Add3 skrev 2010-12-30 02:42:27 följande:
Det är intressant hur det i dessa trådar alltid dyker upp någon vars snälla 'kamphund' blivit påhoppad av en massa 'gulliga' hundar...
Har väl haft en ca 25 hundar under mitt liv, främst Schäfer och Golden. Har under dessa år blivit 'påhoppad' av alla möjliga raser, men väldigt sällan de små 'gulliga'.
Så länge de är överrepresenterade i statistik är jag mot dessa hundar (detta har ju diskuterats och demonstrerats tidigare jag menar inte att gå in på debatten), speciellt om man tar hänsyn till skador som uppstår. Sedan finns det säkert en massa 'snälla' ägare (utöver de många WT/pundare/kriminella/'balla'). Hur många av dessa som dessutom är vana hundägare kan jag dock inte avgöra när jag möter dessa hundar, vilket ju är det läskiga.
Jag skrev diverse hundar,bla små hundar,men det har även varit större,som två stycken schäfrar m.m. Folk som tycker dom har koll på sina två schäfrar,och har dom lösa.... Lika småhundsfolket,dom låter oftast sina småhundar gå lösa, för dom är ju så små,så dom kan inte skada nån endå... Därav jag skrev att jag tycker att alla människor oavsett ras har lika mycket ansvar,tex se till att håll hunden i koppel i områden där det vistas andra folk och djur,så blir det inge olyckor helt enkelt.
Min kille har jag ALLTID i koppel där det kan tänkas finnas andra människor och djur. Släpper han endast hemma här ute vid åkrarna där jag kan se låååååångt om det kommer någon eller inte,vid möte så kopplar jag honom alltid,ser ingen anledning till att inte göra det.