• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Höstflickan83

MalinNu: Jag skulle kunna tänka mig att gå om någon annan går, så om du går kan jag haka på! Ja det är ju lite tidigt när man har en Nattuggla till bebis! Neo sover dock nu men jag kan inte somna, kroppen är väl så inställd på att vara vaken till tre... störande i alla fall! Hur gör vi imorgon då?

• MalinNu

Här har vi precis stigit upp så de kan bli tajt med bio, funderar istället på att gå till öppna förskolan senare idag. Är du sugen att gå dit?

• Mearlin
    Höstflickan83 skrev 2011-11-22 23:03:17 följande:
    Förstår att det är mycket att ordna. Om du har några värdefulla tips sedan så får du gärna delge dem, jag bokade kyrka idag! 
    Det ska vara en bio den 7e december, men där vet vi inte ännu vilken film det är.

Jag går gärna på ÖF nästa vecka. Onsdag 30 november på Teg? Är någon med på det? =)
    MalinNu skrev 2011-11-21 23:06:22 följande:
    Här har vi levt i en liten flyttbubbla den senaste veckan, och nu äntligen är gamla lägenheten tömd och städat så att vi kan återgå till vårt vanliga liv:)

Höstflickan: Jo vi fick också järndropparna från barn, pratade förra veckan med läkaren som skrev ut och hon tyckte att vi skulle prova oss fram för att se hur han reagerar, så nu har vi haft ett uppehåll i några dagar och ska prova på att ge dom i en sänkt dos när han har bajsat. Nu visade de sig att de kanske inte alls är järndropparna han har reagerat på utan den senaste veckan så har det växt fram ett navelbråck, så det kan även vara det som spökar för lilleman.

Hur blev det med bio i veckan? Någon som har koll på vad det går för filmer?
     Har du tänkt att gå på bio i alla fall, eller avvaktar du också?
    Öppna nästa vecka på Teg är jag helt med på!!

När blir ert dop då Höstflickan? 
  • Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-23 09:54:46 följande:
    Öppna nästa vecka på Teg är jag helt med på!!

När blir ert dop då Höstflickan? 
    Fick veta idag att ÖF på teg nästa vecka, på onsdag då det är babyöppet, är stängt, så det går inte då. :( Men veckan efter, det är iofs samma dag som en eventuell bio, funderade jag och Malin på att gå och göra gipsavtryck där på händer och fötter... så ev att vi går då? Men då blir det ju kanske ingen bio förstås...

Dopet kommer bli den 7e januari! 
  • MalinNu

Vi pratade om att ses på öppna förskolan på Ålidhem nästa torsdag, vad sägs om det? :)

• Mearlin
    Höstflickan83 skrev 2011-11-23 18:02:18 följande:
    Fick veta idag att ÖF på teg nästa vecka, på onsdag då det är babyöppet, är stängt, så det går inte då. :( Men veckan efter, det är iofs samma dag som en eventuell bio, funderade jag och Malin på att gå och göra gipsavtryck där på händer och fötter... så ev att vi går då? Men då blir det ju kanske ingen bio förstås...

Dopet kommer bli den 7e januari! 
    Jag går nog faktiskt hellre på öppna än på bio. Benjamin börjar bli så aktiv att bio mest känns "besvärligt".. Vad känner ni andra?

Kul med dop!
    MalinNu skrev 2011-11-23 19:21:30 följande:
    Vi pratade om att ses på öppna förskolan på Ålidhem nästa torsdag, vad sägs om det? :)
    Ja, men visst :) Det kan väl vara roligt att testa något annat :) Det kör vi på :)
  • Terraberra

Hej på er!
    Här har vi haft fullt upp. Lillkillen är piggare än någonsin och har utvecklats hur mycket som helst sen hjärhinneinflammationen så jag känner mig inte orolig för negativa följder! Skönt! Vi har beslutat oss för att utesluta pneukocker-sprutan nästa gång det är dax för vaccination.

Vad kul med dop! Även om det inte är ett val för oss så är det ju så kul å fixa å trixa med allt! :) Har ännu inte bestämt mig för om vi ska ha en namngiviningsfest eller ej - hur länge kan man vänta egentligen? :) 

Nästa vecka är vi gärna med på ÖF, kul att se vad Ålidhem har att erbjuda! Håller med Mearlin, Lillkillen känns lite för aktiv för att jag ska kunna slappna av på en bio och faktiskt se vad som är på bioduken! :) 

• Höstflickan83

Det verkar vara stängt på flera ÖF på onsdag, hon sa nåt om att det var planeringsdag så de kanske har planeringsdagar tillsammans?

Men då blir det ju jättebra med babyöppet på Ålidhem på torsdag till veckan! Såg att de har öppet 13,30-15.30 och sångstund 14,15.

Jag skulle kunna gå på bio för att det är trevligt att se film, men jag känner också att det är lite "tidigt" på dagen för mig och Neo eftersom vi inte har någon vettig dyngsrytm ännu och då måste vi upp tidigt för att hinna dit vilket resulterar i lite sömn för oss båda och en gnällig Neo. Så jag kan skippa det, det är ju dessutom lättare att umgås när man kan prata med varandra! :)

Det blir trevligt att ses till veckan och testa Ålidhem!

• Mearlin

Terraberra: Skönt att höra att han är piggelin nu och kul blir det att ses nästa vecka! 
    Trodde vi skulle få en toppenkväll då B somnade redan halv tio. Men såklart vaknade han efter ett tag och jag hoppas nu på att han somnat på riktigt!!

Hur går det för er andra med sömnen?

Kan bara tillstå att jag har ett "tacksamt" problem som säkert många är mest avundsjuka på, men hjag undrar ändå om ni har något tips. Senaste veckan har B lagt sig typ halv tolv. Vaknat ett par-tre gånger under natten för att äta och sedan "sovit klart" vid elva på fm. Sovrutinerna är ju toppen men har någon nån idé på hur man kan tidigarelägga allt ett par-tre timmar? Typ somna vid åtta istället för att vakna vid åtta på morgonen?

• MalinNu

Terraberra: Å vad skönt att höra att Oskar har repat sig bra efter hjärnhinneinflammationen :) Förstår att ni väljer att hoppa över pneukocker-sprutan.

Ja vi håller också fortfarande på och velar fram och tillbaka om det blir något dop eller inte, känns som att det är dags att ta tag i de snart, fast jag verkar ha väldgt lät fört att skjuta upp på de av någon anledning:)

Känner likadant som höstflickan att bion är tyvärr lite tidigt på dagen, tycker öppna förskolan passar bättre i och med att det är efter lunch.

Ska bli skoj att ses och testa på Ålidhem efter allt gott man har hört om öppnis där.

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå