• Anonym (Insemination?)

Storkklinik?

Undrar om någon av er gjort insemination där i Danmark.

Blev ni bra mottagna?
    Hur många ggr behövdes innan ni blev gravid?
    Gjorde ni en eller två ggr per cykel?
    Är det svårt att hitta dit?
    Hur gamla var ni då ni inseminerades?

Hoppas på svar, annars kanske någon vänlig själ kunde starta en omröstning/tråd åt mig i planera barn/svårt att få barn forumet så kanske det blir fler svar.

Funderar på att fara till DK i sommar med maken & göra en eller två inseminationer, jag fyller 30 i sommar så jag är inte purung kanske.

• Svar på tråden Storkklinik?
  • Gaytjej
    Anonym (Insemination?) skrev 2011-01-12 21:00:19 följande:
    Tackar än en gång för dina svar !

IVF/ICSI har vi gjort & jag vill inte gå igenom det igen mådde alldeles för dåligt & det är för lite "garantier" för att behöva må så dåligt tycker ja. Å andra sidan skulle de visa sig vara enda utvägen så kanske jag ändrar mig, men spontant vill jag slippa. Ska iaf kika på länken, kanske deras priser inte är så dyra som ex stork på DI =)
    Jag hade en sån himla tur vid mitt IVF att jag inte kände av *någonting*! Jo, jag var ju öm efter äggplocket (de tog över 30 ägg..), men jag kände verkligen ingenting innan varken i magen eller till humöret. Jag som nästan hade sett fram emot att få prova vara en klimakterikossa... ;) Nä, jag är allt väldigt tacksam över att detta gick så bra för min del.

Trianglen har lägre pris än Stork och de använder ngn ny inseminationsteknik som heter ngt i stil med "flushing"? Dessutom kan man få akupunktur i samband med inseminationen och/eller om det var några dagar efter (inte så lyckat om man bor långt bort iofs). Jag såg anslag om detta när jag var där, det står nog inget om det på hemsidan. De ger motsvarande akupunktur i samband med IVF-återinförandet (stimulerar bl a blodgenomströmningen i livmodern = ägget får lättare att fästa) och har fått fina resultat - dessa redovisas på hemsidan.

Trianglen ligger i en lugn och fin förort till Köpenhamn, 13 minuter med pendeln från centrum. Jag tyckte det var rätt skönt att åka dit istället för till CFC som ligger mer "mitt i smeten".
  • Anonym (Insemination?)

Skönt att du mådde bra under IVF! =). Jag var verkligen i klimakteriet var jätte labil, spruträdd som attans är jag också men vad gör man inte =)

Det du skriver om Trianglen låter ju jättebra =)...då kommer genast en fråga efter att ha kikat i deras prislista, det står att en Di kostar 3800dk tillkommer det också 1600dk för spermierna?
    Undrar också om du vet varför det står ex 0/750dk på samtal med & utan hänvisning & vad det menas. Är som sagt urusel på danska =(

• Gaytjej

Hänvisning är om man har fått en remiss! Det gäller bara (vissa) danskar.

Jag hade aldrig något journalsamtal på Trianglen alls faktiskt. Jag skötte allt via mail och skickade in mina prover och min svenska journal.

Har för mig att man betalar separat för spermierna. 1600 lät rätt dyrt dock? Då kan man eg lika gärna köpa egna och få profil utförlig med bebisfoto etc från European Sperm Bank. (Vi köpte tre strån vilket då kostade ca 6000 SEK inkl frakt + ca 1000 SEK för att få tillgång till alla profiler i tre månader).

Ska kolla prislistan vid tillfälle.

• Anonym (Insemination?)

ok då är jag med på vad hänvisning menas.

Som jag förstår så verkar Stork vara billigare än Trianglen på Di, så kanske det får bli ett besök på stork någon gång om inte det skulle fungera eller att vi inte skulle trivas om vi väljer CFC, ush mycket beslut att fatta, hoppas bara att man väljer rätt. Vill kunna göra ett försök ganska snart isf & då hinner vi inte spara alltför mycket.

• Anonym (Insemination?)

Vet du om man kan få akupunktur efter insem hos CFC också? Som jag förstår de på deras hemsida kan man få akupunktur men kanske inte på plats där, eller missuppfattar jag kanske?

• Gaytjej

Vet ej ang akupunktur på CFC!
    Vill man komma billigt undan är de nog det bästa alternativet. Är du van vid IVF kommer ju inseminationer vara a walk in the park i jämförelse, även om det går undan på CFC och det inte är direkt mysigt upplagt!

• Anonym (Insemination?)
    Gaytjej skrev 2011-01-14 19:42:54 följande:

Vet ej ang akupunktur på CFC!
    Vill man komma billigt undan är de nog det bästa alternativet. Är du van vid IVF kommer ju inseminationer vara a walk in the park i jämförelse, även om det går undan på CFC och det inte är direkt mysigt upplagt!

=) ja jag hoppas på att det ska vara "lätt som en plätt" med insem i jämförelse med IVF. Ska "bara" få maken att tycka det är en bra idé att testa insem inom en snar framtid, typ nu haha =)

Tusen Tack än en gång för alla dina svar =)
  • Anonym (Insemination?)

Uppdaterar tråden lite, jag har precis ringt CFC & bokat tid för samtal, fick en tid redan på torsdag =) Wiiieee nu så har jag (vi) tagit första steget iaf, spännande!!

• Anonym (Insemination?)

Dum fråga, har vi samma tid här som i Dk? Så jag ringer på rätt tid

Svar på tråden Storkklinik?