Anonym (Insemination?) skrev 2011-06-22 11:03:54 följande:
Ok för hon frågade läkaren om jag ville ha med elle rutan hormoner så jag frågade hur de brukar göra, för jag har regelbunden äl, dock hade jag ingen den här månaden så då har jag denna (har inte varit utan äl 2ggr i rad nångång förut iaf).
Måste man nedreglera sig först som vid ivf eller hur fungerar det? När börjar man ta medicinerna (tabletter/sprutor?) Kanske hinner be om att få stimulerat, men de kanske kostar massor?
Ingen nedreglering vid stimulerad insemination nej.
Jag har kört två varianter: Gonal F (spruta) och Pergotime (tablett). Den första är DYR, men inför insemination behöver man dock inte mer än några 'skvättar', men det lär ju gå på över tusenlappen ändå.
En kur med Pergotime kostar inte mkt alls, men kan ha nackdelen att livmoderslemhinnan blir lite tunnare...
Minns inte vilket CFC rekommenderade, men jag har för mig att man äter Pergon cd 3-8. GF-sprutan har jag tagit cd 7-8.
Jag hade kört ostimulerat en eller två gånger om jag hade varit du. Ska du köra stimulerat behöver du troligen göra ett vaginalt ultraljud innan, och om de inte är väldigt snälla så får du betala för det (hos min gyn 915 kr/VUL, men han är nog ovanligt dyr).