• Anonym (Ofrivillig munk)

2 år sen sist.

Jag lider hårt. 
    Jag är bara runt 30, gift och några underbara barn. Det har nu gått två år sedan vi hade sex och det har inte ens varit nära. Jag hade kunnat kapa av den för två år sedan och hon skulle fortfarande inte ha en aning om det.
    Vad faan ska jag ta mig till??? Det var perfa innan första barnet kom, sen blev det sämre och nu är det obefintligt.
    Kom igen, tips tack! 

• Svar på tråden 2 år sen sist.
  • Anonym (gift tjej)

Jag håller med dig TS om att bli kliad på ryggen haha.
    Jag menar, fast man inte är 100 % sugen på sex, så när man väl kommit igång, så är det ju skönt, sex är skönt!

Men är hon helt off, försöker hon ingenting, jag menar, det finns ju lusthöjande piller osv?

• ekim
    Anonym (Ofrivillig munk) skrev 2011-01-09 20:13:36 följande:
    Ja, jag menar att man ska "ställa upp" för sin partners skull. Jag hade garanterat gjort det om jag själv inte uppskattade sex men hon hade lust. Inte varje dag självklart men oftare än var annat år vågar jag lova.

Det är en del av det liv man valt när man säger ja vid altaret och väljer tvåsamhet. Ens egna val och beslut påverkar inte bara en själv. Vad har ens partner för alternativ om jag väljer bort sex helt plötsligt. Antingen får ens partner också leva ett liv utan sex eller så är det otrohet alternativt separation som gäller. Är det hyggligt?

Sex behöver inte betyda samlag. Fick jag fysisk smärta av samlag eller blev illamående så skulle jag ta till andra hjälpmedel för att tillfredsställa min fru.
    Jag skulle aldrig totalneka och samtidigt förvänta mig att hon var mig trogen. DET är egoistiskt anser jag.

Även om jag inte njöt av sex så skulle jag njuta av att se henne njuta. Det skulle få mig att må bra och det skulle få vår relation att må bra. 
    Ni har - som jag skrev tidigare fastnat i något annat än bara lite olust.
    Jag tror skulle inte ens tro att det handlar om olust egentligen faktiskt utan om ett annat mellanläge.

För er handlar det inte om att hon skall "ställa upp" - fastnar du i det så kommer ni inte att komma vidare.

För er handlar det om att finna en lösning och ta er över den här perioden och hitta tillbaka igen. Räkna inte med att sexet blir likadant och lika ofta som förr, men hittar ni igen varandra så kan det faktiskt på andra sätt blir bättre.

Jag har varit gift många år, vi har upplevt perioder av nollsex  - det kräver att man är adekvat och vill ta tag i problemet - men att man gör det på rätt sätt. Att kräva "ställa upp" är inte rätt sätt.
    Att kräva "nu samarbetar vi för oss - för att hitta varann" är rätt sätt.

Det var det jag försökte förklara förut.

Du skall inte neka dig sex för resten av livet, du skall inte kräva sex - du skall försöka få henne med på tåget.
  • Anonym (tjej)
    Anonym skrev 2011-01-09 18:49:02 följande:

Det kanske är såhär?
    Eftersom att sex ofta är mycket skönare för killar så vill ni ha sex oftare och tänker inte på hur tjejerna har det. Det är inte ofta tjejer njuter av sex så därför vill tjejer inte ha sex lika ofta lr suktar efter det lika mycket. Sätt dig in i hennes situation. Om inte du tyckte om sex speciellt mycket, skulle du då vilja ha det? Eller ska hon bara ställa upp för din skull menar du?

Håller med dig!!!
  • Aaliyah

Om du har ett problem så har ni båda ett problem. Be din tjej gå med dig på familjerådgivning.

• Anonym (Girlie)

En stor eloge till dig som ej tagit steget att vara otrogen... Hmm en tanke när gjorde ni något på tu man hand senast??? Har det gått mer än en dag som ni ej ses. Ibland blir det intensiv o ibland behövs saknaden av varann.. Ibland behövs enssmtid med sin partner.. Vi införde en dejt dag i veckan.. Vi går bokstavligen på dejt me varandra för att aldrig glömma varför vi valde att skapa ett förhållande..Varannan gång är det upp till mig att bestämma vad vi ska göra o vise versa.. Det kan va allt från enkla saker som att tända ljus överallt o bara ligga o mysa i sängen under täcket framför en film ostört utan barn! Att vara förälder är mkt påfrestande o man behöver time out ibland... Men tyvärr kan det också va så att hon inte tänder på dig längre , hon älskar dig över allt men passionen e död,. Förstår du?

Anonym (gift tjej) skrev 2011-01-09 20:21:08 följande:
    Jag håller med dig TS om att bli kliad på ryggen haha.
    Jag menar, fast man inte är 100 % sugen på sex, så när man väl kommit igång, så är det ju skönt, sex är skönt!

Men är hon helt off, försöker hon ingenting, jag menar, det finns ju lusthöjande piller osv?
    Surfar runt och letar piller, kanske är det så enkelt och då är det ju synd att spilla tid ;)
    Finns så jävulskt mycket olika sorter bara, krämer och piller i oräknelig mängd. Coolaste jag hittat hittills är: Libido

Aktiva ingredienser: Befruktad äggmassa från höns.

-Funkar inte befruktad äggmassa från höns så vet jag inte vad som krävs... =) 

Seriöst då, nån som vet nåt som har en positiv effekt?  L-argiplex skrivs det en del om, nån som testat det?

• Anonym (Girlie)

Jag köpte nån kinesisk kräm som man stryker på 5 min innan.. Det ökar blodcirkulationen alltså hela mitt underliv bultade o skrek efter kuk.. Man blir kåt , galet kåt.

Anonym (Girlie) skrev 2011-01-10 18:48:44 följande:
    Jag köpte nån kinesisk kräm som man stryker på 5 min innan.. Det ökar blodcirkulationen alltså hela mitt underliv bultade o skrek efter kuk.. Man blir kåt , galet kåt.
    Hmm, berätta mer ;) 

Minns du vad det hette, alla krämer kanske funkar likadant? 
  • Anonym (S)

Har du pratat med henne och sagt vad du känner? Vad är problemet hon kan ju inte bara säga at hon inte har lust I 2 ÅR oh my god säger jag bara hade jag aldrig acceoterat. Lever man i ett förhållande måste man hitta lusten till varandra annars kan man lika bra bara vara kompisar så kan du har sex åt annat håll men det vill hon säkert inte hon borde söka för sin obefintliga sexlust. Jag har aldrig förstått mig på tjejer som inte vill, det är ju en otrolig närhet till partnern där man har chansen att nästan bli ett och för att inte tala om att komma...mmmmm. Jag är själv tjej och vill gärna några gånger i veckan och vi har 2 små barn. Det är en sak att ha svacka precis när man är nyförlöst men sen nej det är inte OK

Anonym (S) skrev 2011-01-10 19:20:12 följande:
    Har du pratat med henne och sagt vad du känner? Vad är problemet hon kan ju inte bara säga at hon inte har lust I 2 ÅR oh my god säger jag bara hade jag aldrig acceoterat. Lever man i ett förhållande måste man hitta lusten till varandra annars kan man lika bra bara vara kompisar så kan du har sex åt annat håll men det vill hon säkert inte hon borde söka för sin obefintliga sexlust. Jag har aldrig förstått mig på tjejer som inte vill, det är ju en otrolig närhet till partnern där man har chansen att nästan bli ett och för att inte tala om att komma...mmmmm. Jag är själv tjej och vill gärna några gånger i veckan och vi har 2 små barn. Det är en sak att ha svacka precis när man är nyförlöst men sen nej det är inte OK
    Jag får väl erkänna att jag är ganska dålig på att prata om sånt här. Har självklart försökt ta upp det några gånger men stämningen blir klart kass så fort det kommer upp. 
    Det räcker med att hon frågar varför jag är lite låg och jag svarar att det är jobbigt att hon konverterat till nunna, då blir hon tjurig direkt.  Ja, det finns ju bättre sett att ta upp det på men det är svårt att prata om. 

Har dock en plan nu. Ska beställa hem krämer och lusthöjande piller och sen fixa barnvakt och rigga en toppkväll med gott käk, ljus och nyrakad pung. Det sista kanske är överkurs, kanske inte är detaljen som fäller avgörandet men det kan ju inte skada ;) 
Svar på tråden 2 år sen sist.