• Viktorsmamma

Drack ni på nyår nu?

Ja som omrösningen säger, drack du på nyår igår?

jag eller min sambo drack inget, eller ja i efterrätten var de ett halvt äggskal med konjak som jag tog då min sambo skulle köra.

är rätt skönt idag, spec då svärfar  ligger och är bakfull i detta nu är de skönt att va pigg och kry!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-01 13:56
    och för er som inte förstod så menar jag självklart om man drack något med alkohol i.

inte "ja jag drack, dricka, annars skulle jag va törstig" men de trodde jag alla fattade
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Drack ni på nyår nu?
  • Lycka80

Tog en cider till maten, sen blev det coca-cola. skulle upp och jobba dagen därpå.

Stolt Mamma till Fredrick 020226 & Moa 061008
  • Linda1976
    TwistedSister skrev 2011-01-02 14:54:11 följande:
    Det där är ju världens mest överanvända myt att det blir mer spännande för att det är "tabu". Det är inte "tabu" att dricka enligt mig, jag gör det bara inte. Efter noga övervägande har jag kommit fram till att jag har inget behov av att känna mig "kontinental" eller övertyga mig själv om att jag är en sån där människa som vet att njuta av livets goda, alkohol är bara gift på snygg flaska, vem lurar jag liksom..?
    Jag känner heller inget större behov av att stödja en industri som livnär sig på andras olycka och elände, söndertrasade familjer och människor som dricker sig i fördärvet och till för tidig död och skrumplever och allt jävelskap plus oskyldiga (och skyldiga) som stryker med i trafiken, våldsbrott etc. Nä det känns inte sådär himla jätteglamouröst faktiskt när man tänker på det. Drömmer Känns inte som min grej bara, eller som något jag vill stödja och stå för, eller inför mina barn påvisa att jag tycker är OKEJ. Men det är såklart för att jag är en överspänd jävla människa som tycker allt roligt borde förbjudas och att föräldrar som dricker ett glas vin till maten framför sina barn borde få stå fastkedjade vid en skampåle på torget hela julhelgen, håhåjaja
    Vet du vad?  I sandlådan får du sitta själv. Jag följer inte med ner. Jag nöjer mig med att konstatera att jag inte tycker du gör fel som INTE dricker, och jag tycker inte heller det är fel att dricka 1 glas vin inför sina barn. Att du är en överspänd jävla människa, får stå för dig. Ingenstans har jag skrivit det, eller menat det. Jag använder mig faktiskt inte ens av sånt vokabulär.

Over and out.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Love family

en öl och ett glas skumpa

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • gryning2

Jag är gravid men min sambo tog ett par whisky, vi brukar inte festa mer än så om vi har sonen hemma.

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110701
  • Naoko

Ja. Vin till maten, cognac till kaffet, champagne vid 12. Var inte jättefull men lite såklart. 

• vackrastarflow

Nu saknade jag alternativet: ja, inte bara till maten men jag blev inte full för det.

Jag har begåvats med hög toleransnivå för alkohol. Jag har förvisso 182 cm att fördela ut det hela på, men det spelar kanske inte så stor roll.

Drack två glas mousserat till småplock ca 19.00. 3 relativt små glas vitt till maten 20-21. Därefter alkoholfritt ett tag inkl kaffe runt kl 22.30. Kl 23 öppnade jag en flaska Amadeus (mousserat) som, förutom ett glas, jag drack helt själv. Sista glaset intogs ca kl 2.30.

Jag var oförskämt pigg när jag vaknade vid 8.30 morgonen efter. Mådde prima hela dagen faktiskt! Enda märkliga är som vanligt att jag vaknar okristligt tidigt efter en festkväll

• vackrastarflow

Såg nu att det fanns ett Annat-alternativ Nåja hehe, det är väl spriten som talar

• Aulielva

Nej, det gjorde jag inte. Ville inte.

• xXMaLoXx
    TwistedSister skrev 2011-01-02 14:54:11 följande:
    Det där är ju världens mest överanvända myt att det blir mer spännande för att det är "tabu". Det är inte "tabu" att dricka enligt mig, jag gör det bara inte. Efter noga övervägande har jag kommit fram till att jag har inget behov av att känna mig "kontinental" eller övertyga mig själv om att jag är en sån där människa som vet att njuta av livets goda, alkohol är bara gift på snygg flaska, vem lurar jag liksom..?
    Jag känner heller inget större behov av att stödja en industri som livnär sig på andras olycka och elände, söndertrasade familjer och människor som dricker sig i fördärvet och till för tidig död och skrumplever och allt jävelskap plus oskyldiga (och skyldiga) som stryker med i trafiken, våldsbrott etc. Nä det känns inte sådär himla jätteglamouröst faktiskt när man tänker på det. Drömmer Känns inte som min grej bara, eller som något jag vill stödja och stå för, eller inför mina barn påvisa att jag tycker är OKEJ. Men det är såklart för att jag är en överspänd jävla människa som tycker allt roligt borde förbjudas och att föräldrar som dricker ett glas vin till maten framför sina barn borde få stå fastkedjade vid en skampåle på torget hela julhelgen, håhåjaja
    Fast, att dricka sig fördärvad och ta en öl eller ett glas vin är väl inte ens att jämföra? Jag dricker saft till maten ibland, för att jag tycker det är gott...samma som att jag kan tycka att en öl kan smaka bra ibland.

Det känns som att du gör det här lite större än vad det är. Eller handlar tråden om föräldrar som dricker sig apraka var och varannan helg inför barnen?

Du behöver inte alls dricka, det är ditt val. Men att dra in skrumplever och våldsbrott t tycker jag inte riktigt hör hemma i just den här tråden. Frågan var om vi drack något på nyår, inte huruvida vi pimplar bärs i tid och otid.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden Drack ni på nyår nu?