Vissla skrev 2011-01-07 22:16:05 följande:
Men du där kan jag lugna dg lite (kanske) det dom har gjort är en springpole, använder själv en annan variant med ett annat namn men samma funktion till min dvärgpincher.
Spring pole är ett sätt att aktivera hunden på ungefär som "apport" men hunden får använda mer muskler vilket gör med en regelbunden träning att hunden är mindre kampbenägen då den får för att använnda människo termer, "ta ut sina aggresioner" på däcket.
Kampras ägare som använder denna typ av aktivering på sina hundar är ofta seriösa och vet vad hunden behöver, dessa ägare hållre också hundarna borta från barnens däckgungor.
Mycket möjligt att det är så, men grejjen var den att OM hundarna sticker vilket alla hundar kan göra och om den är van att slänga sig i ett däck för att få träna sina käkmuskler. Vad är det som säger att den inte stannar vid första däckgungan?
Om man är seriös så tycker jag inte att man tränar på ett bostdsområde. Det gör inte människor som tränar skydd, eller spår eller liknande. Dom är på platser där man inte stör andra ifall en hund skulle sticka.