• Viktorsmamma

Drack ni på nyår nu?

Ja som omrösningen säger, drack du på nyår igår?

jag eller min sambo drack inget, eller ja i efterrätten var de ett halvt äggskal med konjak som jag tog då min sambo skulle köra.

är rätt skönt idag, spec då svärfar  ligger och är bakfull i detta nu är de skönt att va pigg och kry!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-01 13:56
    och för er som inte förstod så menar jag självklart om man drack något med alkohol i.

inte "ja jag drack, dricka, annars skulle jag va törstig" men de trodde jag alla fattade
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Drack ni på nyår nu?
  • Söndermarken

Vi drack innan maten till maten och efter maten samt vid 12 slaget, mådde inte ett dugg dåligt någon av oss dagen efter.

Lycka
  • logg81

Ja.. 2 öl... Blev inte full eller drack till mat. Jag bara drack 2 öl... Det kan jag göra en helt vanlig tisdag oxå... Och en ovanlig söndag...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Jennie med ie
    logg81 skrev 2011-01-02 12:07:40 följande:
    Ja.. 2 öl... Blev inte full eller drack till mat. Jag bara drack 2 öl... Det kan jag göra en helt vanlig tisdag oxå... Och en ovanlig söndag...
    Gaaaaaah! Alkohol får bara förtäras vid samtidigt intagande av mat!
  • logg81
    Jennie med ie skrev 2011-01-02 12:10:30 följande:
    Hjälp..... =O

Choklad? Räknas det som mat???
  • logg81
    Jennie med ie skrev 2011-01-02 12:12:15 följande:
    Tveksamt hörrudu...
    Attans...
  • mandelblomma
    Jennie med ie skrev 2011-01-02 12:10:30 följande:
  • TwistedSister
    Linda1976 skrev 2011-01-02 10:19:45 följande:
    Uppenbarligen så har du ett väldigt spänt förhållande till alkohol? Då är det enligt ditt sätt att se synd om hela sydeuropas barn? Miljoner traumatiserade barn för att deras föräldrar tar ett glas vin till maten. Man kan inte jämföra äpplen och päron, faktiskt!

Jag kan lova dig, sätter man tydliga gränser, är tydlig med vad som gäller, så finns det inget som säger att barn dricker tidigare / mer för att vuxna dricker lite vin. Tvärtom - alkohol blir mer spännande om det är tabu. Därmed inte sagt att man ska bjuda sina tonåringar (eller jo, är de över säg 18). 
    Det där är ju världens mest överanvända myt att det blir mer spännande för att det är "tabu". Det är inte "tabu" att dricka enligt mig, jag gör det bara inte. Efter noga övervägande har jag kommit fram till att jag har inget behov av att känna mig "kontinental" eller övertyga mig själv om att jag är en sån där människa som vet att njuta av livets goda, alkohol är bara gift på snygg flaska, vem lurar jag liksom..?
    Jag känner heller inget större behov av att stödja en industri som livnär sig på andras olycka och elände, söndertrasade familjer och människor som dricker sig i fördärvet och till för tidig död och skrumplever och allt jävelskap plus oskyldiga (och skyldiga) som stryker med i trafiken, våldsbrott etc. Nä det känns inte sådär himla jätteglamouröst faktiskt när man tänker på det. Drömmer Känns inte som min grej bara, eller som något jag vill stödja och stå för, eller inför mina barn påvisa att jag tycker är OKEJ. Men det är såklart för att jag är en överspänd jävla människa som tycker allt roligt borde förbjudas och att föräldrar som dricker ett glas vin till maten framför sina barn borde få stå fastkedjade vid en skampåle på torget hela julhelgen, håhåjaja
  • Emmel

Ja, annat: välkomstdrink och vin till maten samt lite grappa... var inte full.

• cloudberry79

Annat: Smakade lite av värdens rödvin, mycket gott, men tog bara lite i munnen för smakens skull. Jag har problem med levern orsakad av min sjukdom, så jag dricker inte alkohol för tillfället.

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Drack ni på nyår nu?