• Ullis72

BF september 2011

trivsamma forandringar skrev 2011-04-04 20:10:02 följande:

Dåligt resultat på KUB för oss idag. Blodprovet såg bra ut, men nackspalten var 3,7 mm och gav oss sannorlikhet på 1:11 att det ska vara DS och 1:3 att det ska vara fel på 13 och 18. Känns förjävligt och vi är ledsna!
    Vi fick prata med en läkare direkt, och vi kom fram till att göra fostervattensprov den 20 april. Sen får vi vänta hela påsken på besked. 1/3 betyder ändå 66% chans att det är friskt, svårt att tänka positivt just nu, men vi får ändå försöka...

Hade planerat att vi skulle shoppa ett par mamma-byxor till mig efter testet när vi ändå var in till stan, men jag orkade inte!

Varför ska detta hända just oss? *ledsen*

Usch fyyy, lider med er. Men som även andra skriver så finns det ändå, fast ni säkert inte vågar tro och hoppas ganska goda chanser att barnet är helt friskt!! Men det är jobbigt att vänta, man vill ialla fall ha svar direkt!!
    Håller tummar och tår att allt ska gå bra!!!
    Kämpa på!!!
  • Ullis72
    OoOoO skrev 2011-04-11 10:39:18 följande:
    Jag får snällt vänta till efter påsk med mitt RUL.Känns som en evighet, men det närmar sig. 

Igår när jag la mig försökte jag få känna något, men den vägrade.

Imorse därimot kändes det som den gjorde en kullerbytta. 
    Jag får oxå vänta till 27/4, känns som om alla ligger lite före... men, men snart är det påsk och lite ledighet, så det går nog ganska fort. Jag är mkt tacksam för att jag känner den lille/lilla väldigt ofta i alla fall, det verkar vara en livilig liten buse!!
  • Ullis72

Hej!!

Någon mer än jag som upplever att det hugger, drar, trycker och småmolar ganska mkt nedåt livmodern och neråt ljumskarna?? Kan inte komma i håg att jag känt så dom andra 2 gångerna. Fast det klart då var jag ju yngre oxå, förmodligen påverkas kanske kroppen starkare nu när man är äldre??

Tror inte att det är ngt farligt, men visst tänker man lite extra om varför det känns så...??

• Ullis72
    velvet skrev 2011-04-14 16:17:07 följande:
    var precis på RUL och allt såg bra ut! vi väntar en liten tjej! :) jag är helt överlycklig!
    Stort Grattis!!  Solig
  • Ullis72

God Morgon på er alla!

Tänkte kolla om ngn mer än jag har problem med att den ena blygdläppen svullnat upp och blivit minst dubbelt så stor?? Det är lite ömt oxå, sen strålar det ibland ner i ljumsken??
    Samtidigt har jag oxå VÄLDIGT mkt flytningar, tycker att det är blött jämt, vilket resulterar i svampinfektion, svampen trivs ju när det är fuktigt...
    Usch fy nu har jag fått gnälla av mig lite...

• Ullis72
    rubin skrev 2011-04-26 08:29:24 följande:
    v20(19+0) idag, imorgon är det äntligen min tur att få gå på RUL, det har kännts så avlägset men nu är det snart dags.
    Igår när jag lade mig höll jag på att få ett bryt, jag tycker knappt inte att jag känner av bebis, bara nån enstaka gång och då blev jag orolig f ör vad jag skulle se på RULet.
    Jag ska oxå gå på RUL i morgon!!! Ska bli jättekul!! Får ni reda på kön hos er??
    Det får inte vi, men ska bli väldigt spännande ändå!! Cool
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-04-26 10:20:13 följande:
    Undrar om man kan spana lite efter könet på egen hand under RUL? ;)
    Visst kan man det, jag har försökt mina andra 2 graviditeter, men det är inte särskilt lätt tyvärr!!!
    Denna gång ska vi faktiskt göra ett extra ultraljud i GBG som heter Könsultraljud, vi är jättenyfikna och vill jättegärna veta!!!   Men det är ju så jätteolika hur man känner!!! Väntar med spänning till 9/5 då vi får veta kön!!!
  • Ullis72
    trivsamma forandringar skrev 2011-04-26 10:59:35 följande:
    Sitter och väntar på att telefonjäkeln ska ringa!
    Vi kommer få svar på vårt FVP idag eller imorgon!

Har faktiskt kunnat slappna av under påsken eftersom jag vetat att vi inte kunnat få svar de dagarna.
    Men idag är det en stor klump i magen igen =(

Det här är en mardröm!
    Min mage syns massor nu, vecka 17 idag (16+0) och alla kommer fram och gratulerar mig.
    Vill att de ska ringa nu så vi får ett besked, och kanske kan börja glädjas om vi har riktigt tur!
    Håller tummar och tår på att ni ska få ett positivit besked!!!
  • Ullis72

Halloj!!

Har varit på ultraljud idag och fick se en liten vilding som vinkade till oss!! Såå mysigt,  så nu förstår även resten av familjen att det är en livlig liten buse i magen för den var inte still i många sekunder....
    Nu återstår bara könsultraljudet 9/5, men jag är ganska säker på att det är en kille, men ska ialla fall bli skönt att få det bekräftat.

• Ullis72
    velvet skrev 2011-04-27 12:58:55 följande:
    Grattis till lyckat RUL! Varför tror ni att det är en pojke? Kunde ni se det själva? ;)
    Det är mest en känsla, men tyckte att barnmorskan pratade som om det var en pojke, hon berättade att hon själv hade 3 pojkar och att pojkar är lättare i tonåren enligt henne...... men jag vet inte och hon la inte ner någon tid att kolla kön eftersom dom inte berättar här i Borås. Bara 12 dagar kvar sen vet vi förhoppningsvis!!!
Svar på tråden BF september 2011