• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Mearlin

Tack för idag! Kul att träffas igen :) Hoppas vi kan ses allihop snart igen!! 

Hur går det för er Terraberra?  

Frka11: Går det bättre för er?  

• Frka11
    Mearlin skrev 2011-11-09 19:20:07 följande:
    Tack för idag! Kul att träffas igen :) Hoppas vi kan ses allihop snart igen!! 

Hur går det för er Terraberra?  

Frka11: Går det bättre för er?  
    har inte fått hem grjerna än men väntar med spänning, tänkte jag ska testa windi som ja beställt innan jag köper lavemangspip....igår tog jag faktiskt tempen för att reta lite och masserade och böjde benen å så...å de verkar ha hjälpt lite för han pruttade ur sig efter ett tag å  sov  sen från strax efter 01-5.30...UNDERBART har inte sovit så länge sammanhängande på över 1v...så jag hoppas att de håller i sig :)
  • Mearlin

men härligt!! 
    läste i någon annan tråd också om en som läst en massagekurs och fått lära sig att man kan massera på översta delen av örat i max 30 sekunder för att stimulera magen. Provade en gång idag och det kom en del gaser, ska prova lite till med det. Hoppas på ännu en natt med bra sömn för er!! 

• Terraberra

Hej på er och tack för era stöttande kommentarer!

Vi är fortfarande kvar på barn 2 men min lillprins är tillbaka så som jag känner igen honom, vilken OTROLIG lättnad! Nu väntar vi på odlingssvar så vi kan hem och fortsätta med antibiotika hemma (han får intravenöst nu).

De har lyckligtvis kunnat utesluta de allvarligaste virusen som kan ge bestående hjärnskador, vilket vi är oändligt tacksamma för! 

Vad härligt att ni hade kul på öppna förskolan, förhoppningsvis kan vi vara med nästa gång ni ses! :) 

• Mearlin
    Terraberra skrev 2011-11-10 16:29:53 följande:

Vi är fortfarande kvar på barn 2 men min lillprins är tillbaka så som jag känner igen honom, vilken OTROLIG lättnad! Nu väntar vi på odlingssvar så vi kan hem och fortsätta med antibiotika hemma (han får intravenöst nu).

De har lyckligtvis kunnat utesluta de allvarligaste virusen som kan ge bestående hjärnskador, vilket vi är oändligt tacksamma för! 

Vad härligt att ni hade kul på öppna förskolan, förhoppningsvis kan vi vara med nästa gång ni ses! :) 
    Så glad för er skull att det går åt rätt håll!! Har dom någon idé vad det kan bero på? Tänkte eftersom det kom i samband med vaccinationen? 

Hoppas verkligen ni kan vara med nästa gång vi ses, skulle va riktigt roligt!

Den 23e november klockan 11.00 är det barnvagnsbio, men får inte fram vilken bio det är, men vi kanske kan hålla ögonen öppna och fundera på det?!
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-11-11 10:14:08 följande:
    Så glad för er skull att det går åt rätt håll!! Har dom någon idé vad det kan bero på? Tänkte eftersom det kom i samband med vaccinationen? 

Hoppas verkligen ni kan vara med nästa gång vi ses, skulle va riktigt roligt!

Den 23e november klockan 11.00 är det barnvagnsbio, men får inte fram vilken bio det är, men vi kanske kan hålla ögonen öppna och fundera på det?!
    De hade varit jätte roligt :)
  • Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-11-10 16:29:53 följande:

Vad skönt att det blir bättre och bättre. Jag tänker ofta på er! Hoppas ni får komma hem snart och att han snart är precis så pigg som vanligt och inte behöver några mer mediciner!

Undrar också om de vet orsaken till han blev sjuk eftersom det kom precis i samband med vaccinationen, kan det vara pga den?

Hoppas också att du ska kunna följa med nästa gång!

• Terraberra

Hej på er!
    Nu är vi äntligen hemma - SÅ skönt! Lillprinsen har gett bra respons på medicinen så vi behöver inte fortsätta medicinera hemma. Jag tror nog inte riktigt att jag har tagit in vad som har hänt ännu, just nu är jag bara lycklig för att allt har gått bra och för att få sova i min egna säng!

Tyvärr har det inte kunnat säga vad det berodde på att det blev hjärnhinneinflammation. Virus/bakterie-odlingarna har inte visat på något men de virus som de testat på är de vanligaste och farligaste, de finns ju tusentals till.

Angående vaccinationen så frågade jag om det. En sköterska blev irriterad medans överläkaren sa 'tja, det är klart, det är ju inget som inte kan uteslutas eftersom vi inte vet vad det beror på, men det är högst osannolikt.'

Det är klart, att om det skulle konstateras ett samband så skulle det nog leda till en mindre folkstorm. Men på barn 2 låg även en till mamma samtidigt som oss med sin 3 månaders son. Han hade också fått hjärnhinneinflammation...

2007 gjorde dem ju om vaccinationen och tillförde pneumokocker och dessa såväl som Hib, som också är en del av vaccinationssprutan, ges i 3 månaders vaccinet och kan orsaka hjärnhinneinflammation. Sannolikheten för att det ska hända är nog ytterst liten eftersom det är så många spädbarn som får sprutan utan att få komplikationer. Men vaccinationssprutan innehåller ju en liten del av dessa ämnen för att kroppen ska kunna bilda antikroppar. Man får ju göra som man vill och tro vad man vill, jag kommer iaf att vänta med spruta nr 2 tills han har blivit lite större! (Det kan gå max 6 månader mellan tillfällena). 

Hur är det med er? Har ni haft en bra helg?

• Höstflickan83
    Terraberra skrev 2011-11-13 12:59:20 följande:
    Hej på er!
    Nu är vi äntligen hemma - SÅ skönt! Lillprinsen har gett bra respons på medicinen så vi behöver inte fortsätta medicinera hemma. Jag tror nog inte riktigt att jag har tagit in vad som har hänt ännu, just nu är jag bara lycklig för att allt har gått bra och för att få sova i min egna säng!

Tyvärr har det inte kunnat säga vad det berodde på att det blev hjärnhinneinflammation. Virus/bakterie-odlingarna har inte visat på något men de virus som de testat på är de vanligaste och farligaste, de finns ju tusentals till.

Angående vaccinationen så frågade jag om det. En sköterska blev irriterad medans överläkaren sa 'tja, det är klart, det är ju inget som inte kan uteslutas eftersom vi inte vet vad det beror på, men det är högst osannolikt.'

Det är klart, att om det skulle konstateras ett samband så skulle det nog leda till en mindre folkstorm. Men på barn 2 låg även en till mamma samtidigt som oss med sin 3 månaders son. Han hade också fått hjärnhinneinflammation...

2007 gjorde dem ju om vaccinationen och tillförde pneumokocker och dessa såväl som Hib, som också är en del av vaccinationssprutan, ges i 3 månaders vaccinet och kan orsaka hjärnhinneinflammation. Sannolikheten för att det ska hända är nog ytterst liten eftersom det är så många spädbarn som får sprutan utan att få komplikationer. Men vaccinationssprutan innehåller ju en liten del av dessa ämnen för att kroppen ska kunna bilda antikroppar. Man får ju göra som man vill och tro vad man vill, jag kommer iaf att vänta med spruta nr 2 tills han har blivit lite större! (Det kan gå max 6 månader mellan tillfällena). 

Hur är det med er? Har ni haft en bra helg?
    Så skönt att ni äntligen är hemma och att han nu mår så bra att han inte behöver någon medicin! Har tänkt mycket på er!

Hade den andra bebisen som också låg inne för hjärnhinneinflammation fått sitt vaccin nyligt? Sannolikheten för att man ska bli drabbad borde ju inte vara så stor, men den borde finnas med tanke på att man för in levande (visst är det det) vaccin i kroppen, det är ju en liten mängd smitta...

Jag förstår att du väntar om man har möjlighet att göra det, nu när de inte kan säga säkert om det beror på sprutan eller inte. Men det känns ju som att det är lätt att tro att det kan vara den eftersom det kom så tätt inpå även om det självklart kan finnas andra orsaker.

Vi har haft en fruktansvärd helg :( Hela förra veckan var Neo jättekinkig och jag var uppe till tre varje natt. Trodde det berodde på vaccinationen till en början, vilket det säkert gjorde, men nu mot helgen tror jag att veckoslutets kinkighet och sömnlöshet beror på bristen av bajs. Fredag natt var jag uppe till halv fem.. under lördag dygn sova han först 4 timmar och sedan tre sovpass till som resulterade i ytterligare fyra timmars sömn. 15.40 vaknade han och var sedan vaken till 02.45 i natt... 11 timmar alltså.. och då hade han totalt under lördag dygn bara sovit 8 timmar. Såååå ledsen och såå ont i magen. Helt fruktansvärt. Det slutade med, när mina ögon gick i kors av trötthet, att han fick ammas till sömns i vår säng och sedan sova kvar där. Varje gång jag försökt lyfta honom till sin säng så vaknar han direkt och bara vrålar. Skitjobbigt. Vid lunchtid idag lyckades han bajsa och somnade sedan och sov tre timmar i ett svep. Äntligen. Hoppas det vänder nu och att vi slipper fler sådana här dagar. Man blir helt matt och slut. Och sen så är det så otroligt plågsamt att se honom ha så ont och må så dåligt. Han har skrikit tills han inte kunnat andas längre. :/ 
Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå