Irma01 skrev 2010-12-29 15:44:16 följande:
Ok, och din åsikt har du absolut rätt till! Och vi förstår precis att de kan absolut kännas så.
Men ursäkta, vi tvingar inte på någon (läs hela tråden om du vill se) att donera ägg, vi är djup tacksamma över de som gör det eftersom det är vår enda chans.
Jag skulle själv aldrig vilja få ett ägg om jag visste att kvinnan som gav den kände sig tvungen! Och som Jenny Cecilia skrev så är vi glada att de som donerar är empatiska, snälla, altruistiska underbara människor!
En sak till: tro mig, man kan ha en uppfattning om vad man skulle göra om man var barnlös, men så länge man inte sitter där så kan man faktiskt inte veta hur man skulle göra. Ingen kan föreställa sig eller förstå den enorma sorg som sköljer över en när man inser att man inte kan få barn.
Mvh,
Exakt... när vår ivf läkare började tala om äggdonation första gången så kände jag spontant aldrig. Vi har ju varit gravida med egna ägg, jag vill inte ha någons donerade. Men efter sex ivf:er och ett par års försök så ändrar man perspektiv. Man tar reda på mer och viljan att få barn är starkare än att det nödvändigtvis måste vara med ett eget ägg. Kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle kunna bära ett barn i min mage och sen inte känna att det är mitt till 100%. Det är precis så alla äggdonationsmammor berättar också, det är omedelbar kärlek och spelar överhuvudtaget ingen roll att ägget var donerat av någon annan fantastisk kvinna.