• Anonym (Ofrivillig munk)

2 år sen sist.

Jag lider hårt. 
    Jag är bara runt 30, gift och några underbara barn. Det har nu gått två år sedan vi hade sex och det har inte ens varit nära. Jag hade kunnat kapa av den för två år sedan och hon skulle fortfarande inte ha en aning om det.
    Vad faan ska jag ta mig till??? Det var perfa innan första barnet kom, sen blev det sämre och nu är det obefintligt.
    Kom igen, tips tack! 

• Svar på tråden 2 år sen sist.
    Anonym skrev 2011-01-09 14:27:51 följande:
    Varför sätter ni er inte bara ner och pratar om detta?? Det måste ju gå att lösa på nåt sätt?
    Vi kan omöjligt veta vad hon tänker.
    Du har rätt, vi lägger ner. Ni vet inte vad hon tänker och inte jag och säkert inte hon heller. 

Jag tar en kopp kaffe. 
  • orpon
    Anonym (Ofrivillig munk) skrev 2011-01-09 14:46:49 följande:
    Du har rätt, vi lägger ner. Ni vet inte vad hon tänker och inte jag och säkert inte hon heller. 

Jag tar en kopp kaffe. 
    Lider med dig, men se till att prata med henne, och förklara situationens allvar... Du borde inte behöva pensionera penisen än....
  • Anonym
    Anonym (Ofrivillig munk) skrev 2011-01-09 14:46:49 följande:

Jag tar en kopp kaffe. 
    En kopp kaffe låter gott...det ska jag också ta mig!
    Ja jag kan väl säga att jag mår väl lika piss som du antagligen...får se om kaffet hjälper...:P
  • redneck girl

om du redan förklarat precis utan omsvep hur du känner och önskar hur ni skulle kunna ha det och hon bara skrattar bort det eller sticker huvudet i sanden...får du ta dig en funderare på vad just du vill ha ut av ditt liv . kan du leva utan sex..då gör du det . annars så får du ta steget och flytta och börja om på nytt . man ska inte skylla på barnen...och allt annat för vill man ha ett fungerande sexliv så kan man mycket väl ha det fast man har barn . att lusten minskar åt vissa den första tiden efter man fött eller ammar är inte ovanligt , men den ska ju komma åter iaf med lite ansträngning från både man och kvinna . om hon vill ha dig kvar borde hon försöka ge sig in i leken igen. och ofta så brukar lusten komma åter bara folk anstränger sig lite och visar lite jävlar anamma . hon har glömt att hon är nått mer än en morsa antagligen , det är farligt att glömma det . man har ett annat liv också där man rår om varandra på vuxet vis och gör vuxen saker utan barn . risken finns när så lång tid gått att det helt enkelt blir pinsamt att ge sig på det hela igen . kräv ett svar av henne, det är det minsta man kan begära anser jag .

En fundering till här. 
    Det är ju omöjligt att förstå hur någon annan tänker så man utgår ju ofta från sig själv och eftersom man inte tänker i närheten av likadant som en tjej så blir det nog galet.

Jag tänker såhär om sex.
    Om min fru vill klia mig på ryggen men jag känner att det inte kliar på ryggen så gör det mig ändå inget om hon kliar mig på ryggen. Det är ju aldrig oskönt att bli kliad på ryggen även om det är skönare när det kliar. Sen är det ju så att oftast när någon börjar klia så skulle man bli bra förbannad om de slutade efter 10 sekunder för då har det börjat klia rejält ;)
    Samma gäller för massage. Vem svarar -"Nej tack, jag har inga krämpor så jag vill inte ha massage"?
    För mig är det ingen skillnad om vi väljer sex i stället för ryggkli eller massage.

Sex ställer ju lite högre krav på den andra parten än massage dock. Jag vill inte bli masserad av någon jag avskyr eller blir illamående av att se men i övrigt får i stort sett vem som helst massera mig. När jag bokar en massagetid så behöver jag inte veta vem som ska massera mig liksom. 
    När man ska ha sex så är det ju en klar fördel om man tycker mycket om personen och det skadar heller inte om den ser ok ut och värdesätter hygien.
    Jag är varken ful eller illaluktande och jag är övertygad om att hon tycker väldigt mycket om mig och förhoppningsvis också älskar mig.
    Varför vill man då inte ha sex? Det är skönt, det kostar ingenting och det är inte skadligt.

Jag har problem att förstå. Behöver det vara så invecklat? 

• ekim
    Anonym (Ofrivillig munk) skrev 2011-01-09 16:34:21 följande:
    En fundering till här. 
    Det är ju omöjligt att förstå hur någon annan tänker så man utgår ju ofta från sig själv och eftersom man inte tänker i närheten av likadant som en tjej så blir det nog galet.

Jag tänker såhär om sex.
    Om min fru vill klia mig på ryggen men jag känner att det inte kliar på ryggen så gör det mig ändå inget om hon kliar mig på ryggen. Det är ju aldrig oskönt att bli kliad på ryggen även om det är skönare när det kliar. Sen är det ju så att oftast när någon börjar klia så skulle man bli bra förbannad om de slutade efter 10 sekunder för då har det börjat klia rejält ;)
    Samma gäller för massage. Vem svarar -"Nej tack, jag har inga krämpor så jag vill inte ha massage"?
    För mig är det ingen skillnad om vi väljer sex i stället för ryggkli eller massage.

Sex ställer ju lite högre krav på den andra parten än massage dock. Jag vill inte bli masserad av någon jag avskyr eller blir illamående av att se men i övrigt får i stort sett vem som helst massera mig. När jag bokar en massagetid så behöver jag inte veta vem som ska massera mig liksom. 
    När man ska ha sex så är det ju en klar fördel om man tycker mycket om personen och det skadar heller inte om den ser ok ut och värdesätter hygien.
    Jag är varken ful eller illaluktande och jag är övertygad om att hon tycker väldigt mycket om mig och förhoppningsvis också älskar mig.
    Varför vill man då inte ha sex? Det är skönt, det kostar ingenting och det är inte skadligt.

Jag har problem att förstå. Behöver det vara så invecklat? 
    Sex ställer helt andra krav än ryggmassage.

Att ställa upp på sex väcker motstånd och motvilja - sex är något man ger inte avkrävs.

Du har dock hamnat i ett läge där du måste få till en förändring i din situation. 

Hon säger att hon älskar dig och det låter som om ni förutom sex har ömhet och närhet mellan er - och jag utgår ifrån att du älskar henne.

Har ni talat om det här? Har ni pratat om hur du känner dig, om framtiden och om konkreta lösningar.

Annars är det på tiden att ni gör det.

Du får förklara hur mycket du älskar henne, men att två år är en lång tid och att du vill inte leva i celibat längre. Ni måste tillsammans hitta en lösning och hon får bestämma hur den skall se ut.

Skall du söka stimulans utanför förhållandet

Skall ni söka professionell hjälp

Eller skall ni tillsammans försöka avsätta tid för smek och beröring - som kanske inte behöver sluta med samlag - men som syftar till att komma varandra nära sensuellt/sexuellt och att så småningom arbeta er fram till gemensam lust igen.

För något måste hända på det här området.

Puscha inte om varje natt eller något orimligt - säg en natt i månaden till att börja med, eller en gång varannan vecka - och inget villkor om samlag - bara närheten och beröring att känna sig fram och blir det mer så blir det mer -- men ni skall koncentrera er på varandra.

Har hon några förslag

Lyssna på henne, var lyhörd för henne - var kärleksfull men ändå bestämd med att det måste förändras - det är dags att börja söka en lösning på detta nu - för er kärleks skull.
  • Anonym

Det kanske är såhär?
    Eftersom att sex ofta är mycket skönare för killar så vill ni ha sex oftare och tänker inte på hur tjejerna har det. Det är inte ofta tjejer njuter av sex så därför vill tjejer inte ha sex lika ofta lr suktar efter det lika mycket. Sätt dig in i hennes situation. Om inte du tyckte om sex speciellt mycket, skulle du då vilja ha det? Eller ska hon bara ställa upp för din skull menar du?

• ekim
    Anonym skrev 2011-01-09 18:49:02 följande:

Det kanske är såhär?
    Eftersom att sex ofta är mycket skönare för killar så vill ni ha sex oftare och tänker inte på hur tjejerna har det. Det är inte ofta tjejer njuter av sex så därför vill tjejer inte ha sex lika ofta lr suktar efter det lika mycket. Sätt dig in i hennes situation. Om inte du tyckte om sex speciellt mycket, skulle du då vilja ha det? Eller ska hon bara ställa upp för din skull menar du?

Du har fel, väldigt fel. Jag vet inget skönare än sex, och är nog övertygad om att jag faktiskt njuter mer än maken eftersom jag kan få ut på mer långdragna och fler "stunder" av akten -- samt aldrig går otillfredsställd ifrån en kärleksakt mellan oss.

Däremot skulle jag aldrig "ställa upp" om jag inte själv kände för sex, min man skulle inte heller kräva det av mig, eller försöka tjata ner mig -- han vet att det bara skulle väcka avsmak och motstånd.

När vi har sex är det lustfyllt för båda - och då är det skönt.

Om du ger din kvinna stunder utan lust - då tycker jag du skall byta strategi - för med rätt man så njuter kvinnan minst lika mycket - om inte mer - av sexet, än mannen, 
    Anonym skrev 2011-01-09 18:49:02 följande:

Det kanske är såhär?

Ja, jag menar att man ska "ställa upp" för sin partners skull. Jag hade garanterat gjort det om jag själv inte uppskattade sex men hon hade lust. Inte varje dag självklart men oftare än var annat år vågar jag lova.

Det är en del av det liv man valt när man säger ja vid altaret och väljer tvåsamhet. Ens egna val och beslut påverkar inte bara en själv. Vad har ens partner för alternativ om jag väljer bort sex helt plötsligt. Antingen får ens partner också leva ett liv utan sex eller så är det otrohet alternativt separation som gäller. Är det hyggligt?

Sex behöver inte betyda samlag. Fick jag fysisk smärta av samlag eller blev illamående så skulle jag ta till andra hjälpmedel för att tillfredsställa min fru.
    Jag skulle aldrig totalneka och samtidigt förvänta mig att hon var mig trogen. DET är egoistiskt anser jag.

Även om jag inte njöt av sex så skulle jag njuta av att se henne njuta. Det skulle få mig att må bra och det skulle få vår relation att må bra. 
  • orpon
    Anonym (Ofrivillig munk) skrev 2011-01-09 20:13:36 följande:
    Ja, jag menar att man ska "ställa upp" för sin partners skull. Jag hade garanterat gjort det om jag själv inte uppskattade sex men hon hade lust. Inte varje dag självklart men oftare än var annat år vågar jag lova.

Det är en del av det liv man valt när man säger ja vid altaret och väljer tvåsamhet. Ens egna val och beslut påverkar inte bara en själv. Vad har ens partner för alternativ om jag väljer bort sex helt plötsligt. Antingen får ens partner också leva ett liv utan sex eller så är det otrohet alternativt separation som gäller. Är det hyggligt?

Sex behöver inte betyda samlag. Fick jag fysisk smärta av samlag eller blev illamående så skulle jag ta till andra hjälpmedel för att tillfredsställa min fru.
    Jag skulle aldrig totalneka och samtidigt förvänta mig att hon var mig trogen. DET är egoistiskt anser jag.

Även om jag inte njöt av sex så skulle jag njuta av att se henne njuta. Det skulle få mig att må bra och det skulle få vår relation att må bra. 
    Word, du har så rätt så, instämmer helt!
Svar på tråden 2 år sen sist.