• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt barn döpt?
  • MansonDust
    MalinNiklasHarryBebis skrev 2011-01-03 11:52:48 följande:
    mina 2 e döpta.
    Sen får dom välja själva hur dom vill  göra.
    Är man döpt så är man. Vad ska dom välja själva?
    flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • snillis

Nej, inget av dem.
    Vi är inte med i svenska kyrkan och tycker att barnen själva får välja när de blir större.

• Arcoiris

Båda barnen är döpta.

Jag anser mig inte vara kristen, men anser samtidigt att alla religioner i grund och botten bygger på samma budskap, en kraft som beskrivs på olika sätt.

Jag tycker dopet är en fin tradition. Sen får inte barnen välja själv - nej (som med så mycket annat). Men jag anser att de får göra det valet när de är gamla nog att säga om de vill konfirmeras eller inte.

Konfirmationen är ju en bekräftelse på dopet, som de själv väljer.

• April barn

Nej och han kommer inte bli heller, men vi har funderat lite på namngivningscermoni....

• Fija m 2 pojkar
    alvaereva skrev 2011-01-03 12:36:53 följande:
    Okej. Då är bara jag fördömd då, eftersom jag inte tror. Phu!

Synliga tecken på Guds närvaro? Nu förstår jag inte? Var ser vi Gud?
    Jag har ingen aning om ifall du eller jag eller någon annan är fördömd. Däremot vet jag säkert att tro är föränderligt över tid och omätbart. Jag är tacksam att det är Gud och inte människor som ska döma.

I sakramenten tänker vi oss att Gud är närvarande genom saker som vi kan se, även om vi inte kan se Gud. I dopet är Gud närvarande i vattnet, i nattvarden i brödet och vinet.
  • alvaereva
    Fija m 2 pojkar skrev 2011-01-03 14:05:35 följande:
    Jag har ingen aning om ifall du eller jag eller någon annan är fördömd. Däremot vet jag säkert att tro är föränderligt över tid och omätbart. Jag är tacksam att det är Gud och inte människor som ska döma.

I sakramenten tänker vi oss att Gud är närvarande genom saker som vi kan se, även om vi inte kan se Gud. I dopet är Gud närvarande i vattnet, i nattvarden i brödet och vinet.
    Okej, tack för ditt svar!
  • Pappa2006

Tre barn. Inget av dem döpta. Är själv inte medlem i kyrkan och jag och frun gifte oss bogerligt, så jag ser ingen anledning till att välja in mina ungar i ett samfund innan de kan fatta det beslutet själva.

• mapo51

Min äldste son är döpt och vi kommer att låta döpa den yngste om 3 veckor.

• ZZeebra

Nej vår dotter är inte döpt, inte jag heller.
    Vill hon döpa sig senare får hon gärna göra det men inte ett val jag gör åt henne.

Svar på tråden Är ditt barn döpt?