Inlägg från: Anonym (spargris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spargris)

Köpstopp hela 2011

Anonym (spargris) skrev 2010-12-28 10:39:02 följande:
    Go´morron alla! ska vi ha en dag utan att vi shoppar något? Jag har förvisso lagt ett bud på tradera som går ut idag men det la jag innan jag hade bestämt mig för köpstopp. Jag hara bara lagt 22 kr som maxbud så det är inte så farligt! inget porto för säljaren bor på samma område som min mamma. Mat får ju den köpa som behöver såklart. Jag har påbörjat rensning av frysen, nu äter vi upp vad som finns där och bara kompletterar. Så idag blir det hemgjord lasagne för vi har alla ingredienser hemma.
    Jag shoppade inget förutom de 13 kr på tradera. Maken köpte lite mat på hemvägen, mest till nyårsafton men även 3 små drickyoghurtar i nån fånig förpackning som kostade 5,50 st och innehöll max 1 dl. Det blev 16 kr till ingenting! Såå onödigt, de pengarna hade räckt till 1 liter yoghurt.
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-29 06:59:33 följande:
    jag "shoppade" mat för 101 kr, eller, ja egentligen var det typ inte mat, men två liter youghurt och en lyxglass (24 kr  för en liter ;) ) läsk och snabbkaffe(bryggkaffe blir gammalt här hemma då jag är ensam och man inte kan brygga mindre än 6 koppar i min perkulator...)
    Hej! Har du en vattenkokare? Jag är den som dricker kaffe här och jag brygger en mugg. Tar en stor mugg och sätter melittahållaren med påse på den och i med 2 msk bryggkaffe och sen när vattnet kokat upp brygger jag som vanligt. I mitt tycke mycket godare än snabbkaffe!
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Jag är med :)) skrev 2010-12-28 22:53:12 följande:
    Denna tråden hakar jag på..

Jag & Min man har haft ekonomiska bekymmer en tid & Kämpar med räkningarna varje måndad typ..

Vi har nog levt lite över våra tillgångar nu i december...

Mitt mål Detta år är att Minska på krediter och lån så mycket som går å vi ska bara köpa det allra nödvändigaste :)

Toppen tråd!!!

Heja Heja
    Välkommen välkommen!Glad
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Lettland) skrev 2010-12-28 22:38:04 följande:
    Jag vill också vara med här

Mitt mål 2011 är att kunna handla mindre till mig och min familj
    och istället kunna skänka mera till vårt fadderbarn och hans skola i Lettland.

Vi får ut runt 30 000- 33 000 kr ihop.
    + två barnbidrag och ett underhåll.

Bor i villa.
    Hjärtligt välkommen i tråden!Solig
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-29 07:46:49 följande:
    fast detta kaffe är supergott, nästan godare än vanligt kaffe, innehåller etiopiska sidamobönor, supergott! och billigt, och rättvisemärrkt....  kan bara bli braFlört
    låter som något min man skulle kunna ha i sin butik, han har en liten kaffemaskin som matas med snabbkaffe och där kunderna kan köpa sig en kopp kaffe,
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-29 10:04:39 följande:
    jag är så peppad!!!

är ni?

ska ha så sjukt mycket pengar på mitt sparkonto innan 2011 är slut Flört
    Jag är också peppad men räknar inte med att det finns pengar på kontot men gärna blivit av med skulderna!Gråter
  • Anonym (spargris)
    Fins Mamma skrev 2010-12-29 15:06:00 följande:
    jag msåte ju spara istället för att betala av mina skulder tyvärr. men jag hoppas att om något år när studierna är klara börja arbeta med mina skulder så mycket jag kan... skulle avra skönt att avra skuldfri på 40årsdagen och det borde jag nog fixa...
    jag får väl satsa på 50 årsdagen, det är 5 år ditDrömmer
  • Anonym (spargris)

Vi ska ha billig middag idag. Hemgjord rotmos med överbliven kasslerrökt kycklingfilé (vår julskinka) och ett paket billiga kalkonkorvar. En del pengar har det gått idag eftersom vi var och badade på vårt badhus. Jag har badkort men fick betala 40 kr för två barn (gratis för den yngsta) och 50 kr till glass, Åkte buss ena hållet så det blev en barnbiljett  för 11 kr. jag själv har månadskort. Så 101 kr har vi spenderat pch haft jättekul och det kan inte mätas i pengar!!TomteVi har ju trots allt jullov!

Hur har det gått för er andra?

• Anonym (spargris)
    MissChubby skrev 2010-12-29 15:28:23 följande:
    Jag vill också vara med! :)

Mitt största problem är att jag köper väldigt mycket kläder som jag i princip inte använder. Ni som vet, är det någon idé att sälja "vanliga" tröjor och liknande på Tradera? Det är lite Gina Tricot, lite HM o.s.v men i princip aldrig använt.
    det brukar gå jättebra speciellt in du lägger ut det i passande säsong alltså tunnare klänningar och tunikor framåt vårkanten och vinterkjackor i september/oktober etc
  • Anonym (spargris)
    Anonym (Spara) skrev 2010-12-29 16:04:33 följande:
    Dagens middag hos oss "nästan gratis"

Linssoppa:

Gröna linser
    en grönsaksbujongtärning
    olivolja
    vitlök

Koka gröna linser i rikligt med vatten, det kokas bort massor. Stoppa i buljongtärningen. Koka till lagom tuggmotstånd, tror det tar ca 30 min. Riv eller pressa ner vitlöken i oljan. Ringla oljan över portionen. Klart! Man kan ta en smörgås brevid, gott med ost. Annars kan man tärna i lite potatis.

Idag har jag shoppat sytråd för 30 kr. Jag har en del tyg liggande, och nu kan jag sy upp mitt barns pyamaser. Om man betalar 100 per pyamas blir det en del eftersom vi behöva ca 5 till nästa stk. Tyget hade jag ju redan, så det räcker nog med den tråden jag ahr nu Skrattande

Slösa vill ha ett par vantar á 200. Känns sådär. Vi har inte bestämt oss än.....själv har jag vanliga stickade fingervantar från hm......
    Tack för receptet. Låter som om du behöver varmare vantar men det finns säkert billigare äm 200 kr!! SpökeDYRT!
Svar på tråden Köpstopp hela 2011