• Kaxmaja

    Vi som startade med Kickstart 3 januari

    Tänkte att vi kunde ha en liten tråd för oss som startade med kickstart ren kur den 3dje januari. Heja heja


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Svar på tråden Vi som startade med Kickstart 3 januari
  • Lady Forest
    Kaxmaja skrev 2011-01-09 17:08:37 följande:
    samma här och det är jag GLAD för- Jag sitter dock oftast inte vid bordet då familjen äter. Mne har inga som helst problme att laga maten eller så
    Nej, samma här. Dock blir jag lite lätt fixerad vid mat, vill gärna titta på bilder, baka, och göra storkok..haha!

    Mat Mat Mat Mat Mat Mat Mat.........
  • singelutanbarn
    Lady Forest skrev 2011-01-09 16:43:27 följande:
    Du har bra självkännedom, det är bra!

    Vilka är dina svagheter inom maten, tex måste du ha grädde i alla såser, vad är det för storlek på din tallrik, vad äter du?

    Ja, jag tror att mycket sitter i ditt huvud, försök att komma ihåg ditt mål.

    Vad har du för mål, varför vill du gå ner i vikt?
    Nä gräddiga såser har jag inget behov av. Däremot äter jag för mycket kolhydrater som pasta, ris och potatis till måltiderna. Funderar på att köra utan det den första tiden efter KS. Ex kyckling med en god sallad. Det handlar mycket om att orka laga bra mat också. Jag ÄLSKAR mackor, och helst med bara ost på. Lätt att det blir en eller ett par för mycket när man inte ätit ordentlig middag på kvällen.
    Sen är jag väldigt förtjust i att fika. Bullar och kakor är en stor last, liksom godis och choklad.

    Mitt mål är att känna mig bekväm på badstranden i sommar. Min dotter är två år då och jag vill inte känna mig stor och klumpig. Jag är 176 lång så jag uppfattas redan som "större".
    Sen vill jag få mer ork generellt. Mina knän tar stryk av övervikten och jag orkar inte springa långt.
    Naturligtvis lockar ju även möjligheten att kunna köpa de kläder man verkligen gillar. Har slängt/skänkt mina smal-kläder för de är omoderna sen länge haha. Men tänk att få ta på sig en fin klänning i sommar och känna sig snygg. Kanske t o m kan locka fram den där prinsen jag väntar på hahaha... 

    Hur ser ditt mål ut? 
  • Lady Forest
    singelutanbarn skrev 2011-01-09 17:40:32 följande:
    Nä gräddiga såser har jag inget behov av. Däremot äter jag för mycket kolhydrater som pasta, ris och potatis till måltiderna. Funderar på att köra utan det den första tiden efter KS. Ex kyckling med en god sallad. Det handlar mycket om att orka laga bra mat också. Jag ÄLSKAR mackor, och helst med bara ost på. Lätt att det blir en eller ett par för mycket när man inte ätit ordentlig middag på kvällen.
    Sen är jag väldigt förtjust i att fika. Bullar och kakor är en stor last, liksom godis och choklad.

    Mitt mål är att känna mig bekväm på badstranden i sommar. Min dotter är två år då och jag vill inte känna mig stor och klumpig. Jag är 176 lång så jag uppfattas redan som "större".
    Sen vill jag få mer ork generellt. Mina knän tar stryk av övervikten och jag orkar inte springa långt.
    Naturligtvis lockar ju även möjligheten att kunna köpa de kläder man verkligen gillar. Har slängt/skänkt mina smal-kläder för de är omoderna sen länge haha. Men tänk att få ta på sig en fin klänning i sommar och känna sig snygg. Kanske t o m kan locka fram den där prinsen jag väntar på hahaha... 

    Hur ser ditt mål ut? 
    Haha..ja, man gör ju gärna det om man är lång, uppfattas som större:) Roligt att du oxå är lång.

    Känner igen mig mycket i din svaghet för bullar, kakor godis...det är mycket enklare att stå emot när man har ätit rätt under dagen, då minskar sockersuget kopiöst.

    Mitt mål är att komma i alla de snygga kläder jag vill ha/ har. Jag ser fram emot att kunna knäppa ett par supersnygga stövlar jag har, som jag inte kunnat ha på många år, de är så ute så de är inne igen...haha!

    Sen är det för hälsans skull, vill ju vara här på jorden så länge som möjligt. Ta hand om mig, leva väl , äta gott och njuta av livet på rätt sätt.

    Det är otroligt vad dåliga matvanor och dålig självbld kan ställa till med!Glad

    Ja, du kanske känner på dig att Mr Right är på väg att entra ditt livHjärta Spännande!

    Det är tur vi har varann, jag känner att de här pratstunderna ger MYCKET.

    Jag tänkte oxå som du förut, det här med stora portionerFörvånadSkrattande

    Ett tips är att du köper en alldele egen fin tallrik, som är DIN. I mindre storlek, då upplever du att du får mer mat på tallriken. Och så på med en god sallad, och gör en sallad du verkligen tycker om.
    Blanda med alla tänkbara grönsaker! Avokado, Äpple, Majs, Romansallad, krispsallad, champinjoner..lek med fanatsin och prova dig fram:)
    Och så en härlig köttbit till det, fantastiskt.

    Ja, det är ju det här med ork och plannering. Det tänker jag bli en fena på!
    Speciellt planering, och lära mig hur mycket jag ska äta per dag i förhållande till min fysiska aktivitet.

    Viljan finns!
  • Kickiliina

    Åhhh underbart, idag har är det dag 7 och vågen visade -3kg... Det är jag supernöjd med!!!


    Hur mycket har ni andra tappat första veckan???


    Från och med imorrn ska jag börja äta middagarna har jag bestämt fast lite "lättare" sådana än övriga familjen...


    Så less att sitta med min soppa vid middagsbordet...


    Hejja hejja vad bra vi är!!!!!


    ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ Lucas & Liam - Mammas Trollungar ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸
  • fiajo

    Jag mailade Viveca idag och fick faktiskt svar! Skönt. Jag har vart lite orolig kring allt.


    Hon tyckte att jag skulle sluta med ks och övergå till mer mat, så jag gör nog det i morgon. Avslutade kvällen idag med en bar då jag verkligen tyckte att jag var tvungen å tugga på nått samt kanske slippa att vara hungrig en stund!


    Det känns spännande hela den här resan eftersom jag aldrig gjort något liknande förut. Det är kul att läsa om alla era erfarenheter. Jag får känna mig nöjd med en veckas KS och se nya utmaningar. Det allra viktigaste är ju att känna att man mår bra och att både kropp och knopp hänger mer.

    Ser fram emot vägning/mätning imån och emot en förmodlig nertrappning och framtida fortsatt viktminskning!

  • singelutanbarn
    fiajo skrev 2011-01-09 20:16:00 följande:

    Jag mailade Viveca idag och fick faktiskt svar! Skönt. Jag har vart lite orolig kring allt.


    Hon tyckte att jag skulle sluta med ks och övergå till mer mat, så jag gör nog det i morgon. Avslutade kvällen idag med en bar då jag verkligen tyckte att jag var tvungen å tugga på nått samt kanske slippa att vara hungrig en stund!


    Det känns spännande hela den här resan eftersom jag aldrig gjort något liknande förut. Det är kul att läsa om alla era erfarenheter. Jag får känna mig nöjd med en veckas KS och se nya utmaningar. Det allra viktigaste är ju att känna att man mår bra och att både kropp och knopp hänger mer.

    Ser fram emot vägning/mätning imån och emot en förmodlig nertrappning och framtida fortsatt viktminskning!


    En vecka KS ska du va stolt över tycker jag. Jag känner mig stolt iallafall Solig

    Jag har inte "pratat" med Viveca, men jag kommer byta ut en eller två påsar per dag mot LC-bars. Jag klarar inte heller av en vecka till med den här hungern. Jag har ätit en bar nu ikväll också och det ger en helt annan mättnad.

    Ser också fram emot vägningen i morgonbitti. Spännande!

    En fråga till alla: väger ni olika mycket på morgonen och kvällen? Jag har alltid gjort det, hela livet. Det kan skilja 2 kg från morgonen till kvällen. Det är vätska, det vet jag. Men det är ju rätt trist att se när man väl ställer sig på vågen. Även midjemåttet är större.
    Därför blir det morgon-vägning för mig :) 
  • Kickiliina

    Så här ser min dag ut:

    kl.10 En shake
    kl. 13 En matsoppa
    kl. 16 En matsoppa
    kl. 19 En shake
    kl. 22 En shake

    Min plan är att äta typ kyckling, lax el. dyl. kl. 16 from imorrn dag 8.
    Tycker ni jag ändå ska äta båda mina kvälls shake eller ska man ta bort en utav dom tro???
    Anledningen till detta är att jag bara måste få något att tugga på...


    ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ Lucas & Liam - Mammas Trollungar ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸
  • Kaxmaja
    Kickiliina skrev 2011-01-09 19:50:40 följande:

    Åhhh underbart, idag har är det dag 7 och vågen visade -3kg... Det är jag supernöjd med!!!


    Hur mycket har ni andra tappat första veckan???


    Från och med imorrn ska jag börja äta middagarna har jag bestämt fast lite "lättare" sådana än övriga familjen...


    Så less att sitta med min soppa vid middagsbordet...


    Hejja hejja vad bra vi är!!!!!


    Egentligen ska jag väga mig imorgon bitti men smygvägde mig idag och hade då tappat 4.1kg efter 6 hela dager.
    Dag 7 idag så först imorgon blir den riktiga vägningen efter 7 hela dager. Jag ska köra kickstart minst 1 vecka till
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    fiajo skrev 2011-01-09 20:16:00 följande:

    Jag mailade Viveca idag och fick faktiskt svar! Skönt. Jag har vart lite orolig kring allt.


    Hon tyckte att jag skulle sluta med ks och övergå till mer mat, så jag gör nog det i morgon. Avslutade kvällen idag med en bar då jag verkligen tyckte att jag var tvungen å tugga på nått samt kanske slippa att vara hungrig en stund!


    Det känns spännande hela den här resan eftersom jag aldrig gjort något liknande förut. Det är kul att läsa om alla era erfarenheter. Jag får känna mig nöjd med en veckas KS och se nya utmaningar. Det allra viktigaste är ju att känna att man mår bra och att både kropp och knopp hänger mer.

    Ser fram emot vägning/mätning imån och emot en förmodlig nertrappning och framtida fortsatt viktminskning!


    Du har varit super duper duktig och ska helt klart känna dig nöjd. Det är ju inte så att du misslyckas bara för att du kör en vecka ks. Kampen fortsä'tter ju även om du får börja med lite mat. Kom igen nu kör vi
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    singelutanbarn skrev 2011-01-09 20:54:17 följande:
    En vecka KS ska du va stolt över tycker jag. Jag känner mig stolt iallafall Solig

    Jag har inte "pratat" med Viveca, men jag kommer byta ut en eller två påsar per dag mot LC-bars. Jag klarar inte heller av en vecka till med den här hungern. Jag har ätit en bar nu ikväll också och det ger en helt annan mättnad.

    Ser också fram emot vägningen i morgonbitti. Spännande!

    En fråga till alla: väger ni olika mycket på morgonen och kvällen? Jag har alltid gjort det, hela livet. Det kan skilja 2 kg från morgonen till kvällen. Det är vätska, det vet jag. Men det är ju rätt trist att se när man väl ställer sig på vågen. Även midjemåttet är större.
    Därför blir det morgon-vägning för mig :) 
    Ja man väger mer på kvällen pga att man stoppat i sig/druckit en hel del under dagen
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Vi som startade med Kickstart 3 januari