Är ditt barn döpt?
Är ditt barn döpt?
Är ditt barn döpt?
Ja båda barnen.
Noop, tycker att det är en din grej men alldeles för mycket skitsnack. Inget av det prästen säger står vi för sp det känna helt fel. Alldeles för religiöst. Vill barnen själva döpas när se blir större så JA absolut. Men det får vara deras egna val att invigas i den kristna tron bla bla bla
Mitt barn är inte döpt. Jag vill att han ska ha möjligheten att välja själv hur han vill göra gällande tro och religion när han blir större.
Jag undrar varför man ens döper sina barn om man inte är troende/religiös?
Kan någon svara på det?
Nej, ville inte tvinga in min bebis i Svenska Kyrkan.Ni som är troende förstår jag att ni döper.
Nej, inget av mina tre barn är döpt. Jag vill låta dem göra det valet själv när de blir större, de ska själva få välja vad de vill tro på och då vill inte jag placera in dem i Svenska Kyrkan utan deras medgivande. Tradition eller ej så är det framförallt en religiös ritual.
Nej absolut inte. Jag tycker inte att det är en fin tradition. Snarare ganska absurd.
"Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd. Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor. De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska."
Marcusevangeliet 16:15-18
Mitt barn är alltså fördömt?
Ja båda mina barn, men ångrar det idag att jag inte sa ifrnå. Jag ville helst inte döpa dom. För jag är inte troende, inte min sambo för den delen. men han tyckte det var en fin tradition.
Hade jag fått välja igen hade jag INTE döpt dom.