• Gumsan

Längtar efter barn nr 2!

Hej är ny här...
    Tänkte bara bidra med min historia... Vi har försökt få barn nr 2 i 1 år nu. Har en dotter på 2 år och 2 månader. Hon blev till på första försöket, hann bara tänka att vi skulle vilja bli gravida och så blev vi det. Sen ville vi ha syskon tätt och på första försöket gick det den gg oxå men slutade tyvärr i missfall i vecka 10 (november förra året.) Nu är det vår högsta önskan att bli gravida men då är det stopp. Det går verkligen inte. Känns som jag provat alla tips på inernetsidor jag hittat, akupunktur och bisolvon mm... Tänker såklart att det måste blivit nåt fel på min kropp efter missfallet. Varför är det annars så omöjligt nu och det gick så lätt de två andra gångerna?
    Känner mig uppgiven jag med men har fortafarande kvar en liten gnutta hopp...
    Någon som är i samma situation?

Kram på er!
    Mamma till Ebba 2 år
  • Svar på tråden Längtar efter barn nr 2!
  • alem
    mamirau skrev 2011-03-19 21:44:15 följande:
    JA!! det blev ett svagt sträck ikväll, men det är ju ändå ett sträck!!!!
    Men.... det finns ett STORT men..... jag har ont från och till i ryggslutet... och förra gången (nästan exakt på dagen jag plussade förra året) hade jag ont (men mycket ondare) den gången..... och det slutade som det gjorde... 

ringde min bror direkt (jag berättade naturligtvis för min man först, ha ha) som sa att jag skulle slå undan de tankarna.. men det är inte så lätt då det ömmar.... då kommer rädslan...

så jag får se om jag lyckas somna ikväll.. men det positiva är att jag iaf KAN bli gravid:)
    Jag KAN!!!!! 
    Grattis!!!

Hoppas de lilla livet vill stanna kvar nu!

Fast det är inte annat än att man blir lite avis...
    Här inväntas mensen, skulle kommit idag men den hoppar lite ibland och kan vara allt mellan 23-30dagar emellan och på dag 27 idag som det varit senaste 2 månaderna...
    Och tror att den kommer inom några dagar tyvärr trotts att vi antagligen träffade in ÄL denna månaden, har inge stickor och testar med tyvärr men blir nog köpa sånna snart.. någon som har något bra tips på några billiga som funkar bra?
    Känns inte alls som att de skulle vara nån liten en i magen
    Alla andra gånger har jag varit såååå trött och visst är jag lite slö om dagarna nu men kvällarna har varit värst jämt förut och kvällarna är jag som piggast nu så...

räknar kallt med att jag kommer vakna med tant röd i morgonbitti.... tyvärr
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • mamirau
    alem skrev 2011-03-22 09:41:03 följande:
    och det gjorde jag oxå...
    bara att ta nya tag då... IGEN...
    åh... va tråkigt...... :( verkligen......

Själv känner jag fortf lite rädsla över ryggontet.. men läste i en gammal tråd och det verkar som att jag inte är ensam om att ha känt så så tidigt. Får lita på deras ord. 
  • alem
    mamirau skrev 2011-03-22 18:10:16 följande:
    åh... va tråkigt...... :( verkligen......

Själv känner jag fortf lite rädsla över ryggontet.. men läste i en gammal tråd och det verkar som att jag inte är ensam om att ha känt så så tidigt. Får lita på deras ord. 
    mmm speciellt eftersom det senaste 5åren har varit i mars som jag lyckats bli på smällen och verkar som att det bara är då som jag kan bli på tjocken... *suck* hoppas fan inte att det ska vara så att det ska behöva dröja till nästa mars nu innan det blir något...
  • Songs from the wood

Alem: Åh vad tråkigt att mensen kom!!!! =( Nya tag! Jag har köpt mina ÄL-test på Billiga-tester.se.
    Har du varit hos gyn och fått kontaterat att du har ägglossning varje månad? Var det ett år sedan du blev gravid sist? Minns inte din historia!

• alem
    Songs from the wood skrev 2011-03-22 19:26:13 följande:
    Alem: Åh vad tråkigt att mensen kom!!!! =( Nya tag! Jag har köpt mina ÄL-test på Billiga-tester.se.
    Har du varit hos gyn och fått kontaterat att du har ägglossning varje månad? Var det ett år sedan du blev gravid sist? Minns inte din historia!
    nops inte varit till gyn något...
    Har dock mens varje månad iaf... även om den hoppar lite hit och dit med dagarna men oftast runt 26-29dagar är cykeln på.
    Mmm ett år sedan och de blev missfall, året innan hade vi en 3månaders så då vare inte aktuellt, året innan de blev jag gravid med tvillingar, ena fostret gick bort men vi fick en liten tjej. Året dessförinnan gravid men MA i v15
    Alla grav har blivit i mars där emellan inte ett skvatt...
  • mamirau
    alem skrev 2011-03-22 18:36:16 följande:
    mmm speciellt eftersom det senaste 5åren har varit i mars som jag lyckats bli på smällen och verkar som att det bara är då som jag kan bli på tjocken... *suck* hoppas fan inte att det ska vara så att det ska behöva dröja till nästa mars nu innan det blir något...
    Lite lustigt att du plussat mars tidigare år... Vi får verkligen inte hoppas att ni skall behöva vänta ett år till! 

Jag plussade 19/3 förra året och 6/4 i år...  inte många dagar emellan där heller!

Har hört att man kan ha blödning utan ägglossning... vet inte om det är så....
  • mamirau
    mamirau skrev 2011-03-23 18:58:20 följande:
    Lite lustigt att du plussat mars tidigare år... Vi får verkligen inte hoppas att ni skall behöva vänta ett år till! 

Jag plussade 19/3 förra året och 6/4 i år...  inte många dagar emellan där heller!

konstigt jag skrev... inte hoppas att ni... men du fattar vad jag menar.
  • alem
    mamirau skrev 2011-03-23 18:58:20 följande:

har plussat i april alla gångerna och blivit gravid i mars...
    Men nog är det lite underligt alltid att det bara ha blivit i mars känns som att man har ägglossning en gång om året bara och det kan väl inte riktigt vara möjligt? bara till att fortsätta kämpa och njuta av det lilla underbara 2års monstret som vi har här hemma så länge Hjärta
  • mamirau
    alem skrev 2011-03-23 23:34:53 följande:
    har plussat i april alla gångerna och blivit gravid i mars...
    Men nog är det lite underligt alltid att det bara ha blivit i mars känns som att man har ägglossning en gång om året bara och det kan väl inte riktigt vara möjligt? bara till att fortsätta kämpa och njuta av det lilla underbara 2års monstret som vi har här hemma så länge Hjärta
    Hi hi.. ja det är ju alltid sååå ljuvliga och goa:) Oj vad vi gnabbas ibland! "Nej mamma! Jag heeeelv!!!"
Svar på tråden Längtar efter barn nr 2!