Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF september 2011

Alva09 skrev 2011-04-10 11:21:01 följande:
    Jag har funderat på en Bozz eller basson duo syskonvagn & då blir det nog en ny vagn.
    Men har ej bestämt mig ännu, för vagnarna har en nackdel att benstödet är så himla kort.
    Har tittat på babytravel, men då måste jag ha knoddas från mig när h*n vill börja sitta.

Tycker det är jätte svårt att hitta en bra syskonvagn, man skulle ha kunna få bestämma själv hur den skulle se ut Glad
    Ja fy det är jättesvårt med syskonvagn. Jag vet precis vad jag vill ha men det verkar inte finnas :/ Tänk om man kunde få designa sin egen. Till bra pris
  • Mamma Tes
    emizz skrev 2011-04-11 08:18:51 följande:
    Av någon anledning har jag fått ett bakslag igen angående tröttheten....känner mig extremt trött igen?!? Någon annan som oxå känner sig lika trött som i början av graviditeten?? En sak som är kul iaf är att jag har fått tid till RUL den 26:e april så det är ju bara typ två veckor kvar Skrattande ska bli kul om man kan se ifall min gosse ska få en syster eller bror. En sak som jag är lycklig över är iaf att jag inte har ont i fogarna ännu *peppar peppar* och hoppas inte jag får de heller eftersom min förra graviditet var fruktanvsvärd och blev sjukskriven redan v 18...men ischiasen känner jag när jag sitter men det är inte så farligt Cool
    Jag är fortfarande extremt trött och så har det varit ända från start. Har påbörjat vecka 18 nu så detta är jobbigt, att det håller i sig så länge. Är sömnig hela tiden och får kämpa för att håll amig vaken trots att dottern är som ett yrväder runt mig hela tiden.
  • Mamma Tes
    She is Me skrev 2011-04-11 10:05:36 följande:
    Teutonia team cosmo skulle jag satsa på om jag skulle haft en syskonvagn. Bara ett tips :)

Vad har du för önskemål Tesan L?
    Jag skulle vilja ha en syskonvagn där man kan ta sitt eller liggdelen och sätta den på ett enkelchassi, om man bara ska ha ett barn med sig.

Sen vill jag att man ska kunna ha en sittdel vänd fram och en sittdel mot föräldern.

Separata sufletter (om ett barn är vaket och ett sover)

Det ska vara stora svängbara hjul så man kommer fram lätt i snö. 
  • Mamma Tes
    She is Me skrev 2011-04-11 10:17:35 följande:
    Tesan l det finns ju nån som tipsade om en sån vagn här i tråden el i barnvagnstråden som man kunde bygga på och ha på alla håll å kanter ;)
    Menar du bozz? Om det är den så går den bort iaf. då den har rätt små hjul fram Petig, ja!

• Mamma Tes
    M y skrev 2011-04-11 12:48:36 följande:
    Hej alla,

v 19 idag och RUL på Torsdag!  *längtar* massor

Sofiafia: Molo har en massa inne på "Magasin" och en hel del i neutrala färger.

Tesan L: Bugaboo kommer att släppa en ny syskon vagn där allt du önskar dig finns tom så att du kan ta bort sitt eller ligg delen hemma och "förminska" till en enkelvagn vid behov. Jag kommer köpa den,fast inte förren i sommar när vi ska till London. Först då kan jag berätta vad jag tycker,just nu är jag helt såld på den.

mymy: Grattis till pojken!
    Har sett den. Donkey eller vad den heter men det är små framhjul på den med. Gahhhhh! MIN vagn finns inte
  • Mamma Tes
    MuM2girls skrev 2011-04-11 13:56:30 följande:

Vi letar sykonvagn, vi köper en när ett fynd på blocket kommer upp. Lutar åt babytravel eller carena. Det bästa med de vagnarna är ju att de håller ett bra 2hands värde!! Om man köper en beg 3000 så efter ett år kan man säkert få 2500.
    Så helt enkelt får ödet bestämma när våran vagn dyker upp!!

Var just ute och gick med vovven och lill tjejen, gud höll på att gå åt, vilken värme det är ute!! Hade ju på mig linne, huvtröja och en vårjacka, men det är så passt varmt att det skulle räkt med ett linne i solen! Jag höll på att svättas bort!!

På tal om bilar, vi letar oxå ny bil, har en audi A4 just nu, men vi tycker den har för liten bagage utrymme. Just nu får en enkel vagn plats, några påsar plus hunden, men när syskonvagnen åker i så får hunden sitta på taket, hihi.
    Vi funderar på Skoda octavia 05-06 någonstans, någon som har en sådan och kan berätta vad ni tycker??

Carena är ju billiga nya så där skulle jag ha köpt en sprillans. Har funderat lite på den faktiskt då vi ändå inte kommer hitta allt vi vill ha i en vagn. Det som saknas på den då är ju att barnen måste sitta framåt och att man inte kan sätta ligg eller sittdelen på ett enkelchassi.
  • Mamma Tes
    Flisan79 skrev 2011-04-11 16:47:35 följande:

Efter flyttning på rul så går jag in i v 20 idag

Vi börjar fundera på hur sjutton vi ska få plats med en unge till om vi inte lyckas byta lägenheten. Behövs en säng till och en regäl byrå för har redan nu platsproblem med barnens kläder..Drömmer

I fredags kväll insåg vi att frysen gått sönder. Då hade jag precis lagt in 2 nya paket glass....suck! Alllt som var där inne blev förstört och eftersom att vi bor i hyresrätt fick vi snällt vänta till idag innan någon kom. Det negativa just nu är såklart förlusten av all mat, att vi inte kan handla några frysvaror och att det tack vare smält fisk, luktar apa i hela lägenheten. Det positiva är att den inte gick att laga och vi får därmed en ny kyl/frys. Inte en dag för tidigt då det är en riktigt gammal burk med hälften av fack och hyllor kvar typ...resten har gått sönder.

Ring försäkringsbolaget så ni kan få lite ersättning åtminstone. Det brukar gå på hemförsäkringen.

Svar på tråden BF september 2011