• Qwaser

Kaffemaskin med kapslar - tips mottages

Hej!
    Jag är lite inne på att köpa mig en sån där kaffemaskin med kapslar. Är det någon som har en och kan dela med sig av sina erfarenheter. Vilken har du? Vilken är bäst? Kan tycka att det är ganska "dyrt" kaffe till dem, ca 3 kr/koppen.

• Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages
  • Qwaser

Jag har varit lite inne på en Tassimo. Det verkar vara hyfsat pris på den. Men vad skiljer de olika apparaterna? Får surfa runt och kolla. Vad avgjorde att du köpte just den du har?
    Det jag gillar med Tassimo är att man kan göra choklad i den ;)). Men det kanske man kan göra i alla och hur den smakar vet jag ju inte.

• Agent Fluff
    Qwaser skrev 2010-12-27 14:32:21 följande:
    Jag har varit lite inne på en Tassimo. Det verkar vara hyfsat pris på den. Men vad skiljer de olika apparaterna? Får surfa runt och kolla. Vad avgjorde att du köpte just den du har?
    Det jag gillar med Tassimo är att man kan göra choklad i den ;)). Men det kanske man kan göra i alla och hur den smakar vet jag ju inte.
    Som sagt, det som var avgörande för att vi köpte just Tassimon är dels priset och dels att dom samarbetar med TerraCycle där man kan skicka in kapslarna gratis för återvinning.

Marabou's choklad är så gudomligt god! Har även beställt Milkas choklad, men har inte fått leveransen ännu så jag vet inte om den är god. Har i alla fall svårt att tro att NÅGON choklad kan slå Marabou *mmmm*
  • Amy27

Agent Fluff: jag har köpt å testat både Marabou, Milka och Cote dor. Alla är mumsiga! Men marabou är fortf nr1!

• Agent Fluff
    Amy27 skrev 2010-12-27 16:57:38 följande:
    Agent Fluff: jag har köpt å testat både Marabou, Milka och Cote dor. Alla är mumsiga! Men marabou är fortf nr1!
    Misstänkte nästan det
  • bomullshuve
    Hannah74 skrev 2010-12-27 13:07:49 följande:
    Köpte en nepresso i julklapp. Men tycker även stora koppen är så liten? Och hur vet man vilken av smakerna som är vilken, av provsmakerna?
    Du kan ju själv programera hur stor du vill att koppen ska vara... Läs i beskrivningen så är det lätt ordnat.

Nu till TS. Jag köpte en Nespresso till min sambo i födelsedagspresent för två år sedan. Själv dricker jag inte kaffe, men alla säger att det kaffet är det bästa av den här typen av kaffe. Maskinen i sig är outstanding och vi älskar den. Enkelt att göra latte och alla möjliga sorter till gäster osv. Servicen via Nespresso club är också otroligt bra.

Vi köper oftast kaffet i butiken på Biblioteksgatan i Stockholm eftersom det är nära jobbet, men vi har beställt från nätet också. Smidigt tycker vi!

Lycka till med ditt val!
  • Hannah74

Bomullshuve. Tack för ditt svar. Vi provade det men tyckte kaffet blev blaskigt. Men kanske gjorde nåt fel ändå.

• bomullshuve
    Hannah74 skrev 2010-12-27 20:45:55 följande:
    Bomullshuve. Tack för ditt svar. Vi provade det men tyckte kaffet blev blaskigt. Men kanske gjorde nåt fel ändå.
    Som sagt så dricker jag ju inte kaffe själv, men sambon är finsmakare när det gäller just kaffe... Vi har ökat på Lungokoppen lite och han fullkomligt älskar sitt kaffe... Kanske prova att göra om det, och använd bara kapslar som är gjorda för Lungokoppar...
    Hoppas det funkar i alla fall... vi står i begrepp att avkalka vår maskin för första gången nu snart. Ska hämta ut paketet med avkalkning imorgon...
  • dragonlady

Har en Nespresso av enklare modell och är jättenöjd med den. Har också en toppenbra mjölkskummare av samma märke. Tycker inte att det är jobbigt att beställa kapslar på nätet. De använda kapslarna lämnas i vanlig metallåtervinning, kaffet kan vara kvar i.

• Pernilla75

Hoppar in i tråden jag med då jag också är i valet och kvalet om vilken kaffemaskin jag ska köpa.

Hade bestämt mig för en Tassimo men fick idag reda på att dess latte är extremt söt vilket gör att den går bort. Då återstår frågan vilken annan kaffemaskin som jag ska satsa mina slantar på? Nespresso? Zinzino? Dolce Gusto? Valen är många...

Breast cancer is a bitch, but so am I. (Diagnosed 2004)
Svar på tråden Kaffemaskin med kapslar - tips mottages