• Anonym (Ofrivillig munk)

2 år sen sist.

Jag lider hårt. 
    Jag är bara runt 30, gift och några underbara barn. Det har nu gått två år sedan vi hade sex och det har inte ens varit nära. Jag hade kunnat kapa av den för två år sedan och hon skulle fortfarande inte ha en aning om det.
    Vad faan ska jag ta mig till??? Det var perfa innan första barnet kom, sen blev det sämre och nu är det obefintligt.
    Kom igen, tips tack! 

• Svar på tråden 2 år sen sist.
  • ekim

Lycka till i alla fall, även om du inte når ditt mål just denna gång, vilket jag hoppas att du gör, så är jag i alla fall övertygad om att hon kommer uppskatta approachen i alla fall eftersom det ändå visar något som många kvinnor vill ha. Att du längtar efter henne och vill göra det mysigt och bra för henne och inte bara kräver pang på rödbetan och nu "får du ställa upp".

Att väcka lust när man vill älska istället för att prata om olust är nog smart. Att prata ska man göra om man behöver söka svar och se långsiktiga lösningar för att man inte når fram.

Du verkar väldigt vettig och fin och på ett sätt håller jag med dig, man kan prata sönder saker också. 

• Anonym

det är ju garanterat nåt som hon stör sig på , så prata med henne o lös problemet!!

• Anonym

om det var ombytta roller och min man inte skulle vilja ha sex, skulle jag ju verkligen undra vad som var fel och ta illa vid mig och känna mig mest för på om jag bara var på honom, då hade ja självklart frågat honom vad som är fel

• ekim
    Anonym (S) skrev 2011-01-11 15:57:08 följande:
    Fast det ena utesluter inte det andra. Du kan beställa krämer och så men om ni inte haft sex på 2 år så är det ju verkligen något stort problem för henne så du måste prata med henne och säg hur oattraktiv och oälskad du känner dig och att du behöver ett sexliv för att må bra och att ni hade ju det i början. Ibland måste man ta tag i det som är svårt också. jag hade lite liknande problem min man ville mycket mindre och han var även dålig på närhet i allmänhet så jag kände mindre och mindre och var på väg bort och förkarade det för honom då insåg han vad det var han höll på att förlora och vi har både jobbat på att få det bra.
    Nej, det behöver faktiskt inte vara något stort problem för henne. Det kan vara så enkelt som att hon känner sig älskad och trygg och nöjd i sin situation och har bara inte saknat sex och sen har tiden rullat på.

Att hon behöver väckas igen.

Att väcka hennes lust kan nog vara ett bättre första steg än att försöka väcka hennes dåliga samvete och införa sex som ett krav,

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag om att TS faktiskt börjar i rätt ände. Om hans metoder inte fungerar, då kanske det är läge att börja prata. Då har han en utgångspunkt för att starta samtalen ifrån också.
  • ekim
    Anonym skrev 2011-01-12 04:01:15 följande:
    om det var ombytta roller och min man inte skulle vilja ha sex, skulle jag ju verkligen undra vad som var fel och ta illa vid mig och känna mig mest för på om jag bara var på honom, då hade ja självklart frågat honom vad som är fel
    När min man inte vill ha sex så konstaterar jag att han inte vill ha sex just då, eftersom jag vet att lusten för sex kommer och går.

Det behöver inte betyda något annat än att man just då har en period där man inte har lust för sex, men man är nöjd med det man har ändå, man älskar och känner sig älskad och all kärlek, omtanke och ömhet finns där precis som alltid, eller kanske till och med starkare än annars.

Att vara i sådana perioder är ingen katastrof, folk är för fixerade vid att man måste ha sex jämt.

Det som kan vara jobbigt är däremot om två i samma par hamnar i ofas med varandra och den enas sexlust är stark i en period när den andras är svag, då måste man jobba mer aktivt på att hamna i fas med varandra igen. Men sexlust går upp och ner över ett livsspann, är man i fas med varandra så är långa perioder utan sex inga problem alls.

Att en person inte har lust behöver alltså inte vara något personligt mot den andra.

Vill bara tacka för visat intresse i mitt problem.
    Det är väldigt intressant att höra hur folk resonerar.

Jag tror jag har min strategi klar nu och det är värt ett försök. Det var faktiskt länge sen jag ens försökte, man kan nog säga att jag gav upp någon stans på vägen. Blev lite inflation på nobb.

Men jag kör ett helhjärtat försök och lovar att rapportera här efteråt.

• Anonym (3 ggr/månad)

Jag är tio år äldre än du. Kan berätta att det inte har blivit bättre åtminstone för mig med tiden. Elden har slocknat.

Om jag skulle ha haft en paus på två år (slutat kallas det för)  så skulle jag beakta henne som en syster.
    En gång per vecka (osäkert även det) gör att det känns inte som något man vågar längta efter.
    Jag tänker inte mera på min fru som någon som jag kan njuta av sex med. Att endast ha samlag känns inte bättre än självtillfredställelse med en sexleksak. 

Prata om saken, fråga när hon vill att sex kommer att blir aktuellt nästa gång. Fungera efter svaret, om det blir "vet ej" så kan du helt enkelt koncentrera dig på något annat istället för att längta.

Det finns inget rätt och enkelt svar på frågan. De flesta av svaren är fel. Enklaste svaret är att nöj dig med att vara utan. Men, behovet att ha sex och vara förälskad (som är inbyggt i oss) fick dig att gifta dig med henne.

Anonym (3 ggr/månad) skrev 2011-01-14 15:25:27 följande:
    Jag är tio år äldre än du. Kan berätta att det inte har blivit bättre åtminstone för mig med tiden. Elden har slocknat.

Om jag skulle ha haft en paus på två år (slutat kallas det för)  så skulle jag beakta henne som en syster.
    En gång per vecka (osäkert även det) gör att det känns inte som något man vågar längta efter.
    Jag tänker inte mera på min fru som någon som jag kan njuta av sex med. Att endast ha samlag känns inte bättre än självtillfredställelse med en sexleksak. 

Prata om saken, fråga när hon vill att sex kommer att blir aktuellt nästa gång. Fungera efter svaret, om det blir "vet ej" så kan du helt enkelt koncentrera dig på något annat istället för att längta.

Det finns inget rätt och enkelt svar på frågan. De flesta av svaren är fel. Enklaste svaret är att nöj dig med att vara utan. Men, behovet att ha sex och vara förälskad (som är inbyggt i oss) fick dig att gifta dig med henne.
    Fan så dyster du är kompis.

Jag har fixat barnvakt och bokat resa nu. Skilsmässa kommer aldrig bli aktuellt från min sida och jag hatar otrohet. Ett liv utan sex går bort. Det enda som återstår då är att få ordning på det alltså. 
    Förresten, ligger du 3 ggr i månaden så ska du väl fan inte gnälla, inte till mig i alla fall ;)

Trevlig helg! 
  • Anonym (S)

Hur har det gått med dina romanceplaner?

• TheFamily

P/piller är ju en bov när det gäller lust. Hon kan inte tänka sig kopparspiral? Borde ju funka bättre? Lycka till och ge inte upp!

Svar på tråden 2 år sen sist.