• Niikki90

Pitbull

Vore intressant att se vad folk igentligen tycker om den omtalade pitbull hunden? Man märker att media har påverkat folk till att tycka illa om dessa hundarna.

Sjävl va jag hundrädd eftersom jag blev biten som liten av en schäfer men efter att ha levt tillsammans med min sambo i 3 år har jag vant mig vid hunad. Nu älskar jag pitbull hundarna och enligtmig dom vackraste hundarna som finns. Vi har själva en lite Saga, 75% pitbulloch 25 %  bulldog, super go. Och den bästa familjehunden enligt oss :)

• Svar på tråden Pitbull
  • ModestyB
    vi3 skrev 2011-01-07 22:37:34 följande:
    nu har jag inte läst nått om du fått svar på din fråga eller vars du bor men skulle du bo i eller kring sthlm så i årsta berg, älvsjö där ikring så vet jag att det finns en klubb och bana som är endast till för amstaff pittbull och ja kamphundar i sig..
    Googla på de
    Jag tror du menar weightpullklubben som tränar på Årstafältet..? Den är till för alla raser, men majoriteten är bull&terrier.
  • tussilago00
    vi3 skrev 2011-01-07 22:37:34 följande:
    nu har jag inte läst nått om du fått svar på din fråga eller vars du bor men skulle du bo i eller kring sthlm så i årsta berg, älvsjö där ikring så vet jag att det finns en klubb och bana som är endast till för amstaff pittbull och ja kamphundar i sig..
    Googla på de
    ja, det låter ju faktiskt perfekt!  Vi bor i skärholmen, så det är inte jättelångt iaf!
  • gosmamman
    Vissla skrev 2011-01-07 22:16:05 följande:
    Men du där kan jag lugna dg lite (kanske) det dom har gjort är en springpole, använder själv en annan variant med ett annat namn men samma funktion till min dvärgpincher.
    Spring pole är ett sätt att aktivera hunden på ungefär som "apport" men hunden får använda mer muskler vilket gör med en regelbunden träning att hunden är mindre kampbenägen då den får för att använnda människo termer, "ta ut sina aggresioner" på däcket.
    Kampras ägare som använder denna typ av aktivering på sina hundar är ofta seriösa och vet vad hunden behöver, dessa ägare hållre också hundarna borta från barnens däckgungor.
    Mycket möjligt att det är så, men grejjen var den att OM hundarna sticker vilket alla hundar kan göra och om den är van att slänga sig i ett däck för att få träna sina käkmuskler. Vad är det som säger att den inte stannar vid första däckgungan?
    Om man är seriös så tycker jag inte att man tränar på ett bostdsområde. Det gör inte människor som tränar skydd, eller spår eller liknande. Dom är på platser där man inte stör andra ifall en hund skulle sticka.
  • Vissla
    gosmamman skrev 2011-01-08 17:08:03 följande:
    Mycket möjligt att det är så, men grejjen var den att OM hundarna sticker vilket alla hundar kan göra och om den är van att slänga sig i ett däck för att få träna sina käkmuskler. Vad är det som säger att den inte stannar vid första däckgungan?
    Om man är seriös så tycker jag inte att man tränar på ett bostdsområde. Det gör inte människor som tränar skydd, eller spår eller liknande. Dom är på platser där man inte stör andra ifall en hund skulle sticka.
    Om hundarna sticker så attackerar dom iaf inte barn om det nu är APBT du pratar om, det är en kamphundsras ine vakthund.
    Tro mig, även hundar ser om det sitter nån på gungan eller inte 
  • frozengirl

HAr själv en pitbull tjej på 5 år...
    Hade innan jag fick henne inte haft någon hund och visste väl igentligen inte hur mycket jobb jag skulle få med denna lilla tös som jag fann nere i en källare blodig och ner kissad endast 16 veckor gammal.
    En ny funnen arbetskamrat hade som fritids intresse att uppfostra kamphundar med sin 60 kg rottweiler.
    Min tjej var väl inte så tålig så henne hade dom kastat ner i källaren.
    I all panik tog jag mig därifårn med denna sönder slagna varelse...

Senare blev jag kontaktad av mannen i hushållet som började begära pengar för henne och om jag inte betalade det dom ville ha så visste som namnet på min sons skola... Uusssccchhhhh

Jag fick hjälp av en vän att lösa ut henne och sen började det långa arbetet med henne.
    Jag var den femte ägaren på henne och enligt vetrinären skulle det inte gå att rädda henne, men nu fem år senare sitter jag här med familjens bästa vän...

Är det någon som bor i sthlms området som vill ses med doggsen?

Vi brukar åka till hundön på drottningholm där alla  får vara lösa på ett inhägnat område med vallgravar runt om tydligen kungens ställe från början..

Ni kan väl inboxa mig om intresse finns så ordnar jag en träff=)

Och självklart är alla välkomna tjocka,smala,långa,korta

Min gudson och hunden min=)
  • 1975

Vi brukar åka till hundön. Har tyckt om stället tills vi var där sista gången. Våran staffe var överlycklig över att få springa där och träffa andra vovvar. Men den här ggången så vart alla så rädda för hans ras så dom stod helt stela ( ägarna alltså) och hade hjärtat i halsgropen. Sen tog dom sina hundar och gick. Våran hund av rasen engelsk staffordsher bullterrier tömde hundön inom loppet av 5 min. Där stod vi kvar och bara gapade och han vart jätte ledsen.. Alla andra ggr har det inte vart nåt problem bland dom andra ägarna utan dom har t.o.m berömt honom och hans ras..och sagt att efter att ha träffat honom så har dom bytt åsikt..

• frozengirl

1975: Tråkigt att du också fått uppleva det.. Det hände os också för två år sedan...
    Man blev helt paff....

Inboxa mig om du vill ha en lek kamrat till din vovve

• tussilago00
    1975 skrev 2011-01-09 18:14:25 följande:
    Vi brukar åka till hundön. Har tyckt om stället tills vi var där sista gången. Våran staffe var överlycklig över att få springa där och träffa andra vovvar. Men den här ggången så vart alla så rädda för hans ras så dom stod helt stela ( ägarna alltså) och hade hjärtat i halsgropen. Sen tog dom sina hundar och gick. Våran hund av rasen engelsk staffordsher bullterrier tömde hundön inom loppet av 5 min. Där stod vi kvar och bara gapade och han vart jätte ledsen.. Alla andra ggr har det inte vart nåt problem bland dom andra ägarna utan dom har t.o.m berömt honom och hans ras..och sagt att efter att ha träffat honom så har dom bytt åsikt..
    hahaha! Jag skrattar inte av elakhet! För nästan samma sak hände oss på söder. Vi va ute på promenix med bägge hundarna ( en amsatff-tik och en dvärgpudel-hane ). Så fick vi syn på hundrastgården och tänkte att det blir kul för dom att leka av sig lite med andra hundar! Båda hundarna hittade varsin afganhund att leka med och så bar det iväg! Men efter typ 3 minuter så började ALLA ropa in sin hundar och gå därifrån! Så vi stod där som 4 frågetecken i en tom hundrastgård en solig lördagseftermiddag!
    Så tråkigt att folk har såna fördomar tycker jag så jag är gärna på att träffas nånstans med mina gullisar...
  • BeniusPappa
    Vissla skrev 2011-01-07 16:12:28 följande:
    Varför en starta en tråd med den frågan?
    Borde inte alla veta vid det här laget att majoritet hatar pitbull?
    Sen har du ingen 75% pitbull så länge du inte sett stamtavla på den renrasiga och en stamtavla på 50/50 korsningen så kan du inte tro ett ord på vad en shitbull uppfödare säger.
    Faktiskt inte, jag tror inte majoriteten hatar pitbull hundar, men ett stort antal.

Sen har du helt rätt gällande stamtavla och % pitbull, antingen är det en pit eller en blandras
  • alajna

Jag trodde inte att det var så många här som gillar hundarna :) 

Helt rätt ang om man har pitbull eller ej. Har du en pitbull har du en stamtavla, alla pitbullblandningar är shitbullblandningar. Min ena tex var en amstaff/pitbull. Där båda föräldrarna skulle vara renrasiga. Men min hund är en typisk rottis och ser ut som en också :P Alltså är han blandad med rottis och säkert en hel rad med andra hundar. 

Jag brukade alltid vara på hundön med min hund. Mötte bara en ända som var rädd för honom. Hon blev helt förstelnad när han sprang fram till hennes lilla lurvtuss och ville leka :P 

Svar på tråden Pitbull