• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Två Barns Mamma
    Flisan79 skrev 2011-03-29 14:41:16 följande:
    Mmm, senare forskning tyder ju på det och jag har läst många som blivit flyttade men som sen fött väldigt nära det "orginala" BF. Men, men..
    Blev fyttan från 2 April - 22 April med dottern, hon är född 18:de
  • mymy
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-29 14:52:28 följande:
    RUL på fredag 13.00, börjar bli nervöööös! Jag vill se h*n nu nu nu! Hjärta
    Spännande!! Jag får vänta till den 11 april..:(
  • givinglife

om 24 timmar har vi sett lit*n... väntar med spänning.

Varit hos läkaren idag, halvtidssjukskrivning, hon var skeptiskt till att jag skulle jobba alls iaf just nu... men jag får välja själv och jag vill inte bara vara hemma, så länge jag klarar det vill säga!

• Renni

vad kul att våra RUL snart är här...Jag tycker inte det känns längesen vi diskuterade att det vara KUB på  G =)
    Mysmys!

Vårat är den 14 april... lite mer än två veckor till.

• hanna elise
    She is Me skrev 2011-03-29 08:15:14 följande:
    Hanna Elise, gula rehab bältet kan man köpa billigt på tradera och blocket. Här får man inte låna bälte utan får köpa själv. Man kan få prova olika sorter bara hos SG
    tack för tipset:)
    men man vill ju nästan prova ut vilket som passar först. Förra grav (men det är ju ganska  länge sen) så fick jag prova 3 olika innan jag hittade ett som hjälpte litegrann iaf. Det var ett stumt bälte i skinn. Tyckte att resårbanden inte gav ngt stöd liksom.

Min man säger att han kan sy ett skinnbälte åt mej, menn jag är lite tveksam till det ;) 
  • Flisan79

Ja otroligt kul med alla RUL! Känns som att vi kommit en bit på väg nu. Mitt är den 7 april så bara lite mer än en vecka kvar Känns otroligt!

• betula
    Flisan79 skrev 2011-03-29 15:48:34 följande:
    Ja otroligt kul med alla RUL! Känns som att vi kommit en bit på väg nu. Mitt är den 7 april så bara lite mer än en vecka kvar Känns otroligt!
    Vi skall oxå den 7e :)

Lite lustigt är att jag känner mig mkt mer nervös infö rul än jag kände mig inför kub. Tror at vid kub var allt så overkligt ännu att jag inte fattat att vi faktiskt väntade bebis. Nu har jag fattat det, man känner livmodern, kanske tom bebis ibland, har börjat handla osv och så slår tanken en att det kanske inte alls ser bra ut och så får jag nästan panik. :(
  • She is Me

Jag blev fram flyttad 4och 3 dagar med mina barn och de kom ändå 38+2 och 37+2 så Rul ger jag inte så mycket för :)

• Frka11

Jag har en några frågor.
    Har ni fått lyssna på hjärtljuden hos eran bm?hur många gånger och i vilken vecka?
    Jag känner mej orolig, har en konstig känsla så jag ringde bm och frågade om inte jag kunde få komma och lyssna på hjärtljuden för att lugna mig(förhoppningsvis) då får jag till svar att det gör dom inte förrän i v 20 eller va hon nu sa(talade med brytning) då fick hon till svar av mig att det har jag redan gjort en gång för 3v sen, och så frågade jag om det är meningen att jag ska gå och oroa mej nu i 2,5 v tills rul, så till slut bokade hon in mig på en tid hos min bm imorgon kl 15 så då hoppas jag verkligen att jag får lyssna å att lilla hjärtat slår så jag kan fortsätta njuta igen.
    Undra om man någonsin under denna graviditet kommer att känna sig säker?
    tror inte jag hade nojat såhär om jag inte haft mitt ma. Läste precis om en tjej som gjorde Ul v 18 och fick veta att fostret dött v 14, gjorde ju inte min oro mindre....
    håll tummarna nu imorgon!:)

• VeronicaNyberg
    Frka11 skrev 2011-03-29 16:31:36 följande:
    Jag har en några frågor.
    Har ni fått lyssna på hjärtljuden hos eran bm?hur många gånger och i vilken vecka?
    Jag känner mej orolig, har en konstig känsla så jag ringde bm och frågade om inte jag kunde få komma och lyssna på hjärtljuden för att lugna mig(förhoppningsvis) då får jag till svar att det gör dom inte förrän i v 20 eller va hon nu sa(talade med brytning) då fick hon till svar av mig att det har jag redan gjort en gång för 3v sen, och så frågade jag om det är meningen att jag ska gå och oroa mej nu i 2,5 v tills rul, så till slut bokade hon in mig på en tid hos min bm imorgon kl 15 så då hoppas jag verkligen att jag får lyssna å att lilla hjärtat slår så jag kan fortsätta njuta igen.
    Undra om man någonsin under denna graviditet kommer att känna sig säker?
    tror inte jag hade nojat såhär om jag inte haft mitt ma. Läste precis om en tjej som gjorde Ul v 18 och fick veta att fostret dött v 14, gjorde ju inte min oro mindre....
    håll tummarna nu imorgon!:)
    Om du känner dig så väldigt orolig, varför inte köpa en angelsound på teknikmagasinet? Kostar typ 300 Glad
Svar på tråden BF september 2011