• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sandqvist

Jag har inte ens blivit tillfrågad men sen är jag bara 22 :) imon är det dags för rul!!

• N e m i

Igår ringde jag min chef och berättade om grav. Var ju såklart nervös, men som jag visste kändes det jättebra efteråt. Så tillbaka på jobbet idag efter 11 dagar ledigt och en större mage håller jag inget hemligt längre. Någon annan som inte berättat än?

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • CEEW
    Någon som vet hur det gått för lillagreizn?
    Jag har inte varit inne på några dagar och sist jag läste skulle hon in på gyn om jag minns rätt....?
  • nam

Nu är jag så där jättelöjlig igen, men jag är SÅ orolig över att mitt lilla pyr ska ha dött i magen sedan första ultraljudet den 1:a mars. Vet egentligen inte varför, för jag har inte haft några blödningar/haft ont eller så och jag till och med tror att jag kände första sparkandet igår! Skrattande Såååååååååå häftigt!

Men OM älskade lilla pyret skulle ha dött, inte skulle jag väl då ha "växtvärk" i livmodern fortfarande som jag har nu? Och magen växer ju?!

Ja ni hör ju, helt absurda tankar. Skärp mig själv!

• lillagreizn
    CEEW skrev 2011-03-30 09:48:56 följande:
    Någon som vet hur det gått för lillagreizn?
    Jag har inte varit inne på några dagar och sist jag läste skulle hon in på gyn om jag minns rätt....?
    Allt gick bra för mig, det var inget missfall på g här inte allt var slutet och fint och vi hade en riktig vilding där inne :) På ultraljudet såg det ut som att den höll på men någon form av kickboxning :) Läkaren där sa att jag inte skulle oroa mig alls utan att jag tydligen har blödningar, men det är ingen fara är som en lättare form av mens.
  • lillagreizn

Mina problem verkar bara avlösa varandra, jag har jätte problem med att jag får smärtor när jag står upp längre än 10 minuter eller varit aktiv, som om jag går å handlar eller  något. Lite jobbigt eftersom jag är i gång hela tiden på jobbet (jobbar inom vården) är som ett skärande känsla, som får livmodern att dra ihop sig, någon som vet vad det är??
    Sedan till ett annat problem, hur gör man för att byta barnmorska? är inte alls nöjd med min, hon är så sjukt nonchalant.
    När jag ringer till henne om mina problem verkar hon inte ens bry sig, ringde till henne angående min yrsel och svimningskänsla och sa att jag tror att nått är galet och hade gärna velat göra en kontroll, Då säger hon bara ja men du ska juh på gyn, dom kan kolla det. Jag nämnde det för läkaren där och han tog bara en blodsocker som var bra inget annat, å jag känner verkligen att jag inte vill ringa till min barnmorska när det är nått. Har känt noll förtroende för henne från första dagen jag träffade henne, har ringt till henne angående mina blödningar oxå och det har hon inte heller varit sådär brydd i, inte kollat upp hur det gått, inte frågat när jag ringt nästa gång..

Vill helst inte säga det till bm face to face, alltså hur gör man? Kan man ringa en annan barnmorska och förklara läget och säga att man skulle vilja byta?

• 83Lovika

ja ring till receptionen på teletid och säg som det är (hoppas bara att det är nån annan BM som svarar i telefonen), för så där ska du ju inte behöva ha det.

• lillagreizn

Man får hoppas det är nån annan som svarar, kan man testa ringa på nån annan av bm nummer annars??

• dea

Ned räkningen har börjatFlört ska på rul om 5 timmarGlad. Nervös,glad omvartannat. Lite orolig för att dem ska hitta nått som inte är ok. Så äntligen om allt är ok med knådden så ska vi äntligen berätta det för vår dotter att hon ska bli stora syster. Fast egentligen så har hon redan listat ut det,vi har bara inte bekräftat det hon tror.
    Hon brukar nämna nån gång emmelanåt att min mage har blivit så stor och att hon tror att det är en bebis där inne,hon har t.o.m börjat fråga vilka namn jag tycker är fina (flick namn) om det blir en lillasyster säger honFlört

Ha en bra dag {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF september 2011