Ljushuvud skrev 2011-07-01 08:04:20 följande:
och.. (det var ju bra att 42'an hängde med!)
De som är bi blir kära i båda könen,, de som är gay blir kära i samma kön,, majoriteten på planeten blir kära i motsatt kön för det är så människans genetiska program ser ut.
Är det just det faktum att det finns en norm som är svår att hantera? Att det är just normen i sig som är hotet mot bi och gay? Att de som inte är "normala" känner sig hotade och måste ändra på det mest uppenbara (för dem själva) för att ha samma status som de "normala"?
Jag säger att man är gay även om man bara är 80% homo. Tycker man får kalla sig vad man vill =)
Jag är inte normal och jag har aldrig varit normal. Jag kommer hellre aldrig bli normal och har heller ingen önskan om att bli det. Inte för att det är fel med att vara normal. Men vem vill vara som alla andra när man kan vara sig själv?
Jag vägrar anpassa mig till idiotiska normer och regler. Och det har inget att göra med att jag är gay. Jag skiter också i status. Acceptera mig eller låt bli. Men låt mig isåfall vara ifred. =)
Jag förtjänar respekt för att jag är en människa. Alla människor förtjänar respekt.