Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

Iryelle skrev 2011-08-19 10:45:50 följande:
    Haha, jag tror min sambo hellre hade varit ihop med någon av er. Sist han tog en cigg så hotade jag med att flytta för att "jag talat om för honom att jag inte tänker ha barn med någon som röker". Han blev helt chockad stackaren för jag brukar mest bli småsur och grinig men då blev jag superarg och höjde rösten. Tror aldrig det har hänt förut, måste vara hormonerna. Skrattande

Själv har jag saknat drinkar av någon anledning men det är kanske för att det har varit sommar. Speciellt sugen är jag på vodka med Rose's Lime och krossad is.Underbart! Fy på dig som inte städade! Glad

Haha här är det tvärtom! Sambon skällde på mig när jag började röka igen efter att vi fick vår son och jag inte ammade längre... Jag har tack och lov inga problem med att sluta under graviditeter och jag hoppas på att kunna hålla det helt denna gången. Men visst saknar jag en cigg och ett glas kallt vitt vin ibland :) Tror också mycket det är för att det är sommar och nu kräftskive-säsong. Jag dricker så sällan annars, men bara det att veta att det är förbjudet gör ju inte suget mindre direkt ;)
  • Jennypenny83
    Miniapa skrev 2011-08-19 10:53:07 följande:
    Åh, jag längtar efter Vodka Kurrant & sprite! Det är sjukt gott ju Skål

Diskmaskinen är igång, tvättmaskinen har gått med prydnadskuddarna från soffan, nu är det soffklädselns tur, vardagsrummet är våtdammtorkat och golvet dammsuget och tvättat. Nu är det dax för kaffe, sedan är det kökets tur!
    Något får man ju roa sig med när mannen är på konferens och regnet öser ner ute. Dottern ska snart sova middag och sen ska hon till hennes farmor :)

Wow, vilken energi!! Jag funderade på att gå och lägga mig en stund hahaha...
  • Jennypenny83
    Frka11 skrev 2011-08-19 17:11:09 följande:
    men kul å börja me blodtrycksmedicin när man läser om det på fass :

GRAVIDITET

Risk finns att fostret påverkas. Rådgör därför alltid med läkaren före användning av Viskén under graviditet.

bli ju orolig!! spec då ja fråga läkaren om de va farligt för bebis...nä de e ingen fara...men tydligen så är de ju de då de står sådär på fass...

Vad skönt att det ordnar upp sig nu! Jag tror inte du beïver vara orolig för att medicinen påverkar bebisen negativt. Läkaren har ju gjort en bedömning och då väger man alltid risker mot fördelar. Barnet mår heller inte bra av att du har ett för högt blodtryk, och risken att medicinen skulle skada barnetänses ju då mycket mindre. Dessutom är barnet ju fullt utvecklat nu.
  • Jennypenny83
    Iryelle skrev 2011-08-19 19:48:17 följande:
    Jag blev också så anti av att mina föräldrar rökte. Och min bror. Glömmer aldrig en gång då jag satt i köket och åt frukost och mamma kom in och hävdade att det var okej om hon tog en cigg under fläkten för då störde det inte!?! Jag blev skitförbannad! Nej, det sätter sina spår. I många år fick jag ont i huvudet så fort jag kände lukten av en mentolcigarett.

Båda mina föräldrar rökte också under hela min uppväxt och jag tycker tvärtemot att ciggaretrök faktiskt luktar gott om det bara är lite som drar förbi utomhus. De rökte aldrig inne, så jag tyckte inte det störde nämnvärt. Däremot skulle det aldrig falla mig in att röka i närheten av mitt eget barn... Utav oss fyra syskon började 3 röka, den sista är totalt anti, men han har också astma och allergier. Det beror nog mycket på individen hur det påverkar... Men så upplyst som man är idag, så åar det svårt att argumentera för rökning öht. förutom att det är gott, lugnar nerver etc.
  • Jennypenny83
    Thegran skrev 2011-08-19 19:52:36 följande:

spännande med så pass ovanliga raser :)

Min drömras är bullmastiff. Men hur sjutton man ska få plats med en sån klump, två barn och ev packning i bilen får en ju att tänka om lite...

Ja det var lite ovanliga raser att ha som favoriter. Bullmastiffer är vackra hundar! Nästa gång vi ska köpa hund vill vi ha en Australian Shepherd, nu har vi sheltisar och har alltid haft den rasen. Men aussien har ett fanatsiskt sinne, arbetsvillig och så gosig! Men det ligger några år ut i framtiden, då nuvarande älsklingar är 4 och 6 år :)
  • Jennypenny83
    Thegran skrev 2011-08-19 20:10:07 följande:
    bullmastiffer är uuuuuunderbara :) suktat efter en sån i 10 år nu, haha.

skulle gärna ha en weimaraner igen också, men kan inte erbjuda ett så pass aktivt hem som de behöver tyvärr. Annars har de ALLT jag vill ha hos en hund! sen är jag svag för basenjis och taxar också, haha. en salig blandning :)

aussies är trevliga hundar! roliga att jobba med!
    Jag har en blandis, kelpie/bc på 10 år. Har haft weimaraner och springer spaniel också och uppvuxen med papilloner :)

Du gillar utmaningar, inget fel i det ju ;) Jag gillar smidigheten och intelligensen hos fårhundarna, lagom storlek dessutom. Var fodervärd för en ett par månader och hon var sååå underbar! Funkar ju dessutom bra till agility som jag en vacker dag vill börja träna aktivt igen.
  • Jennypenny83

Hoppar in i klubben med dålig sömn jag med.... Har ju svårt för att somna, men i natt var det som störde mest faktiskt halsbrännan. Varje gång jag vände mig såkom det reflux upp i munnen, det sved och var ju bara riktigt äckligt... Inga tuggtabletter hjälpte ju heller.

Som tur är får jag stort sett alltid sovmorgon eftersom sambon är morgonpigg :) Men det känns ändå att man sovit dåligt så länge nu.

Idag blir det nog en sväng in till stans, de har rea på barnskor. Sedan måste jag ta tag i att packa BB-väskan och bädda upp vaggan och så... Ikväll blir det kalas hos en släkting = god mat :P

Hoppas ni får en bra dag alla!      

• Jennypenny83
    Thegran skrev 2011-08-20 16:47:55 följande:
    Vi hade tidigare två hundar som rök ihop ibland. Helt utan anledning, det kunde räcka med att den ena gick förbi den andra...Andra stunder var de världens polare och delade bädd.
    Vår ena hund var också sån att han skulle på igen när man fått bort dem. Upp till en timme efteråt kunde han hoppa på den andra hunden, så de behövde vara isärstängda rätt lång tid efter. Det var alltid den äldre som började, men den yngre som aldrig gav sig.
    Vi försökte på alla sätt och vis, men när dottern kommit och var några månader kände vi att vi inte kunde fortsätta. Hon låg en hel del på filt på golvet, i babygymmet etc och vi var livrädda för att hon skulle råka hamna i mitten...Svårt, men ändå ett lätt beslut. Den yngsta hunden fick flytta till en annan familj.

Vi saknar honom än idag. Det var en härlig, arbetsglad och trevlig hund som vi verkligen älskade. Men vi tycker även nu, mer än två år senare, att vi tog rätt beslut.

Hoppas ni kan få bukt på det så att det fungerar för er.
    Våra två hundar (hanar 6 och 4 år) rök ihop oftare och oftare, det började när den yngsta blev ordentligt könsmogen. Till sist kunde de inte tåla att se varandra öht, de försökte tom bita varandra genom ett galler... Vi sökte hjälp från alla möjliga ställen, uppfödaren, veterinärer, beteende experter etc. Vi provade att kastrera dem kemiskt, då detta enligt vår veterinär skulle ge samma effekt som kirurgisk och så kunde vi ju se om det hjälpte, vilket det inte gjorde. Jag var gravid och vi bestämde också att om det inte blev bättre så skulle en av hundarna bort. Som sista utväg provade vi att kastrera den äldsta hanen kirurgiskt, några månader senare var han inte alls lika aggressiv och sedan dess har dom inte haft ett slagsmål en enda gång. De kan spänna och sura, men flyger inte på varandra. Men vår oro och rädsla för att det skulle hända finns kvar än idag 1½ år senare... Och jag orkade inte med hundarna alls nåar sonen var späd, sambon fick ta hand om allt där och var jag ensam hemma med sonen, så var hundarna ute.

Eftersom ni pratat ålder idag, kan jag ju avslöja att jag är 83:a, dvs. blir 28 i november :) 
  • Jennypenny83
    Thegran skrev 2011-08-20 22:37:53 följande:
    vår äldsta är kastrerad sen han var ung - så i vårt fall hjälpte det tyvärr inte tyvärr. Han har svårt för många andra hundar tyvärr och det är något jag har jobbat jättemycket med med hjälp av flera väldigt kunniga hundmänniskor (har även själv en 3 årig hundutbildning i bagaget) 

däremot så fungerar han fint lös utomhus ihop med andra hundar och även nära andra under träning, men det är ju helt andra situationer än inomhus.
    Nej, samma lösning kan ju inte användas till alla. Men ett jobbigt problem är det för både hundar och matte/ husse. Du har ju gjort vad du har kunnat för att lösa problemet, ibland är det helt enkelt inte tillräckligt, tyvärr.
  • Jennypenny83

Godmorgon! Usch vad jobbigt med vakna nätter med onda sd... Det slipper jag tack och lov, de flesta kommer under dagen. Däremot så sover jag ju allmänt dåligt och så skrämde sambon upp mig igår precis när jag lagt mig; Han hade fångat en jättespindel (och då menar jag JÄTTE) i sovrummet precis innan jag kom ner + att han hade fångat ett par stycken till de senaste dagarna. Fyyyyyy..... Så där låg jag i mörkret och inbillade mig allt möjligt om monsterspindlar.

Drömde att förlossningen drog igång med blödning och vattenavgång, men inga värkar. Ingen bebis kom det heller... 

Svar på tråden BF september 2011