• Qwaser

Kaffemaskin med kapslar - tips mottages

Hej!
    Jag är lite inne på att köpa mig en sån där kaffemaskin med kapslar. Är det någon som har en och kan dela med sig av sina erfarenheter. Vilken har du? Vilken är bäst? Kan tycka att det är ganska "dyrt" kaffe till dem, ca 3 kr/koppen.

• Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages
  • dazazz

Vi har en nespresso, det är nog den enda med riktigt kaffe tror jag. Den är i vilket fall väldigt god. Håller med om att det är dyrt, vi har den som komplement till vanligt bryggkaffe.

• Qwaser

Men du är nöjd trots de dyra dropparna? Jag hade oxå tänkt mig den som komplement till kaffebryggaren.verkar smidigt och enkelt att gör en kopp t ex efter jobbet. Ska jag brygga en kopp blir det alltid över i kannan som jag får kasta. Bryggaren brygger minst tre koppar.

• Agent Fluff

Vi har en Tassimo och är jättenöjda med den.

www.tassimo.se/tassimo/page

Det som var avgörande för att vi köpte just denna är dels priset och dels att dom samarbetar med TerraCycle där man kan skicka in kapslarna gratis och återvinna dom.

• Amy27

Jag är med Agent Fluff på denna. Jag älskar min Tassimo. :)
    Min mamma kommer på fika mkt oftare nu, latten är ju så jäkla god.

• Ramborg

Vi har gått ihop på kontoret och köpt en nespresso, billigast möjliga modellen. Vi är mk nöjda.

• Jtds

Jag köpte en lavazza amodo mio premium.
    Jag var på mediamarkt där man fick provsmaka mellan de olika märkena
    Fördelen med lavazzas kapslar är att dom finns lite överallt att köpa.
    Nespressos går bara att köpa på nätet.

• Agent Fluff

Tassimokapslarna kan man köpa delsonline och dels i flera olika affärer som mediamarkt, onoff, elgiganten och så vidare och även på ica maxi, willy´s, citygross, mfl.

• Agent Fluff
    Agent Fluff skrev 2010-12-27 11:19:53 följande:
    Tassimokapslarna kan man köpa delsonline och dels i flera olika affärer som mediamarkt, onoff, elgiganten och så vidare och även på ica maxi, willy´s, citygross, mfl.
    dels online ska det ju stå
  • Hannah74

Köpte en nepresso i julklapp. Men tycker även stora koppen är så liten? Och hur vet man vilken av smakerna som är vilken, av provsmakerna?

Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages