Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

BF september 2011

Lattelower skrev 2011-02-25 14:34:25 följande:
    Nä man får inte alltid det, jag har sökt ett par gånger redan och har fått lämna prov först för odling och sen fått antibiotika eller sulfa. Men om det inte visar sig nåt så får man inget även om misstanken är stor. det är nog väldigt olika på olika doktorer skulle jag tro. Men dom vill ju inte skriva ut i onödan. Jag har annars ett par av gångerna bara haft urinrörskatarr och det svider och bränner när man kissar men utan bakterier, då kan dom inte mkt göra. trist för det är ett h.vete.
    Jooo men när han har så jävla ont att man inte kan sova & knappt gå, så borde dom fan göra nått tycker jag.
    Blir det värre får jag väll fara på akuten, trist bara att det är helg så även fast jag far på akuten så kommer dom väll inte kunna ge mig nå mediciner, möjligtvis smärtstillande.
  • lillagreizn

Blev så irriterad på vårdcentralens läkare så ringde faktiskt och rådfråga akuten, dom tyckte jag skulle komma in och träffa deras läkare, var och lämnade urinprov. Han sa att jag hade urinvägsinfektion och frågade hur länge jag hade varit gravid. Sedan gick han och kolla vilken medicin kan kunde skriva ut. Så efter 10 minuter på akuten hade jag min medicin i  handen.

Kan säga att det är halleluja moment för mig just nu. Bara tanken att det förmodligen kommer gå över efter ett par dagars behandling och att besvären kommer bli lindrigare efter några tabletter. Känns underbart.

Nu ska jag dricka en massa citron vatten & tranbärsjuice för att lindra besvären så mycket jag kan.

• lillagreizn
    lillagreizn skrev 2011-02-25 19:36:58 följande:
    Blev så irriterad på vårdcentralens läkare så ringde faktiskt och rådfråga akuten, dom tyckte jag skulle komma in och träffa deras läkare, var och lämnade urinprov. Han sa att jag hade urinvägsinfektion och frågade hur länge jag hade varit gravid. Sedan gick han och kolla vilken medicin kan kunde skriva ut. Så efter 10 minuter på akuten hade jag min medicin i  handen.

Kan säga att det är halleluja moment för mig just nu. Bara tanken att det förmodligen kommer gå över efter ett par dagars behandling och att besvären kommer bli lindrigare efter några tabletter. Känns underbart.

Nu ska jag dricka en massa citron vatten & tranbärsjuice för att lindra besvären så mycket jag kan.
    Det kan förresten tilläggas att akutens läkare inte kunde förstå varför vårdcentralens läkare inte hade skrivit ut medicin åt mig, när han hade sett att jag hade en urinvägsinfektion.
  • lillagreizn
    Flisan79 skrev 2011-02-25 21:08:19 följande:
    Jag som lidit av UVI hela mitt vuxna liv ( 1 ggr i mån när det varit som värst) vet både hur läkare kan vara och att det inte alltid syns på kissproven om man har UVI. Numera säger jag min bakrund och att jag VET att jag är sjuk även om det inte visar något. Vissa läkare är lika medvetna som jag, andra.....måste övertalas.

Var sjuk för några veckor sedan och kissade då blod. Fick inget utslag på provet men bemöttes av en bra läkare tack och lov.
    Jag tycker man blir så dåligt bemött inom sjukvården. Första läkaren visste juh att jag hade urinvägsinfektion så varför släppa hem mig med dom smärtorna utan medicin. Helt sjukt enligt min mening, vissa läkare är inget annat än idioter.

Sjukvården borde ses över, det är sånt här som gör att vissa människor skickas hem fast dom fortfarande är sjuka och sedan dör.
  • lillagreizn
    Flisan79 skrev 2011-02-25 23:09:04 följande:
    Oooojaaa. Har många kul historier. Men nästan alla är från VC och inte "riktiga" sjukhus.

Kan ge ett bra exempel:

Min man fick en svetsloppa i örat och åkte in till VC för han fick så ont och hörde dåligt på det örat. De sa att allt såg bra ut med trumhinnan. Fick några dropar till örat och åka hem. Smärtan blev värre och han åkte in till akuten. Där ser de att 60% av trumhinnan är BORTA!!! Vadå ser bra ut?. Dropparna han fick till örat fick han absolut inte använda heller. Han var tvungen att operera örat och göra en ny trumhinna. Hur kan man missa något sådant?
    Herregud vad sjukvården är nonchalant, ger första bästa sak och sedan skickar hem en, om det sedan var det man behövde var en annan sak.

Här är ett annat exempel:  Min plastpappas mormor hon, gick juh med diarré och smärtor i benen i flera veckor, men läkarna på VC tyckte inte det var någon fara. Dom skickade hem henne. När hon for till akuten med smärtor, visade det sig att hon hade en blodpropp och att hennes organ hade börja lägga av pga det. Så hon fick bli inlagd och tillbringa sin sista vecka i livet på sjukhus :/
  • lillagreizn
    amina22 skrev 2011-02-26 11:34:55 följande:
    hejsan Hoppas ni alla mår bra.

I går var jag på akuten med smärtor och blödning kom i välidigt fort, och dom tog ul då fick jag se världens finaste bebis ligga där med sina små knubbiga armar och ett hjärta som slog Så fint,

blödningen har inget med grav att göra utan jag blöder utanför där modekakan ligger fattade typ inte när hon förklarade men inget kul ändå ont och måste vila, någon som haft blödning utanför livmorden?

Men är så lycklig att bebis må bra bara 2 veckor kvar tills största missfallsrisken är över hoppas man kommer ditt, kram på er
    Jag hade blödningar i en veckas tid men sedan slutade det. Mina blödningar berodde på känsliga slemhinnor.
  • lillagreizn
    amina22 skrev 2011-02-28 18:44:34 följande:
    jag har facktiskt kännt fladde och det måste varit bebis känns som fiskar som sinnar runt men det är så tidigt än kan man verkligen känna vecka 10,, kanske gaser annars,
    Jag tror mig ha börjat känna fosterrörelser, har känt det ett par gånger när jag sitter i soffan eller ska sova att det är nått som typ kittlar typ lite sprattel aktigt. Ganska långt lite mer mot höger sida. Är ganska säker på att det är pyret som rör sig där inne. Så härlig känsla :D
  • lillagreizn
    Mamma Tes skrev 2011-03-01 10:33:10 följande:
    Okej. Så sa dom till mig på apoteket, att dom inte ville sälja svampmedlet till mig eftersom jag var gravid och det innehöll kortison. Utan fick återkomma med rekommendationer från läkare. Skumt.
    potatismjöl är bra mot det mesta :) Eftersom det drar åt sig fukt, jag vet många som använt det när dom har haft svamp i jumskar osv.
  • lillagreizn
    Två Barns Mamma skrev 2011-03-01 07:05:51 följande:

Bara jag som tycker tiden går fort, Redan veckan 14 (13+0) :O

Nope jag tycker tiden typ rusar iväg.
  • lillagreizn
    Mamma Tes skrev 2011-03-01 11:39:16 följande:
    Jo det har jag också hört. Nu var det inte jag som behöver svampmedel, utan det var när jag var gravid med dottern 2009 som jag fick svamp
    Såg det men tänkte du hade svarat på velvets så, tänkte jag tar första istället för att börja bläddra uppåt :)
    Tänkte då skriver jag där iställt :)
Svar på tråden BF september 2011