• Ljushuvud

Vad är rätt med homosexualitet?

Måste börja med att klargöra att jag personligen INTE har något emot homosexuella!!!

Vad är rätt / fel med homosexualitet?

Att ha sex är ju en ytterst naturlig och fundamental del av vår existens, dels ur perspektivet "leva" och dels ur perspektivet "säkerställa vår avkomma".

• Svar på tråden Vad är rätt med homosexualitet?
  • Anonym (svaret är 42)
    Ljushuvud skrev 2011-07-01 08:29:35 följande:
    och...

Detta är precis det som är dagens dilemma,, hur skall man kunna agera på annat sätt än att hålla på att förneka sanninen? Dagens yngre generationer KAN inte acceptera att de är en minoritet, att de är "udda" eller "fel".

Det är inte längre många som säger att det är fel om en människa berättar om sin sexuella läggning, men de som har en läggning som INTE tillhör normen måste av någon märklig anledning göra sig själva till "offer".

De är inga offer, de har en annan sexuell läggning än vad normen säger! (Om de tycker att det är jobbigt, så förstår jag dem,, de har ju inte alls samma utbud och möjligheter som en hetero, men de är och kommer aldrig att bli offer för det!)
    Udda är INTE en synonym till fel!

Det finns många som anser att de är ett offer. Vare sig de är korta, tjocka, homosexuella eller whatever.

Jag är inget offer. Jag är jag. Och jag är stolt över den jag är. Fast jag inte passar in normer. Visst kan vissa av mina egenskaper ställa till med problem för mig ibland. Men jag har andra egenskaper som underlättar min vardag. Så är det hos alla. Man spretar. Men vissa spretar inom normerna och märks inte.

Jag tror att det ofta handlar om inställning. Känner man sig som ett offer så blir man ett offer. Visst kan omvärlden hjälpa till att skapa offer genom att intala dem att de är fel. Men udda är inte ett synonym till fel. Udda betyder inte dålig utan bara annorlunda. Och den som inte kan se att alla är olika behöver lära sig det. Det är inte fel på den som är udda utan på de som inte kan acceptera folk för vad de är.
  • Anonym (svaret är 42)
    Ljushuvud skrev 2011-07-01 13:51:24 följande:
    Hetero-normen är en grund för att mänskilgheten någonsin skulle kunna existera! Den är fortfarande en grund och kommer alltid att vara det! Det finns så oändligt mycket forskning kring detta att det borde vara omöjligt att hävda att det inte skulle vara belagt att människor per definition är heterosexuella!
    Grunden till jordbruket var att samla det man kunde hitta som var ätbart. Ska vi fortsätta med det? För att vi aldrig hade kommit till den punkt i jordbrukande som vi är idag om vi inte börjat där?

Förr fanns inte tekniken och kunskapen om att tillverka barn på mer än ett sätt. Ska vi fortsätta på enbart det sättet bara pga det? Eller kan vi komma överrens om att tekniken utvecklas och att man idag kan göra saker som inte var möjligt för 1000 år sen?
  • StinaFia
    Add3 skrev 2011-01-04 16:27:47 följande:
    Jag har inget emot bögar, men.....?

Vad har du för syfte med din frågeställning? Vad då rätt/fel?

Du skriver en rubrik som fårgar vad som är rätt, det är ju ett ifrågasättande om att det är 'rätt' på något sätt. Sedan 'sejfar' du genom ditt 'klargörande'. Sedan upprepar du frågeställningen, nu med tillägget 'fel'. Avslutningsvis kommer du med någon luddig kommentar om att sex är 'naturligt' i vår existens up perspektiven 'leva' (vad menas) och 'fortplanta sig'. Det sistnämnda har ju ingen mening om det inte är fokus på att sex är till för fortplantning.

Homosexualitet bara ÄR!
    Plus

för övrigt undrar jag om TS anser att våldtäck är naturligt ur perspektivet "fortplantning".
  • Anonym (fniss)
    Ljushuvud skrev 2011-07-01 13:51:24 följande:
    Hetero-normen är en grund för att mänskilgheten någonsin skulle kunna existera! Den är fortfarande en grund och kommer alltid att vara det! Det finns så oändligt mycket forskning kring detta att det borde vara omöjligt att hävda att det inte skulle vara belagt att människor per definition är heterosexuella!
    Alltså, i djurvärlden har ju brist på heteronorm knappast ställt till med några problem när det gäller fortplantningen. Inte heller i de mänskliga samhällen där sexuella relationer mellan personer av samma kön varit accepterade. Det är inte precis så att allt som inte är heteronorm innebär att det är en fullständig homonorm som utesluter alla heterosexuella relationer.

Den forskningen som du pratar om, den lär inte vara så seriös. Den forskning jag har kommit i kontakt med under mina akademiska studier säger något helt annat än att heteronormen skulle vara  allenarådande genom hela historien, i alla sammanhang och för all framtid, men vad vet jag, en stackars högutbildad och allmänt allmänbildad flata.
  • rlevitte
    Ljushuvud skrev 2011-07-01 08:29:35 följande:
    De är inga offer, de har en annan sexuell läggning än vad normen säger!
    Berätta det för de som blir mobbade för att de inte agerar enligt gängse normer....

Mvh,
    Richard 
  • Teas mamma

Det bästa är att be gud att bli helad och leva i celibat under tiden.

• Anonym (svaret är 42)
    Teas mamma skrev 2011-07-07 03:20:51 följande:
    Det bästa är att be gud att bli helad och leva i celibat under tiden.
    Jag är inte sjuk. Och jag lever celibat i väntan på att den rätta tjejen ska dyka upp.
    Jag är kristen och tror inte ett dugg på att Gud har nåt emot att jag är gay. =)
  • qenzo
    Har inte läst hela tråden men nästan. Missar jag ngt ber jag om ursäkt redan nu.

Jag undrar snarare, vad är fel med homosexuallitet? Tja frågar vi de kristna, eller ja de flesta kristna, så är allt fel. Men eftersom kristendomen inte längre är en "världsmakt" så betyder ju inte så mycket längre.

Utifrån evolutionens grundtankar så måste en könslig fortplantning ske för att ge variationer inom arterna. So far so good. Men det behöver verkligen inte ske i 
    enbart heterosexuella förhållandet längre, tack och lov. Utan som någon skrev, så har teknikerna tagit ofantligt raska kliv framåt vilket idag gör det möjligt att få avkomma även inom homosexuella familjer. Män (utgår från det eftersom jag själv är kvinna) behövs inte till annat än lite sprut i botten av en burk. 

Att vara offer... Tja i viss mån känner jag mig som ett offer stundtals, eftersom min läggning (bi) inte är accepterad. Det är fullt okej att skapa trådar och prata öppet om hur felgängad man är som person, om man lever med samma kön och inte följer "riktlinjerna". Likaså är mitt liv helt okej att ifrågasätta, att roa sig med. "Vem är karl i huset?" eller "använder ni dildo? Och isf, varför? Ni är ju lebbar!". Ingen ser några konstigheter i detta och blir man förbannad är man genast den person som det är okej att skratta åt, att jävlas med. Så ja.. visst fan känner jag mig då som ett offer likväl som förföljda judar eller hånade muslimer säkert gör, stundtals. Men jag lever inte mitt liv som ett offer, vilket för mig är en megastor skillnad.

Och så då... till den dummaste kommentaren jag stött på, på länge. Teas mamma... hur tänker du egentligen? Helad? Verkligen? Jag är alltså sjuk? Men jag har ju redan avlat barn, dvs gjort mitt för att befolka Jorden. Kan jag inte få dispens då? Kräks 
    Jag har just läst en mycket bra bok om Tempelriddarna som bl.a tar upp en mängd frågeställningar om evangelierna och Bibelns fantastiska röra av en och samma historia. Är det kanske så att du också är sjuk då och behöver helas? Som tror på något som INGEN i hela världen lyckats få klarhet i. Kanske är det du som måste leva i celibat, som faktiskt överför denna bisarra historia till ev. avkommor?!

Hm, ja kanske är det lösningen... helande och celibat för alla som inte tycker lika. Om inte annat skulle nog Jorden må lite bättre med tanke på mängden folk som skulle försvinna. Obestämd
  • Ljushuvud
    rlevitte skrev 2011-07-04 17:14:11 följande:
    Berätta det för de som blir mobbade för att de inte agerar enligt gängse normer....

Mvh,
    Richard 
    Jag gör det! Så fort jag kan och har möjlighet när jag träffar någon. Tro mig!!

En liten avvikelse från huvudämnet men hittills har jag tyvärr sett en majoritet av de som blivit mobbade vara en tydlig del av orsaken till att de bli mobbade. Det är överraskande många som gör sig själva till offer, som ställer sig framför en ångvält och tror att den skall stanna,, sedan blir de ledsna och skadade när de blir överkörda.

I min värld är det avgörande om något är en uppfattning eller en vetenskaplig sanning. Många av de som kämpar för homo, bi och trans-personer verkar inte förstå att det finns en norm, som är vetenskapligt bevisad och accepterad, men de väljer i stället att försöka rasera fakta i stället för att faktiskt få omgivningen att bli mer öppen och tolerant.
  • mumama

jag tror att homosexualitet är naturens sätt att försöka desarnmera vår arts antal. Om vi inte förökar oss så kanske vi kan leva på denna joden ett tag till.

Svar på tråden Vad är rätt med homosexualitet?