• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • aliceolivia
    N e m i skrev 2011-03-30 08:59:56 följande:
    Igår ringde jag min chef och berättade om grav. Var ju såklart nervös, men som jag visste kändes det jättebra efteråt. Så tillbaka på jobbet idag efter 11 dagar ledigt och en större mage håller jag inget hemligt längre. Någon annan som inte berättat än?
    Jag har berättat för min chef eftersom de kommer vilja ta in en vikare som helst ska hinna gå brevid innan jag försvinner. Däremot har vi inte berättat för så många andra.

Det vi måste ta tag i väldigt snart är hans barn! Vill absolut inte riskera att de får höra på omvägar att de ska få ett syskon och innan det är gjort vågar jag inte berätta för någon annan.
  • Mamma Tes
    NornaB skrev 2011-03-30 11:51:04 följande:
    Jag har/hade en sköldkörtelsjukdom som heter graves sjukdom. För ungefär ett år sen opererade jag brt min sköldkörtel och äter nu levaxin. Jag har ökat dosen rätt kraftigt sen jag blev gravid. Äter 175 microgram/dag. Och mår bättre än innan graviditet. Jag går och tar prover var fjärde vecka. Och komer ju att äta levaxin för alltid. 
    Hur låg ditt TSH och T4 då sjukdomen uppräcktes?

Jag fick veta av min BM att jag hade ett TSH på 0,07 så fick ta om proverna. Då var TSH 0,14 och T4 13. Ska ta nya prover nu var 3:e vecka. 2 veckor kvar till nästa prov. Jag är skitorolig för bebben och mig och det jag hittar då jag googlar handlar ju såklart om hjärntumörer, tumörer på hypofysen och sånt

Om nästa prov också är dåligt ska jag banne mig säga till BM att jag vill prata med läkaren på MVC. Det är hon (läkaren) som beslutat att jag inte behölver någon behandling, bara ta om proverna var 3:e vecka 
  • NornaB
    Mamma Tes skrev 2011-03-30 12:12:17 följande:
    Hur låg ditt TSH och T4 då sjukdomen uppräcktes?

Jag fick veta av min BM att jag hade ett TSH på 0,07 så fick ta om proverna. Då var TSH 0,14 och T4 13. Ska ta nya prover nu var 3:e vecka. 2 veckor kvar till nästa prov. Jag är skitorolig för bebben och mig och det jag hittar då jag googlar handlar ju såklart om hjärntumörer, tumörer på hypofysen och sånt

Om nästa prov också är dåligt ska jag banne mig säga till BM att jag vill prata med läkaren på MVC. Det är hon (läkaren) som beslutat att jag inte behölver någon behandling, bara ta om proverna var 3:e vecka 
    Jag kommer inte ihåg några exakta värden, fick diagnos för 2 år sen.. Men dom va skyhöga. Men jag hade haft symtom på överfunktion i ett halvår minst utan att ha gått till läkaren. Gick inte förren min händer inte slutade skaka. Och när jag läste om sjukdomen hade jag alla symtom! 

Jag går inte på spec mödravård utan min läkare sen innan håller koll på mig. Men många som har sköldkörtelproblem går på spec mödravården.  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Skrutt74
    Mamma Tes skrev 2011-03-30 11:39:54 följande:
    Är det någon mer här som har kollat sköldkörtelprover och inte fått så bra svar? Eller någon som är sköldkörtelsjuk sedan innan?
    Mina sköldkörtelprover har varierat nu i ett par år. TSH brukar ligga straxt över normala värden, nu senast 0,85. Men mitt T4V sjunker i bland, och har nu ett värde på 10. BM skulle visa det åt gyn, men han kommer först i nästa vecka så får se vad han säger.
  • Alcastar

Idag fick vi äntligen de sista provsvaren. Och "risk-tvillingen" har inga kromosomförändringar. Även om jag vart lugnad av snabbsvaren så är det underbart att nu ha fått slutgiltiga svaren och att allt är bra :)

• betula
    Alcastar skrev 2011-03-30 16:47:49 följande:

Idag fick vi äntligen de sista provsvaren. Och "risk-tvillingen" har inga kromosomförändringar. Även om jag vart lugnad av snabbsvaren så är det underbart att nu ha fått slutgiltiga svaren och att allt är bra :)

Tjoho! Vilken glädje! Åh det är så jag spritter av lycka här ju! :)

Själv har ja börjat oroa mig inför rul 7/4...
  • She is Me

Velvet: ring VC istället tycker inte det låter bra. Var rädd om dig och tänk på dig själv och liten i magen...

• Mamma Tes
    NornaB skrev 2011-03-30 12:23:22 följande:
    Jag kommer inte ihåg några exakta värden, fick diagnos för 2 år sen.. Men dom va skyhöga. Men jag hade haft symtom på överfunktion i ett halvår minst utan att ha gått till läkaren. Gick inte förren min händer inte slutade skaka. Och när jag läste om sjukdomen hade jag alla symtom! 

Jag går inte på spec mödravård utan min läkare sen innan håller koll på mig. Men många som har sköldkörtelproblem går på spec mödravården.  
    Okej. Då var säkert ditt TSH lågt och T4 högt. Då är det ju absolut överproduktion-hypertyreos. Bra att du har en läkare som håller koll. Här har det inte varit tal om att gå på spec.mödravård alls så jag hoppas läkaren på min mvc vet vad hon pratar om. 
    Skrutt74 skrev 2011-03-30 14:12:38 följande:
    Mina sköldkörtelprover har varierat nu i ett par år. TSH brukar ligga straxt över normala värden, nu senast 0,85. Men mitt T4V sjunker i bland, och har nu ett värde på 10. BM skulle visa det åt gyn, men han kommer först i nästa vecka så får se vad han säger.
    Ja ditt TSH är ju nårmalt då gränsen går på 0,2 men du ligger verkligen på gränsen med T4. Hoppas det ordnar till sig för dig. Hur mår du?

Fasen vad jobbigt det är att oroa sig :-/

Svar på tråden BF september 2011