• Gumsan

Längtar efter barn nr 2!

Hej är ny här...
    Tänkte bara bidra med min historia... Vi har försökt få barn nr 2 i 1 år nu. Har en dotter på 2 år och 2 månader. Hon blev till på första försöket, hann bara tänka att vi skulle vilja bli gravida och så blev vi det. Sen ville vi ha syskon tätt och på första försöket gick det den gg oxå men slutade tyvärr i missfall i vecka 10 (november förra året.) Nu är det vår högsta önskan att bli gravida men då är det stopp. Det går verkligen inte. Känns som jag provat alla tips på inernetsidor jag hittat, akupunktur och bisolvon mm... Tänker såklart att det måste blivit nåt fel på min kropp efter missfallet. Varför är det annars så omöjligt nu och det gick så lätt de två andra gångerna?
    Känner mig uppgiven jag med men har fortafarande kvar en liten gnutta hopp...
    Någon som är i samma situation?

Kram på er!
    Mamma till Ebba 2 år
  • Svar på tråden Längtar efter barn nr 2!
  • alem
    mamirau skrev 2011-03-05 23:18:47 följande:
    Oj våra historier var ju också jättelika! Fast ni klarade det andra fostret som blev en liten tjej:) Va härligt!

Jag gick länge och grämde mig över att det lilla hjärtat som var kvar i magen inte fortsatte... Men jag måste gå vidare även om jag nog alltid kommer att undra hur det skulle varit att få tvillningar... 

Att ha fött barn tidigare ger mig hopp om att jag kan få fler:) 
    mm det är ofta man tänker på hur ens liv hade kunnat se ut nu om det hade blivit två st småtroll...
    hade jätte problem med blödningar fram till ca v.25 oxå så var sjukt orolig mest hela tiden...
    Jo att man lyckats få till en ger hopp om att lyckas igen men vägen dit känns såå lång just nu...
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • mamirau

.... ja den är låång!

men en vacker dag är vi gravida igen, allt går bra, och då är denna långa resa som putts borta och värt det!
    Vi kommer att vara sååå lyckliga och tillfreds med allt:) Det hoppas jag på!! Glad

• Songs from the wood

Jag har idag testat positivt på BIM-7. Har stängt av alla känslor. Vågar inte hoppas på något!

• mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-14 20:39:59 följande:
    Jag har idag testat positivt på BIM-7. Har stängt av alla känslor. Vågar inte hoppas på något!
    Jag förstår dig... att man inte vågar hoppas...

Men ett STORT GRATTIS och Lycka till:)

en fråga... har du testat hela 7 dagar innan bim??? vad är det för test isf?
  • mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-18 15:31:18 följande:
    Tack... men vågar som sagt inte hoppas!

Testade med stickor från billiga-tester.se
    Ok de köpte jag också då för ett år sedan när jag var gravid. Är jag inte gravid nu beställer jag hem dem igen plus ägglossningstest.

Sitter här på dagen bim.. trodde först att det kunde vara igår eller dagen innan det... vilket gjorde att jag fick hopp.. men nu har jag räknat om och det är nog idag.. och jag brukar få tant röd på kvällen.. och jag börjar känna av att den är på gång:( ............ 
  • Songs from the wood

Hoppas den inte kommer. Har du gjort gravtest?

• mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-18 20:15:30 följande:
    Hoppas den inte kommer. Har du gjort gravtest?
    JA!! det blev ett svagt sträck ikväll, men det är ju ändå ett sträck!!!!
    Men.... det finns ett STORT men..... jag har ont från och till i ryggslutet... och förra gången (nästan exakt på dagen jag plussade förra året) hade jag ont (men mycket ondare) den gången..... och det slutade som det gjorde... 

ringde min bror direkt (jag berättade naturligtvis för min man först, ha ha) som sa att jag skulle slå undan de tankarna.. men det är inte så lätt då det ömmar.... då kommer rädslan...

så jag får se om jag lyckas somna ikväll.. men det positiva är att jag iaf KAN bli gravid:)
    Jag KAN!!!!! 
  • Songs from the wood

Åh är så glad för din skull! Hoppas verkligen att smärtan inte har något att göra med missfall!

• mamirau
    Songs from the wood skrev 2011-03-19 22:00:58 följande:
    Åh är så glad för din skull! Hoppas verkligen att smärtan inte har något att göra med missfall!
    Tack skall du ha!
    Allt hade passat så bra för oss just nu!!! Hade varit fantastiskt.. hoppas verkligen inte man kan ha sådan otur två gånger i rad... förra gången hade jag så ont så jag låg stilla i sängen med vetekuddar och kuddar mellan knäna och full styrka värkmedicin. Inget sånt denna gången... än så länge iaf:) 

Kram!! 
Svar på tråden Längtar efter barn nr 2!