varit igång hela dagen. Haft ganska mycket sammandragningar som gör ondare än vanligt. Fick precis för mig att jag inte känt några rörelser på hela dagen, men de satte igång direkt nu när jag satte mig. Fast nu blev det en sammandragning istället. Ska bada och lägga barn, sen kanske jag skulle klocka lite och se om det är regelbundet, eller inte för jag blir ju så besviken då. 

Runt lunch satt jag i bilen en halvtimmer ungefär, hem från svampskogen. Då kom de med 7 min mellan. Men det är antagligen förvärkar.

Imorgon bm-besök och då är jag på mitt rekord i hur länge jag varit gravid 40+2(1:an kom 37+5 och 2:an 40+1) Känns ju lite bakvänt.

• OoOoO

Grattis Melinda, härligt foto.

40+2, mitt rekord i längd att vara gravid, trodde man ju inte om tredje, men, men

Har knappt sovit i natt, sammandragningar som gör ont ca var 10:e minut och de håller fortfarande på. Vet inte hur många gånger jag vaknat av dem då jag slumrat till.

Lämna på skola och dagis och sen bm, får se vad hon säger. 

• OoOoO
    Leilaz skrev 2011-09-22 08:32:50 följande:
    Nä visst trodde man aldrig man skulle få gå över med 3:an, men här sitter man ändå på 41+2 Flört!
    Det fick man ju höra redan från början att 3:an kan vara lite lurig, men trodde inte att det skulle gälla mig. 

Tillbaka från bm. Allt såg så bra ut så. Fick precis en som förra gången en sammandragning när hon skulle mäta och lyssna.

Fick nästa tid 30/9 och då bokar man tid på förlossningen 4/10, men denna gång sa till och med hon att vi ses nog inte då, men det kanske hon sa bara för att lugna.

Kanske skulle försöka sova lite innan det är dags att hämta på dagis, imorgon är ju yngsta hemma med mig så det blir det ingen vila. 
  • OoOoO
    N e m i skrev 2011-09-22 09:06:39 följande:
    Plötsligt händer det nått... Vaknade efter en lugn natt av en ond sammandragning kl 06.00, som har återkommit med ca 10 min emellan. 06.30 känner jag att något rinner och springer till toaletten. Då kommer det något blodblandat (slemproppen?). Har duschat och ätit frukost och läget är fortfarande detsamma. Väntar nu på att det ska tillta så man kan ringa in. Det bästa är ju att jag förhoppningsvis slipper min tid för igångsättning imorgon bitti! Glad
    Hoppas!!! Heja, heja!!!
  • OoOoO
    blivanderoten skrev 2011-09-22 09:28:34 följande:
    Filippa kom inatt kl 02.06 efter en snabb och intensiv FL. Vi är super glada
    Grattis{#emotions_dlg.flower}
  • OoOoO
    Mamma Tes skrev 2011-09-22 09:45:38 följande:
    En liten tjej blev det! 21/9 kl. 06.31 kom hon ut efter en riktigt tuff förlossning. Att det går snabbare och lättare för en omföderska stämde inte på mig. Hon vägde 3725 g och var 52 cm lång. Såå fin! Nu disskuteras det hej vilt här om vad Felicias lillsyster ska heta

Alice, Olivia
    Stort grattis{#emotions_dlg.flower}
    Mamma0911 skrev 2011-09-22 10:58:57 följande:
    För mig så får den komma ut, är le på att va molande mensvärk & förvärkar Rynkar på näsan  Känns om hela kroppen ska gå sönder Gråter
    Precis så känner jag med

Har precis lyckats sova 1 ½ timme, men vaknade och hade jätteont för en kvart sen. Har haft mer molande sen dess och lite rosa på pappret när jag gick på toa. Väldigt lite, men har inte haft något alls under hela graviditeten. Det lär ju inte betyda något, men hoppas kan man ju.. 
  • OoOoO

Nu är vår lille Alvin här. Han kom igår kväll 22/9 kl 21 .39. 3758 g, 50 cm lång och alldeles underbar. Allt gick bra. Nu väntar vi på att få åka hem. Kram på er.

• OoOoO

Grattis alla som fått. Har ju levt i min förlossningsbubbla ett par dagar nu, men jag har varit in och kollat hur det går, men inte orkat skriva från mobilen. 

Heja på, ni får snart belöningen.

Jag var ju också hemskt less och undrade när kroppen skulle fatta galoppen och om jag skulle fatta att det var på G på riktigt. När det väl kom igång gick det fort, men inte för fort som jag var rädd för. Måste säga att min förlossning var perfekt, fast det inte kändes så ett tag.

Kram till er alla

Svar på tråden BF september 2011