Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

katzon skrev 2011-01-04 21:19:39 följande:
    Är det någon mer än jag som slutat röka?

Det här är bland det värsta jag varit med om, 1. sluta röka vilket är en pärs i sig. 2. graviditetshormoner som gör att man är trötter. 3. slutat dricka kaffe också eftersom jag tycker det smakar urk.
    Snacka om detox!!!
    Duktigt av dej förresten Glad
  • hanna elise
    SannaMac skrev 2011-01-04 21:30:35 följande:
    Så många pratar om det där med kaffet! Jag har inte lika stort sug efter mitt morgonkaffe längre (dricker bara en kopp om dagen i vanliga fall), men tycker inte det smakar annorlunda... är det ett väldigt vanligt symptom annars?
    Jag vet faktiskt inte. Upplevde inte att det smakade annorlunda förra graviditeten, Då var jag iofs ingen stordrickare som jag nog är nu.
  • hanna elise

Men!!! vad händer!
    Imorse fick jag kämpa som ett djur för att få på mej jeansen. (visst de har alltid varit tajta, men det här var ju skrattretande)
    Vet inte om det beror på all julmat eller på bäbis ;) 
    Kanse en kombiantion 

• hanna elise

kul att läsa ikapp lite när man varit borta över helgen.
    Vi har varit i sthlm (bor ca 80 mil norrut), svårt att inte passa på att köpa lite mamma/bäbisgrejer när man ändå är där Tungan ute .
    Min man var in på PoP när jag var på Gina och köpte en liten sprakdräkt på rea. Den var randig i rosa, gult och lila :)
    Han är helt övertygad att det är en tjej!

Vi fantiserar lite fram och tillbaka om hur det blir när bäbis kommer, vi bollar namn, har tusen tjejnamn men inte ett enda killnamn. Så jag hoppas att makens magkänsla stämmer.

Min pappa har skäktforskat så jag tänkte kolla i det registret och se om vi har några fina namn i släktenSkrattande.

I övrigt så känner jag mej helt ogravid. Tog ett test i morse, strecket kom fram innan stickans ens sugit upp färdigt. En minut senare så var strecket starkare än kontrollstrecket. Så nog är man gravid alltid.
    Tacksam att jag slipper må dåligt, men lite nojjig över det ändå. 

• hanna elise
    betula skrev 2011-01-10 10:40:46 följande:
    Det känns som väldigt många tänker göra vul?
    Verkligen!
    Här får man inte göra det om det inte finns väldigt starka skäl.
    En vän har haft tre MF och blev orolig när hon i denna grav fick väldigt ont. Hon fick ringa och gråta i telefon innan de gick med på att ge henne ett VUL.
    Så jag tänker inte ens försöka...  
  • hanna elise
    cissi99 skrev 2011-01-11 14:00:32 följande:
    Hej!

Hoppar gärna in här med=)

Är gravid nu i 6 e veckan  bf 6 sep, med mitt andra barn ,första född 2008..
     Vill bara att dom här veckorna ska rinna i väg till vecka 12. E sjukt hur man glömmer bort allt snabbt hur en graviditet var , allting känns precis lika nytt och lika spännande som första graviditeten!!=)
    Eller hur?
    jag var gravid för 7 år sedan... minns ju ingenting hur det var. Så jag känner mej som en förstagångs-mamma faktiskt :)

Grattis förresten :)
  • hanna elise

Jaha, nu är man i vecka 6 :)
    Fortfarande känner jag inte av grav alls, mår inte illa, brösten är lika små och tomma som alltid, lite trött är jag, men inte mer än vanligt vid den här tiden på året.
    Den enda skillnaden jag märker är att jag är så kåt. VIll ju ha sex minst tre gånger om dagen. Men det orkar visst inte maken med. Han tycker att två får räcka, haha

Nån annan som märkt en förändring i sexlusten? 

• hanna elise
    Limpan 83 skrev 2011-01-12 09:04:09 följande:
    Haha här är det precis tvärtom! När jag blir gravid är det som att all sexlust blir som bortblåst! Har annars en väldigt stor sådan :) Jag är inte alls sugen längre. Sen när illamåendet och kräkningarna börjar är det kanske inte så konstigt heller att man inte är sugen. Förra graviditeten kunde jag spy 6 ggr om dagen :( Jag får dessutom ett luktsinne utom denna värld! Allt luktar väldigt starkt och allt luktar väldigt illa Tungan ute
    Så jag skulle vara glad om jag var du, njut!!!
    Jag är glad över det, men lite frustrerad också... vill ju ha mer sex... ;)
  • hanna elise

På tal om sushi som diskuterades för några dagar sedan, så blev jag så sugen att jag nu har gjort drygt 40 bitar som vi (jag, maken och dottern) ska gå lös på Skrattande.
    ha en trevlig fredagkväll allihop. 

• hanna elise

Här säger dom inte vilket kön det är vid rul. Vill man veta får man köra 15 mil till närmsta privatklinik för att få reda på könet.
    Jag vill absolut veta och min man vill absolut inte veta.... ;)
    Så jag tänker ta med mej bästa kompisen och sen försöka att inte avslöja för gubben.

Svar på tråden BF september 2011