• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Frka11

Härliga tider....nu har Elias ÄNTLIGEN bajsat...å de ordentligt....nu får mammahjärtat lite lugn å ro, man lider ju me dom små då dom inte får bajsa å bara pruttar å pruttar å de gör ont dessutom.... men nu få han förhoppningsvis må lite bättre :)

• Mearlin

Visst är det underbart när de äntligen får bajsa!! Ända till man ska ta reda på det. För här brukar det i alla fall bli rejält när det inte kommit på några dagar...

• MalinNu
    Ninakarolina skrev 2011-11-14 22:36:34 följande:
    Lugnt och skönt, du får gärna följa med mig nästa gång. För penny var minst. 2 var 5 månader och resten typ 9. När de hade ringdans m.m så satt Penny i mitten i sin baysitter haha. Men när flyttar ni hit? 
    Vi följer gärna med :) Nu bor vi äntligen på tomtebo :)
  • MalinNu

Här har vi levt i en liten flyttbubbla den senaste veckan, och nu äntligen är gamla lägenheten tömd och städat så att vi kan återgå till vårt vanliga liv:)

Höstflickan: Jo vi fick också järndropparna från barn, pratade förra veckan med läkaren som skrev ut och hon tyckte att vi skulle prova oss fram för att se hur han reagerar, så nu har vi haft ett uppehåll i några dagar och ska prova på att ge dom i en sänkt dos när han har bajsat. Nu visade de sig att de kanske inte alls är järndropparna han har reagerat på utan den senaste veckan så har det växt fram ett navelbråck, så det kan även vara det som spökar för lilleman.

Hur blev det med bio i veckan? Någon som har koll på vad det går för filmer?

• gruset

Terraberra: Kan inte föreställa mig vad ni har gått igenom. Skickar en kram till er! Skönt att lillkillen mår bättre och att ni har fått komma hem. Hoppas att han blir bättre och bättre.

Frka11: Då håller jag tummarna för att snön kommer! Låter inte roligt att vara ensam så mycket. Då är det bättre att klara sig på lite pengar.
    Hoppas också att du kan få lite egentid till helgen, det behöver man verkligen.

Höstflickan83: Less blir man. Allra helst om man inte får sova. När det känns som värst brukar jag försöka intala mig att det blir bättre med tiden. Funkar inte alltid, men ibland. Men den hemska sömnbristen är svår att rå på. Går det att ni turas om lite, så att du får sova lite mer sammanhängande någon gång?

Vi är hemma båda två än så länge, och delar på nätterna, så jag har det riktigt lyxigt just nu. Efter nyår börjar sambon jobba igen och jag gruvar mig redan för hur det ska gå då. Minns med fasa hur jobbigt jag tyckte att det var med storebror. Men till nyår är tjejerna nästan 5,5 mån, så jag hoppas de har börjat sova bra tills dess.

Annars har tjejerna blivit förkylda. Ella snorar och hostar och Vilma är snorig och har fått ögoninflammation. Tycker så synd om de små.

• Höstflickan83
    Mearlin: Jag vet inte om man behöver boka eller om man bara kan gå dit? Tror ni det blir fullt?

Frka11: Vad skönt att Elias fick bajsa så han kanske blev nöjdare, hoppas det har fortsatt!

MalinNu: Vad skönt att flytten är över nu med utstäd och allt sånt, då kan ni koncentrera er på Liam och på att få ordning i nya lägenheten. Hoppas ni ska trivas där! Navelbråck, är det något de måste operera eller kan det gå tillbaka av sig själv? Hoppas han inte har alltför ont av det. Och hoppas det går bra när ni sätter in järndropparna igen!

Gruset: Ja sömnbrist är verkligen inte att leka med! Jag försöker låta min sambo sova på veckan, och på helgen försöker han hjälpa till, problemet är bara att jag inte kan sova när Neo skriker. Men om han är tyst och lugn så kan jag sova, så jag brukar försöka sova lite längre på förmiddagarna på helgen så går min sambo upp med honom. Men det är helt klart tufft. Önskar bara att hans mage skulle ordna upp sig, då skulle vi nog få mer sömn på köpet. Han sover bara 11-12 timmar per dygn, totalt....
    Hoppas att småtjejerna snart ska bli friska! Och vad skönt att ni är två! Du ska se att det kommer gå fint när du är själv också. Då har de säkert mer rutin så det blir lättare för dig att klara det själv.

Bio. Hur blir det? Är det någon som kommer gå? 
  • Mearlin

Hej på er brudar :)
    Tyvärr blir det nog ingen bio för mig och Benjamin imorgon. Vi har ju dopet på lördag och jag känner att det är en del jag behöver fixa innan dess. Men visst skulle det vara nån fler bio innan jul!? Då är jag säkerligen taggad.
    Någon som är sugen att gå på en öppen förskola någonstans nästa vecka!? Jag/vi behöver komma ut lite då tror jag :)

MalinNu: Skönt att flytten är klar nu :) 

• Höstflickan83
    Mearlin skrev 2011-11-22 22:55:57 följande:
    Hej på er brudar :)
    Tyvärr blir det nog ingen bio för mig och Benjamin imorgon. Vi har ju dopet på lördag och jag känner att det är en del jag behöver fixa innan dess. Men visst skulle det vara nån fler bio innan jul!? Då är jag säkerligen taggad.
    Någon som är sugen att gå på en öppen förskola någonstans nästa vecka!? Jag/vi behöver komma ut lite då tror jag :)

MalinNu: Skönt att flytten är klar nu :) 
    Förstår att det är mycket att ordna. Om du har några värdefulla tips sedan så får du gärna delge dem, jag bokade kyrka idag! 
    Det ska vara en bio den 7e december, men där vet vi inte ännu vilken film det är.

Jag går gärna på ÖF nästa vecka. Onsdag 30 november på Teg? Är någon med på det? =)
    MalinNu skrev 2011-11-21 23:06:22 följande:
    Här har vi levt i en liten flyttbubbla den senaste veckan, och nu äntligen är gamla lägenheten tömd och städat så att vi kan återgå till vårt vanliga liv:)

Höstflickan: Jo vi fick också järndropparna från barn, pratade förra veckan med läkaren som skrev ut och hon tyckte att vi skulle prova oss fram för att se hur han reagerar, så nu har vi haft ett uppehåll i några dagar och ska prova på att ge dom i en sänkt dos när han har bajsat. Nu visade de sig att de kanske inte alls är järndropparna han har reagerat på utan den senaste veckan så har det växt fram ett navelbråck, så det kan även vara det som spökar för lilleman.

Hur blev det med bio i veckan? Någon som har koll på vad det går för filmer?
     Har du tänkt att gå på bio i alla fall, eller avvaktar du också?
  • MalinNu

Höstflickan: oftast går navelbråcket tillbaka av sig själv och man väntar tydligen 1 år minst innan man beslutar om operation. Vi skulle iallafall få en kallelse till kirurgen och se vad dom tycker. Jag funderar på bio i morgon, enda nackdelen är att de är så tidigt på dagen. Om inte annat så känner jag för att komma ut och gå på öppna förskolan eller något liknande, måttligt less på att sitta inne :). Ska ni gå bion?

• MalinNu

Mearlin: förstår att de är en hel del att ordna, lycka till med dopet :) öppna förskolan nästa vecka låter som en utmärkt idé :)

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå