• stina01

kissemurra

När min dotter som snart är 3 år även kallade framsidan för rumpan kom jag på att det var dags att ha ett snack. Hade sen tidigare bestämt att inte använda ordet kissemurra (som mina föräldrar gjorde) utan jag hade planerat att komma på något mera fint. När jag nu igår skulle berätta för dottern att baksidan heter rumpan men framsidan heter.. så kom jag inte på nåt extra fint. Snippa eller framstjärt kommer inte på fråga i den här familjen, så nog blev det kissemurra iallafall. Min dotter prövade ordet, verkade gilla det och jag känner mig ändå rätt nöjd. Kissemurra får det bli, det känns bra. Men, vad kallar ni era barns?

• Svar på tråden kissemurra
  • Thaleia

Kissemurra?? Ha ha Ursäkta TS men det namnet låter så roligt!. Förstår inte varför man ska krångla till det så mkt och inte använda sig av snippa som är det absolut vanligaste ordet både i hemmet och på förskolan.

• JeanneDArc

Go snippan!
    Skämt å sido, du kommer garanterat vänja dig själv vid det väldigt fort och inte tycka det är konstigt!

• Mizzz

Jag gillar inte heller "snippa" - är själv uppvuxen med "kissen" och jag assosierar snippa med en liten mjölk/gräddkanna (gräddsnipa).

Men som alla andra säger så är snippa så blir det det, för sonen (och kommande dotter) kommer det ju vara helt naturligt.

♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-16 ♥
  • FrkJenny
    Lady Namárië skrev 2011-01-05 15:55:16 följande:
    Pojkar har snopp, flickor har snippa. Enkelt och självklart.
  • Älsko

min tjej säger mutta för min syster har lärt henne de.. Men jag ser absolut inge fel i det.. Man får kalla det va det vill så länge det handlar om just det. sen snopp ibland säger hon till med penis  :) Hon är 2,5 år

• Punkster

Snippa!

Framstjärt är ett fruktansvärt ord. Minns fortfarande när jag var i förskoleåldern och fick bilder framför mig av tjejer som gjorde nr 2 ur nr 1 av det ordet. Skrikandes

• pigglet

Snippa!

Tycker det finns en vits med att det finns ett ord som "alla" använder. Snopp har ju alla pojkar, det är konstigt att det ska behövas 40 olika ord för flickorna.

• lindaha

Konstigt att det alltid ska komma såna här trådar om vad man ska kalla tjejernas kön, jag har då aldrig sett någon starta en tråd och fråga om vad de ska kalla killarnas kön!

Det heter snippa, ska det vara så svårt att förstå?! 

• Antonsmamma07

Kissimurra låter snuskigt nästan porrigt tycker jag;)
    Vi använder snopp och snippa:)

jannikejarlbrink.blogg.se** Anton 071014** Alicia 091023
Svar på tråden kissemurra