Sofiafia82 skrev 2011-04-05 18:10:56 följande:
Men vad täcker en gravidförsäkring som inte en vanlig hemförsäkring täcker? Är det inte gratis vård om barnet tex föds för tidigt oavsett grav.försäkring eller inte? Sen när det är fött kan man väl skriva in barnet i hemförsäkringen bara?
En hemförsäkring är väl just för hem och ägodelar, ingen personförsäkring, eller?
Jag rekommenderar alla att skaffa gravidförsäkring! Jag hade tur och hade precis hunnit teckna min och betala den då mitt vatten gick bara någon dag senare i vecka 30+2. I och med att jag hade den så fick jag några hundralappar för varje dag jag låg inlagd på sjukhus (det blev 15 dagar innan bebis kom) och hade något hänt mig så hade jag fått mer ersättning och även en summa hade utgått till sambon. Pengar kan ju aldrig täcka det man eventuellt blir utsatt för men är ändå en liten tröst för sveda och värk. Jag hade trygg hansas som man betalar för och jag kommer teckna den igen. Nu har jag tecknat deras gratisförsäkring så länge tills man har kommit så långt i graviditeten så man kan teckna den som täcker mer, den som kostar.
I och med grav.försäkringen så fick även våran dotter några hundralappar per dag hon låg inlagd (var inskriven på neo i ca 1,5 månad) så det är en del pengar vi har fått ut. Försäkringen har betalat sig flera gånger om.
Vi tecknade även en barnförsäkring till dottern där sen då hon var född och även den har betalat sig då hon åkte på sjukhusvistelser och ljumskbråckoperation m.m. I veckan fick vi ut ett engångbelopp pga. ett ärr hon har sedan operationen. Tacksamma pengar att få!
Sluta fundera, teckna! När vi jämförde 2009 så kom vi fram till att trygg hansa var bäst, vi kör på dom igen då vi inte orkar kolla och jämföra och ha oss igen.