• OoOoO

BF september 2011

N e m i skrev 2011-09-14 12:34:23 följande:
    Mig brukar dem också fråga nu när jag gått över... O så frågar dem, "Men känner du ingenting?" Som att jag ska svara att "Jo, nu känner jag att det är pågång, ring 112". Spelar ju ingen roll att jag har "känt" det ena o det andra i flera veckor, det är ju inte pågång automatiskt för det, tydligen! Rynkar på näsan
    och så får man ett lycka till varje gång och nu ses vi inte mer med magen va?

Snart dags att hämta igen.....och magen är kvar. Ska klistra på leendet innan vi går, fast idag har jag faktiskt haft en del onda sammandragningar.. Ja, inte för att det lär bli något.

Ikväll ska vi ta en tur i nya bilen till svärmor så då skulle det passa bra. Både nära barnvakt och förlossningen.... 
  • OoOoO
    Miniapa skrev 2011-09-14 14:16:30 följande:
    Nu är han här! 12:37 tittade Hugo ut :)
    Stort grattisGlad
  • OoOoO
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Vi som fortfarande väntar :) 

lawendel BF 2 september

Girlheart89 BF 3 september

NornaB 10 September

Matildath BF 14 september

delight87 BF18 september 

Jo El BF 19 september

Iamulrika BF 19 september

Zargenta BF 19 september

Flingan 80 BF 20 september

OoOoO BF 20 september

Pendolino BF 21 september

Dior BF 21 september   

TesanL BF 25 september

TessaG BF 27 sept

xanncar BF 29 september

jeea BF 30 september

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • OoOoO

LN03: Grattis! Glad

My: Lycka till, eller så har du redan fått nu! Glad Lyckas/lyckades kanske träffa in BF dåGlad

Själv har jag vaknat flera gånger av onda sammandragningar, men det är nog inte mer än vanligt. Drömde dessutom att jag var på sjukhuset, men hittade inte till förlossningen.När jag väl visste var den var så var hissen någon konstig rund och öppen variant och jag vågade inte hoppa av den så jag kom för långt hela tiden.

• OoOoO
    mumia skrev 2011-09-15 11:45:12 följande:
    Hej på er! Får åter ställa mig till skaran som väntar. Hemma igen.....utan bebis Busungen hade vänt på sig igen så det blev inget snitt...bara till att invänta start av naturlig förlossning
    Snopet, men lite skönt att slippa snitt kanske?

Idag har jag orkat mer än den sista tiden, fast jag knappt sov pga sammandragningar i natt. Konstant molvärk, men något mindre än i natt. Inte många sammandragningar idag inte. 
  • OoOoO

Haptic: grattis

My: trist, men lycka till imorgon eller att det sätter fart i natt

Har haft 4 sd på 20 min nu, men det är antagligen som vanligt, Tycker mest att är obehagliga uppåtObestämd kan inte sitta ner för de trycker mot revbenen. Hmm känns som det gör ont åt fel håll. 

Hmm börjar ge upp tanken på att få innan bf och ska försöka njuta av en barnfri helg.

Har även jag känt som du Zargenta, men tror som många andra att det skrivs så mycket att man inte hinner med alltid och vi är nog alla lite självupptagna just nu eller något sånt, samtidigt som man blir så glad när någon fått bebis eller är på G

Kram på er alla

• OoOoO
    mumia skrev 2011-09-15 20:24:18 följande:
    Hörrni...måste få prata av mig lite och höra några synpunkter.
    Är jag helt ute o cyklar när jag är en smula besviken över att man inte diskuterade igångsättning när huvudet ändå låg neråt?? Jag resonerar så här: TUL är gjort, det visade +20% OCH mycket vatten = bebbe simmar runt runt hela tiden. Vad är nu inte risken att den hunnit sno runt igen till nästa gång och det blir akut snitt i stället?? Ska jag gå och vänta med alla dessa smärtsamma graviditetskrämpor i 1,5-2 veckor till och så visar det sig att den ligger i säte igen nästa gång blir jag GALEN!
    Och om den nu snor runt x flera finns ju risken att den snurrar in sig i navelsträngen och blir negativt påverkad till slut och därav akut snitt.
    Jag borde ringa och framföra dessa synpunkter va???
    Jag hade nog ringt in om synpunkter hellre än gå hemma och oroa mig.
  • OoOoO
    Thegran skrev 2011-09-16 07:21:46 följande:
    drömde att jag födde barn i natt.
    blev riktigt besviken när jag vaknade och det inte gjorde ont!

har beställt bebis i helgen - i em eller lördag vore toppen! tror ni han där inne lyssnar och kommer ut? :D
    Har också beställt i helgen, barnen åker iväg i em så det låter bra för mig med. 
    Heffa skrev 2011-09-16 07:21:52 följande:
    Jag hade så kraftiga förvärkar igår så jag skaffade barnvakt sent igårkväll och väntade på att få åka in. Det blev inte mer än så, nu ligger jag här med smärtor och har knappt fått sova. Jag är så ledsen, kan inte bebis komma nu!!!! Bf+2 idag.
    Trodde också att det kunde vara på G. Skaffade dock inte barnvakt, men förvärkarna var kraftiga och regelbundna. Nu är de helt bortaRynkar på näsan

4 dagar till bf nu
  • OoOoO
    Mamma0911 skrev 2011-09-16 07:44:51 följande:
    Har 6 dagar kvar till BF, var inne på förlossningen i  med värkar. Har 3 värkar per 10min, så hade livmodertappen sjunkit 2-3cm men jag var ej öppen. Dom timmar som jag var där så hade bebisen sjunkit lite.

Så nu undrar jag om det finns nått sätt som jag kan göra så detta vill starta lite fortare?
    Har värkar nu med, men inte så jätte starka men dom kommer tätt 
    Det är väl bra att röra på sig, men jag tror inte du ska göra alltför mycket ansträngande.
    Att vila är nog också bra, för att orka med förlossningen. Är det inte vad de brukar rekommendera
Svar på tråden BF september 2011