DetÄrBaraLillaJag skrev 2011-01-07 12:07:43 följande:
så då menar du att det endast är killens ansvar för att det inte blir ett barn då.. tjejen i fråga behöver inte bry sig? för det är ju mannens sak att se till så att det inte blir ett barn!?
så du menar att killen ska stå över tjejen och se att hon har svalt sina p.piller varje dag för att se så att det inte blir ett barn.. för även om man använder en kondom så finns det ju en risk att den spricker.. för vad jag vet så finns det inga p.piller som killar kan ta. då är det ett snipp som gäller och det är ju rätt så definitivt.. bara för att en kille inte vill ha barn just här och nu betyder det ju inte att han aldrig vill ha barn..
kanske ska bli lag på att lägga ut sina cyklar på nätet för allmän beskådan så att killarna kan ha koll på om det är stor eller liten risk för en graviditet?
dessutom tycker inte jag att man ska behöva använda kondom i ett fast förhållande, ett fårhållande bygger väl på tillit? eller jag har kanske fel? och med den tilliten så ska man väl kunna lita på en annan person att om man har kommit överens om att man inte ska ha barn så ska det inte bli några heller?
så du menar med att har man sex så vet blir det definitivt ett barn, tror inte att det är många som har sex bara för att få ett barn, vi lever på 2011 och vi kan ha sex när var och hur vi vill, och det ska inte behöva leda till ett barn om inte båda vill.. eller det kanske bara är jag som har sex för att det är skönt och inte för att det ska bli ett barn, shit vad jag hade haft många barn om jag bara skulle ha sex för att barn ska bli till.. men som sagt bara jag..
vadå ingen makt att bestämma över en människas liv? menar du allvar med detta??
så du menar att kvinnan inte bestämmer över en annan människa när den mot sin vilja blir förälder?
hon kanske inte ens bestämmer över barnet?? Utveckla...
Ni säger att en kvinna som väljer att föda ett barn utan mannens medgivande är egoist och berövar barnet på en pappa?
Själv tycker jag mamman är den som ger barnet möjlighet. Till att leva OCH till både mamma och en PAPPA.
Det är sedan PAPPAN som är ett stort ego som inte anser att hans barn har rätt till en pappa.