Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

lillagreizn skrev 2011-08-08 12:23:51 följande:
    Är nu mera inlagd på förlossningen med ett blodtryck på 150/100. Bebisen är planerad att tas ut med snitt i morgon om inte mitt blodtryck eller något annat förvärras under dagen. skönt att detta får ett slut men då börjar istället en annan resa i morgon med lång sjukhus vistelse, men det ska jag klara av :) läkarna lyssnade inte direkt på mig angående sövning vid snitt men ska prata med dom senare idag. Sa att alternativet är att dom drogar mig så mycket så jag är borta men ändå vaken, men det kunde dom inte, så får se hur det blir kommer drabbas av panik på operationsbordet annars.
    Åhh vad spännande att äntligen få träffa bebis :) Hoppas allt går bra och att det blir en helt igenom positiv upplevelse för dig. Vilken vecka är du i nu?
  • Jennypenny83

Vi hade också mobilerna med oss, mest till efteråt för att kunna ringa och messa när allt var klart :) Har aldrig hört om att man inte får ha den med sig till fl.

• Jennypenny83
    Frelin skrev 2011-08-08 17:47:59 följande:

Idag blev Jessie utskriven från Neo :D
    Men vi måste stanna på BB ett tag för att ha koll på att hennes vikt ökar som den ska.. Just nu har hon gått ned en del.
    Sen behöver hon fortfarande värmebädden.
    Men nu har mjölken runnit till ordentligt och hon är pigg o har ett temprament som jag vet inte vad :D

Jag hoppas det är ok att jag hänger kvar här i sep tråden trots att hon nu bestämde sig för att bli ett augustibarn =)

Vad kul att det går så bra! Klart du får hänga kvar, vi borde egentligen göra en lista över bebisarna som kommit redan, precis som med BF-listan :) Fint namn förresten!
  • Jennypenny83
    Thegran skrev 2011-08-08 19:50:23 följande:
    på tal om bedövningar som inte tar...har inte blivit snittad (och att det inte tar då måste vara miljoner gånger värre) men i mitt fall tog inte bedövningen när läkaren skulle sy det jag hade spruckit.
    först försökte han sy ändå, men det gjorde ONT så efter några stygn fick han ge sig och då struntade de helt i att sy eftersom det enbart var "kosmetiskt".
    de där stygnen gjorde tio gånger ondare än själva förlossningen.

Tyckte också det var hemskt att bli sydd, då ahde jag ändå fått lokalbedövande spray och spruta. Man känner ändå nål och tråd och jag var livrädd för det redan innan, så det mesta var nog psykiskt för mig. Sen är man ju helt slut, öm och vill inget hellre än att vara i fred, då är det jobbigt att de ska fortsätta pilla där nere. Hoppas jag slipper sys denna gången. Har läst att det är 50% mindre risk för att spricka om man gjort det innan.
  • Jennypenny83
    Flisan79 skrev 2011-08-08 20:00:51 följande:
    Mmm...vet hur det är. Huua!! Gjorde skitont första gången men det var ingenting mot vad det gjorde efter de spruckit upp och de försökte sy om. Eftersom att man då är lite inflammerad så tar ingen bedövnig. Gjorde ap-ont. Sen sprack det upp igen och tredje gången fick de ge sig för trådarna åkte igenom köttet direkt....nice!

Ohh fyy... Nej bedövning tar inte i inflamerade områden, men kunde de då inte erbjudit narkos, iaf tredje gången? Fyy, vilken mardröm...
  • Jennypenny83
    Thegran skrev 2011-08-08 20:05:49 följande:
    jag sprack konstigt, ena blygdläppen hamnade i kläm på något sätt och klövs mitt itu...så sprack inte "på det vanliga sättet", så hoppas jag slipper det nu med :)

Låter ju inte direkt skönt det heller, men hade jag kunnat slippa sys hade jag klart avstått. Frågade faktiskt om det verkligen var nödvändigt, de skulle bara sy 5 stygn, men jo det var det, suck...

hanna elise: Haha, kan bara hålla med dig, vart var det intressanta i det liksom ;)  
  • Jennypenny83

31 dagar kvar här också nu - exakt en månad!! Den ska användas på att tvätta upp kläder, hitta plats till allt, tvätta babyskydd, vagn etc. Åhh vad det ska bli spännande att få träffa den lilla nya och se hur storebror kommer reagera :)

• Jennypenny83
    syltvessla skrev 2011-08-09 10:03:18 följande:
    Kanske en dum fråga, men hur känns en värk? För just nu har jag ont till o från i hela magen, mest neretill.. Jag har haft nån enstaka sammansdragning under hela graviditeten, men ont har jag då inte haft..

Mina värkar kändes som en väldigt tydlig stramning av livmodern, med tydlig topp och sedan släppte det långsamt igen. Det kan kännas nertill också, även om värken alltid startar vid toppen av livmodern, då den trycker bebis neråt. Blir magen hård samtidigt? Kolla intervallerna och om de ökar i längd och intensitet.
  • Jennypenny83

Och det är absolut ingen dum fråga, det känns olika för alla. Finns ju dem som knappt upptäckt att det var riktiga värkar förrän det var dags att krysta :) En tjej från min BM-grupp födde på soffan av den anledningen och då hade hon ändå rådfrågat en BM tidigare på dagen, hon tyckte det kändes som mensvärk.

Svar på tråden BF september 2011