• Ullis72

BF september 2011

Ullis72 skrev 2011-08-07 16:52:10 följande:
    Vad tokigt det blev när jag skulle skriva grattis till dig !!!

Jättefin liten tjej, hoppas du blir stark fort så ni kan vara en liten familj!!

STORT GRATTIS!!!
  • Ullis72

Var nyss med om ngt väldigt obehagligt...Gråter

Skulle ta ner en pajform ur ett högt skåp då det plötsligt ramlade ner både pajform och 2 andra formar rakt på magen.... och sen ner på golvet och gick i tusen bitar....    blev så jävla rädd.....
    Magen blev helt röd och jag kände paniken komma, så jag ringde förlossningen och dom lugnade mig och trodde inte att
    det skulle vara ngn fara då bebisen är väl skyddad i magen, men om jag skulle få mkt sammandragningar eller ngn blödning skulle jag åka upp direkt!!!!

Känner mig lite skakis och ledsen, man vill ju verkligen inte ska sin lilla bebis...

Ngn som varit med om ngt liknande??

• Ullis72
    lillagreizn skrev 2011-08-10 08:41:41 följande:
    Igår klockan 8.30 föddes världens finaste kille genom kejsarsnitt, han skrek redan innan dom hade fått ut han helt och hållet Glad Jag var dock sövd som jag ville så jag fick veta det senare. Han vägde 1856 och var 44 cm lång. Verkar vara en riktig kämpe, han ligger i öppen kuvös, med sond och nån blodsocker apparat. Fick hålla han redan igår när jag orkade vara uppe på benen och sambon hade hållit i han redan innan dess Skrattande Han har inte direkt nå prematur drag och är född v.35+4, han var fin i färgen direkt han kom ut och har rätt så mycket hår. Han har inte behövt någon andningshjälp eller någonting annat från första stund, så det känns tryggt.

Orkar inte riktigt skriva mer än så men jag återkommer när jag återfått orken, jag var uppe på benen första gången 2 timmar efter operationen och kollade på vårat knyte och idag känner jag mig nästan helt återställd har duschat och har mina vanliga kläder, ser verkligen fram i mot den här dagen Skrattande

Jättestort grattis!!!
    Vad hände eftersom du var sövd och han var ju lite tidig ut??
    Känns som om det börjar komma ut bebisar nu, som ska födas i sep egentligen, börjar nästan bli nervös.

Jättesöt pojke, lycka till med allt!!!
  • Ullis72

Har mensvärksliknande smärta idag och dessutom färgade flytningar, typ mensliknande lite bruna....

Någon mer med liknande symtom??

Börjar bli lite orolig faktiskt!!!

• Ullis72
    velvet skrev 2011-08-15 18:19:16 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag hade nog kollat upp! Precis som Flisan skrev så har jag också för mig att man alltid ska kolla upp blödningar i slutet. Lycka till!
    Är i 35 + 0, går in i v 36 i morgon. Ska ringa och höra vad fl säger om mina symtom.
  • Ullis72
    lisis1 skrev 2011-08-16 23:12:49 följande:
    Hej!

I lördags kl 04.45 kom vår lilla pojke, 4 veckor tidigt och väldigt bråttom ut :D Förlossningen gick jättebra, men fick ligga kvar på BB ett tag pga av små komplikationer som verkar reda ut sig nu, ska in och kolla om gulsoten imorgon bara. Allt är verkligen heeelt underbart, skriver förlossningsberättelse mm i bloggen inom kort. Nu ska här snusas bebis :D

Hade inte packat BB-väskan, rekomenderas starkt ;)
    Stort Grattis och lycka till!!!!! Glad
  • Ullis72
    melwin11 skrev 2011-08-17 05:24:56 följande:
    14 .45 igår fick vi en melwin;) 2810 g å 48 lång uppdaterar när vi kommer hem från bb
    Stort Grattis!!!

Blir så avundsjuk på alla som ny börjar få träffa sina små underverk!!!
    Vill oxå!!!!!!
  • Ullis72

Trodde oxå att bebisen skulle lugna ner sig lite dom sista veckorna, men nu är min ialla fall helt vild och det känns
    verkligen att dom är stora nu!! Är ömt och gör ont tycker jag, känns som om att hon försöker bryta sig ut genom magen!!

• Ullis72
    velvet skrev 2011-09-04 07:16:08 följande:
    Jag är SÅ rastlös. Försöker att somna så sent som möjligt för att slippa vakna vid fyra och ligga och vänta på att "få" gå upp vid sex.

Nåja, i övermorgon vid den här tiden har vi vår älskade flicka.
    Åhhh, så härligt det låter att du ska träffa din lilla flicka snart!!! Jag vill oxå träffa min lilla flicka!!!

Stort lycka till!!!!!
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-09-05 17:07:58 följande:
    ÅHHH, nu börjar jag bli RIKTIGT nervös!!! Någon som har några lugnande ord om kejsarsnitt till stackars mig? Obestämd
    Det kommer att gå hur bra som helst!!!! Tänk att du imorgon ska få träffa din bebis!!

Hör av dig när du orkar och berätta hur allt har gått, det är så kul att höra om hur alla har haft det som
    fått sina bebisar, vi är många som är avundsjuka det kan jag lova!!!!!

Vännnnntar på att det ska hända ngt här med!!!!
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-09-06 16:30:19 följande:
    Nu är hon här! 3240 g och 49 cm lång, vår lilla Livia! Hon är underbart söt och snittet gick bra, även om jag var livrädd.
    GRATTIS!!!

Låter så underbart!!!! Solig
  • Ullis72
    katzon skrev 2011-09-07 09:46:32 följande:
    Det är verkligen spänning och dramatik i tråden iaf.. det börjar ju verkligen dra ihop sig för oss allihopa!!!!
    Tyckte min son var så rar igår, han frågade om jag hade packat en tjock filt och en kudde i BB-väskan. Nej svarade jag. Då sa han att "Tänk om Alice kommer ut när ni är i bilen då måste hon ju ha något mjukt att landa på" Solig
    Att han ens har tänkt tanken, haha, han är bra rar! Jag tror att han längtar efter sin lillasyster en hel del nu, han är ju åtta och ett halvt så han förstår ju verkligen vad det handlar om.

Kom igen nu alla bebisar, nu är det dax att komma ut!!!!!

Vart är SannaMac? Föder du barn? (håller tummarna för det iaf)
    Känner igen oron från min 9 åring, han frågade mig häromdagen, om bebisen kommer på natten när Peter (min sambo)
    jobbar natt, ska jag ringa efter ambulansen då??? Solig Dom förstår att det är allvar och mina grabbar 7 o 9 år längtar jätte-
    mycket efter sin lillasyster, hon ses inte alls som en konkurrent utan som en ny familjemedlem bara!!
    Barn är underbara!!!Glad
  • Ullis72
    She is Me skrev 2011-09-10 15:19:47 följande:
    Vimsan och my, väntar oxå på trean hade bf 7/9 enligt sm och imorgon enligt rul och trodde aldrig jag skulle vara gravid fortf då första kom 38+2 på 5 h och andra kom 37+2 på 2 1/2 h från första värk. Jag är helt chockad över att ens tänka övertid. Varför är trean så lurig!?
    Jag väntar pxå på 3:an, men har inte BF förrän om 9 dagar, men båda mina grabbar kom 8 dagar tidigare, så
    man hoppas ju in i det sista att det ska bli typ imorgon.....
    Kommer säkert gå över med denna lilla damen, för hon verkar ha det så bra där hon är..!!

Vill verkligen träffa henne nuuu!!!
    Är lite rädd att jag ska vänta hemma för länge, vill ju inte föda hemma, nu är det ju faktiskt 7 år sen sist, så
    det kanske tar längre tid???

Drömde i natt att både vattnet och slemmproppen gick samtidigt, undra om det kan vara ett tecken, när man börjar drömma
    som sin förlossning???
  • Ullis72
    katzon skrev 2011-09-14 07:59:11 följande:
    Efter 26 timmars mardrömsförlossning blev det ett akutsnitt 03.20.
    Nu är hon här vår älskade Alice 4180 g o 54 cm lång!
    Ojj, låter jobbigt!! Men jättestort grattis till tjejen!!

Även stort GRATTIS till alla er andra som fått era Guldklimpar!!!  Skrattande

Själv har jag 5 dagar kvar till BF, var hos BM igår och SF måttet har inte ökat,  så extra besök på fredag, sen ev tid för
    ultraljud för att se så hon är tillräckligt stor....  Rynkar på näsan

Det är oavsett en liten bebis sa hon, lite orolig blir man, fast allt annat var bra!!
  • Ullis72
    jojojenny skrev 2011-09-14 14:56:24 följande:
    Kul idé med en lista i tråden :)

Vi kan ju kopiera från översta blommorna till dem nedre så alla kommer med...

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Matildath BF 14 september

delight87 BF18 september

Flingan 80 BF 20 september

TesanL BF 25 september

Ullis72 BF 19 september

• Ullis72
    Iryelle skrev 2011-09-14 17:40:35 följande:
    Vad dåligt! Jo, man kan nog ha rejäl otur med personalen. Min väninna snittades på östra för ca 4-5 år sedan och jag vet att hennes uppfattning var att hon inte alls fick någon hjälp på BB efter det. Har även en kompis som hade ett väldigt dåligt bemötande i Karlstad förra året. Pratade med henne tidigare idag och hon har hört av andra som har fått jättebra bemötande på samma ställe så det är ju verkligen ett lotteri. Med dessa två så var det även första barnen då man kan behöva lite extra stöd.
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Vi som fortfarande väntar :) 
    lawendel BF 2 september
    Girlheart89 BF 3 september
    Rozensliv BF 6 September 
    Vanlig människa BF 8 september
    NornaB BF 10 September
    delight87 BF18 september 
    Jo El BF 19 september
    Iamulrika BF 19 september
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72bBF 19 september
    OoOoO BF 20 september
    Pendolino BF 21 september
    Dior BF 21 september
    Söjsan BF 24 september   
    TesanL BF 25 september
    TessaG BF 27 september
    Iryelle BF 27 september
    xanncar BF 29 september
    knittingangel BF 29 september
    jeea BF 30 september
  • Ullis72
    Vi som fortfarande väntar :)

lawendel BF 2 september 
    Girlheart89 BF 3 september 
    Rozensliv BF 6 September 
    Renni BF 7 September
    Vanlig människa BF 8 september
    N e m i BF 9 september 
    NornaB BF10 September
    Leilaz BF12 september
    Mollee BF 15 september
    My BF 15 september 
    delight87 BF 18 september 
    Jo El BF 19 september 
    Iamulrika BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    OoOoO BF 20 september 
    Pendolino BF 21 september 
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september   
    TesanL BF 25 september 
    NessaG BF 26 september
    Plutteludddelutt BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    Iryelle BF 27 september 
    xanncar BF 29 september 
    knittingangel BF 29 september 
    jeea BF 30 september

Hoppas det funkade bättre nu!!!
  • Ullis72

Hej!!

lördagen 17/9 kom vår lilla prinsessa Julia, liten men pigg!! 2670gr 47 lång.
    Vi kom in till FL  16.00 18.39 var hon född., var bara öppen 2 cm när vi kom in, men sen gick det riktigt fort!!!!Hjärta

Svar på tråden BF september 2011