Inlägg från: Anonym (spargris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spargris)

Köpstopp hela 2011

Parniara skrev 2010-12-30 09:36:33 följande:
    Vad peppad man blir, hoppas att det håller i sig.

Jag och min man har med vår budget 500 kronor var i fickpengar varje månad. Jag planerar att ta ut min i kontanter. Så lägga en 100 lapp i en spargris så att jag har lite extra vissa månader om jag tex behöver går till frissan.

Hu gör ni med tandläkarkostnader? Planerar ni för det eller tar smällen när den kommer från sparkonto eller liknande?
    tar smällen när den kommer men det ska bli ändring där också!
  • Anonym (spargris)
    Parniara skrev 2010-12-30 12:25:15 följande:
    Vi har köpt:
    Vagn, säng och bilstol. Skötplats tänkte vi ha i tvättstugan på bänken över maskinerna. Första året behöver väl barnet inte så mycket varken i kläder eller leksaker och det samt blöjor borde väl barnbidraget täcka?

Vi ska ta tag i försäkringsbiten då jag tror vi har en del att spara där. Vi är ju goda kunder med
    hus, bil, båt, katt och livförsäkringar så det borde gå att pruta. Betalar nu ca 2500 per månad bara i försäkringar.
    Oj så dyra försäkringar. Vi betalar 211 kr i månaden i hemförsäkring och personförsäkring för oss alla 6. Sen kostar helförsäkring på bilen 555 kr /månad. Ï vår månadskostnad till HSB är 23 kr avsatt till en extra bostadsrättsförsäkring som täcker vattenskador och liknande.
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Viljan) skrev 2010-12-30 13:49:48 följande:

Jag funderar på om ja ska sälja mina 2 Emmaljunga, den ena Duo Edge med alla tillbehör och den andra en crossroad om ja inte minns fel och sen köpa en Avanti Moving Light istället, borde väl fungera som sovvan på dagis den med ?

Skulle man få in lite extra iallafall och kunna lägga in på "betalarspar"kontot :)

Låter jättebra, jag ska sälja vår spjälsäng och vår babybilstol på Blocket.
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Spara) skrev 2010-12-30 18:04:18 följande:
    Dagens inköp; kaffe och toapapper totalt 44.  Känns bra eftersom jag valde Icas istället för zoegas och euroshoppers istället för lambi...alla bäckar små....
    glöm inte kolla antal meter på toapappret. Jag brukar köpa maxirullar med 100 meter på det lönar sig verkligen. Min man säljer en sorts toapapper med 8 rullar i förpackningen och där är jättelite i så vi gör av med 1-2 rullar om dagen när vi har de hemma.
  • Anonym (spargris)
    lillalorten06 skrev 2010-12-30 18:30:11 följande:

härlig tråd! hänger gärna på här!

Väntar barn nr 2 i februari o har en del skulder som ja skulle vilja bli av med innan mammaledigheten e slut...  inte så mycket skulder men ca 45000:-

om ja ska hinna med det så kommer det bli ca 3500:- varje månad till att betala av skulder... får se hur det ska gå... tänkte börja på den med högst ränta där har jag ca 8000:-

tror ni man kan prata med dom andra 2 man har kredit hos o frysa dom tills man betalat denna? har sett att dom gjort liknande på lyxfällan. då borde det gå fortare att bli av me all skiten ju...

Tror du inte att du kan hitta ett kreditbolag som har lägre ränta än de krediter du har och baka ihop allt till ett lån? Jag har funderat på om jag ska göra det. Jag är skyldig ellos ganska mycket och deras ränta är hutlös!!
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Många bäckar...) skrev 2010-12-30 18:49:00 följande:
    Ja, usch ja! Äter alldeles för mycket choklad och köper alldeles för många tidningar...

Har shoppingcravings idag!!!! Hos mig som bor på landsorten damp postorderkatalogerna med sommarkläder ner i brevlådan. Och så alla mellandagsreor överallt. Hjälp!!
    Släng katalogerna och ha is i magen några veckor till för snart är det halva reapriset eller ta 2 för 1 på rean i nästan alla vanliga butiker. De säljer ofta ut även vår- och sommarbetonade plagg såsom toppar och linnen, Tunikor som man i princip kan använda året om med eller utan tillbehör.
  • Anonym (spargris)

Jag är totalnörd när det gäller min mobiltelefon, använder den väldigt lite.Messar lite med tonårsdottern och ringer dagis när bussen fastnat i snön, typ! Så förklara för mig vad dessa "appar" är för något!

• Anonym (spargris)
    Anonym (Bealin) skrev 2010-12-30 20:17:48 följande:
    Det är olika små program som man kan ladda ner till sin androidtelefon eller iPhone. Finns både gratisappar och betalappar.
    aha, jag har en enklare telefon!
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-30 23:49:00 följande:
    eller sin badatelefon med supermoled skärm ;)
    que?
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-31 00:13:53 följande:
    samma sak som de andra lyxtelefonerna...
    men den är fin och rolig ;) (samsung wave)

just ja, jag ska sluta impulsköpa nya mobiler för 4000 ;)
    det är ingen last jag har iallafall men jag shoppar annat "skit"
Svar på tråden Köpstopp hela 2011