Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF september 2011

Det kliade hysteriskt på mig då EDA:n släppte också men dom sa att det skulle vara så?

Jag funderar på om man kanske skulle ta bäckebotten bedövning. 

• Mamma Tes

Todiloo nu är vi hemma! Det gick jättebra och vi är jätteglada! För det första så var bebben jättealert och låg och skuttade, sköt ifrån med benen och bonkade in i väggarna där inne och så viftade den med armarna och vinkade till oss BM fick vänta ut bebben för att kunna mäta nåt, den var så vild

Risken för trisomi 21 (downs) var 1:12 912 och för trisomi 18 & 13 var den 1:20 000. Man kan inte få bättre värde än 20 000. 

Underbart! Lyckorus! Tjollahopp!!!! DDD

• Mamma Tes
    M y skrev 2011-03-11 12:07:08 följande:

Go´middag,

Inatt drömde jag hemska drömmar,antagligen bearbetade hjärnan gårdagen. Vågade knappt gå på toa men det va lugnt när jag väl gick.

Har även fått resultat på KUB 1:11699, är lättad och tar det som ett bra resultat fast det inte är 1:20000.Anser att det är 11399 över de 300 och det är mycket.Nu ska jag inte oroa mig mer utan se fram emot RUL och hoppas att det ser bra ut då också.

Ska ut i det fina världen,önskar er alla en solig dag.

Det där ÄR ju ett jättebra resultat!!! För att man ska på 20 000 krävs ju först och främst att man är i rätt ålder och vikt. Nä sluta oroa dig!!
  • Mamma Tes
    betula skrev 2011-03-11 10:42:04 följande:
    Idag är jag låg och ledsen. Idag skulle min älsade hund, som jag flaskade upp, ha fyllt 7 år. Istället är det idag 4 månader sen vi avlivade honom. :( Han hade ledproblem och fick ett fantastiskt liv trots veterinärens utdömning redan vid 18 månaders ålder, men fan vad jag saknar honom idag!!

Tråkigt Han pussar dig säkert från hundhimmlen Hjärta
  • Mamma Tes
    Pendolino skrev 2011-03-13 00:30:45 följande:
    Alltså förlåt, men jag måste få fråga:
    Kan man verkligen känna bebisrörelser i v12 oavsett hur många graviditeter man gått igenom? 
    Japp det kan man tydligen. Jag gör det och är helt säker på att det är bebis
    Cornellia skrev 2011-03-13 00:53:37 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare, en snabb fråga.

Jag sitter och syr lite till bebisen nu, och tänkte sy lite bodysar. Har tidigare sett tipset att man nog vill ha omlottbodysar i början. min fråga är mest, hur länge är "i början"??
    Tycker ni att jag ska sy storlek 50 och 56 i omlott, och sen köra på "vanliga" bodysar i storlek 62, eller vill man ha storlek 62 oxå omlott??
    Omlott är aldrig fel. Men när dom är minisar så känns det skönt att slippa dra saker över huvudet. Dom kan bli rädda osv. Men som sagt. Omlottbodys blir aldrig fel eller obekvämt eller så.
    betula skrev 2011-03-13 11:56:25 följande:
    Här är en till som flåsar flitigt vissa dagar! Andra dagar går det tack o lov bättre, för jag blir tokig av att inte orka gå några hundpromenader!

Nu måste jag fråga er erfarna om HUR det känns när man börjar känna liten?! Jag kan sitta/ligga och ibland uppleva något som jag uppfattar (eller fått för mig) är livmodern som typ "spänner" sig, eller kanske "flyttar" sig eller nåt. Det är helt klart livmodern iaf som "spökar", men när jag har lagt handen på den har den känts som vanligt och jag känner inget m handen heller liksom. Känns nästan lite obehagligt, men gör inte ont eller så, bara skumt och ovant. Kan det vara så att jag redan känner bebis eller har ni nån annan förklaring på vad det är? Är i v 15 nu.
    Jag kände fladder med dotter som började i v. 14. Som om du föreställer dig en fisk i magen som viftar med stjärtfenan Nu har jag känt samma redan i vecka 10 men den senaste veckan är det jättelätta små buffar istället. Som hela minibebben hoppar till där inne <3

• Mamma Tes
    Cornellia skrev 2011-03-14 07:22:47 följande:
    Oj.

Inatt har jag suttit och pillat ihop en inköpslista till bebisen. Det är mycket prylar man "behöver" skaffa!!
    Japp det är mycket man behöver men också mycket onödigt. Som en badtermometer. Användes en gång sen inte mer.
  • Mamma Tes

Alcastar: Så tråkigt :-/ Men låter så konstigt i mina öron. Kan en i ett tvillingpar få kormosomavvilkelser men inte den andra? Trodde deras kormosomer var identiska. Hoppas det kommer gå bra för er hur som helst!

• Mamma Tes
    She is Me skrev 2011-03-14 10:51:47 följande:
    åh jag skulle med behöva fixa håret, jag är dock lite nojjig vad det gäller kemikalier i blekning*/färgning och graviditet... så jag vågar inte göra håret än. Skulle behöva klippa mig, men det känns så onödigt att köra 7 mil (min syster är frisör) bara för att klippa det....  försöker samla mod och övertyga mig att det inte är nån fara....
    Det är ingen fara
  • Mamma Tes
    Renni skrev 2011-03-14 11:59:56 följande:
    en fråga bara angående kosten...

Äter ni fetaost?
    Igår åt jag det i en sallad, det stod på förpackningen att den var pastöriserad.
    Så då ska väl kunna äta den?
    Pastöriserad fetaost är ingen fara, mumsa på!

Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. 
Svar på tråden BF september 2011