• Ullis72

BF september 2011

MissMarilyn skrev 2011-06-29 11:24:50 följande:
    Mymy: grattis!!! Det är faktiskt en härlig känsla att vara gift!! :) Var ju på glukosbelastningen, fick 5,2. Vet någon vad det innebär??
    Det är bra värde, man ska ligga under 10.
  • Ullis72
    MissMarilyn skrev 2011-07-06 12:24:49 följande:
    Hej alla! Igår föddes vår prinsessa med akut kejsarsnitt i vecka 29+0. jag var på rutinkontroll hos bm och lillans hjärtljud var låga och oregelbundna. Vi har nu hamnat i Lund då hon har ett väldigt ovanligt hjärtfel. Hon andas tyvärr inte själv. Detta dygnet har varit bland det värsta i mitt liv!! Så njut av era magar och att era bebisar växer på sig där inne. Vi håller alla tummar och tår att vår lilltjej klarar sig. Just nu är jag mest orolig för andningen. Hjärtfelet kan behövas åtgärdas med en pacemaker. Men just nu är vi bara glada över art hon får den experthjälp som krävs!
    Ojjj, håller verkligen alla tummar och tår för er!!!

Styrkekramar
  • Ullis72
    She is Me skrev 2011-07-06 13:20:12 följande:
    Grattis till lilltjejen,missMarilyn, önsker all lycka !

Trött är bara förnamnet, vet att jag varit det de andra gångerna med, bebisen växer i hundranittio nu och tar massor av energi.

Jag räknar med att få innan bf, men det känns långt kvar ändå. Fick första i v38+2 och andra i 37+2 så nånstans runt 38 tror jag den kommer. Skickade på skoj frågor om kön och förlossning i två spå trådar här på fl den ena sa flicka och födas mellan 3-5 dagar innan bf och den andra sa pojke och runt två veckor före bf -får se vem som har mest rätt/ fel :)
    Hoppas oxå på BF innan, båda mina grabbar kom 38 +5 hoppas även att deras lillasyster vill titta ut ungefär samma tid!!!
  • Ullis72
    Flisan79 skrev 2011-07-07 11:02:58 följande:
    Jag läste att från v 28 och framåt ökar tillväxtfarten kraftigt så kanske det som tar en del energi?
    Här är en till som är supertrött.......
    Sover visserligen ganska dåligt på nätterna, kan ju ha bidragande orsak.
    Sitter nu efter att ha ätit lunch i en sorts koma i säkert minst 1 timma, det är riktigt jobbigt!!!
    Skönt att bara ha en dag kvar att jobba innan 2 veckors semester!!! ( mkt välbehövlig )!!!!
  • Ullis72
    Lattelower skrev 2011-07-07 13:36:18 följande:
    Och jag har fått nytt bf den 22/7. Pga att fostervatten är slut. Så till dess ligger jag kvar för observeration på Huddinge sjukhus.
    Det
  • Ullis72
    Det är ju betydligt tidigare!!
    Men det kommer säkert att gå bra!!
    Hur märkte dom att fostervattnet var slut?? Och hur länge klarar bebisen sig utan??

Lycka till!!!
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-07-07 15:59:36 följande:
    Rozensliv - Oj! Jag har gått upp 10 kg och är i v. 31. Är det jättemycket tror ni? :(
    Jag har gått upp 9 kg och är i v.30, men barnmorska tyckte det var helt normalt.
  • Ullis72
    lillagreizn skrev 2011-07-25 12:29:11 följande:
    Kanske dags att jag uppdaterar er i fredags var jag in på morgonen kollade ctg, blodtryck och flödet. ctg var bra blodtrycket hade stigit lite och flödet var som vanligt inte riktigt bra men inte jätte dåligt heller. Fick ny tid till idag klockan 8.30.
    Så när vi fick veta att jag inte behövde fara på nån kontroll över helgen så stack vi till Skellefteå, där har vi bara slappnat av och njutit, fått tänka på lite annat.

Idag när jag kom in på kontroll så kollade dom ctg, den var bra men inte jätte mycket aktivitet. Sedan kollade dom urin, där fanns det vita blodkroppar. Sedan när jag ändå var här så gjorde han ett tillväxtultraljud skulle juh egentligen göras den 27/7.
    Bebisen har växt under dessa två veckor, men det är fortfarande lika liten som sist 28%, positivt att den inte har stått stilla iaf.
    Läkaren tyckte iaf att man skulle ta ett blodtryck på mig och det hade stigit ännu mer så nu har jag ett blodtryck på 130/95 istället för det vanliga som jag brukar ha 115/65.

Läkaren tyckte inte om att blodtrycket hade stigit så han la in mig, så nu är jag inlagd på BB, för hur länge vet jag inte och när bebisen kommer vet jag inte heller. Beror på vad proverna dom tagit idag visar, dom börjar misstänka havandeskapsförgiftning igen eftersom jag varit ganska svullen i fötterna haft huvudvärk och nu förhöjt blodtryck. Vi får helt enkelt vänta och se!
    Hoppas att allt ordnar sig på bästa sätt och att bebisen stannar ett litet tag till!!!
  • Ullis72

Har idag var hos  BM, är nu 32+1 och SF 31, det är helt normalt enligt barnmorskan.
    Hade faktiskt inte gått upp ett gram sen sista besöket, men magen växer som den ska, så det är väl bara att vara glad.
    Tycker att mina 9 kilon räcker....

Har ganska mkt sammandragningar den sista tiden, men det är väl ett tecken på att vi börjar närma oss ändstationen!!
    Längtar efter min lilla tjej nu, är så nyfiken!!!

Det verkar som många av oss börjar tröttna lite på graviditeten nu och vill börja bli normala igen i våra kroppar!!!!

Tiden går fort och vi är där snabbare än vad vi tror!! Glad

• Ullis72
    velvet skrev 2011-07-27 15:43:53 följande:
    Jag har en fråga till er som fått barn tidigare, hur lång tid tog det innan ni började känna er mer eller mindre "som vanligt" i kroppen efter förlossningen? Vet faktiskt knappt själv vad jag syftar på exakt men vikten tex.
    För mig har det gått snabbt!! Efter ca 10 dagar har jag kunnat använda mina vanliga jeans och kilona rasade ordentligt när amningen kom i gång . Då har jag inte gått upp mer än ca 12-13 kilo.

Däremot blev jag klippt vid förlossningen, för att undvika att spricka ända upp till ändtarmen och det kändes ett tag efter, det blev ju några stygn, men jag kommer ihåg att det var väldigt skönt att kunna ligga på mage och rygg och sova!!! Glad

Det är nog väldigt olika hur vi rättar oss till efter förlossningen och hur lång tid det tar? En del går ju upp 30kg och det tar ju säkert längre tid att bli av med!!

Själv längtar jag efter att få tillbaka min kropp och kunna vara ute och promenera igen, sova gott mm.
Svar på tråden BF september 2011