• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • Muminstjej
    elvin110813 skrev 2011-09-01 18:32:53 följande:
    Försökte lösa ut den där bodyn från Kappahl när vi ändå handlade där och då sa tjejen i kassan att man måste handla varor från just Newbie-sortimentet för 200:- för att få ut den. Tyckte det lät lite konstigt...
    Står det inte så på kupongen då? Det gör det på min.
  • elvin110813
    Muminstjej skrev 2011-09-01 18:46:50 följande:
    Står det inte så på kupongen då? Det gör det på min.
    Det står inte att man var tvungen att handla från Newbie-sortimentet för att få den...
  • Muminstjej
    elvin110813 skrev 2011-09-01 19:56:49 följande:
    Det står inte att man var tvungen att handla från Newbie-sortimentet för att få den...
    Nej, men att man måste handla för 200kr.
    Newbie står det inget om på min heller. Men det står ekologiska kollektionen och det är väl Newbie?
  • Syoss

Jag fick hem mina kuponger från Allt för föräldrar för 3 veckor sen ungefär och på den för gratis-bodyn stod det inget om att man måste handla för minst 200 kr. Vi hämtade ut den (en Newbie) utan krångel.

• sarismaris

Har också fått hem gravidpaketet från Allt för föräldrar. Fick bla två kuponger från KappAhl; en 25% på babyplagg och en valfri GRATIS body (utan förpliktelser att handla något annat).

Har just beställt paketet från Vi föräldrar som någon tipsade om här ovanför. Får se om det är nåt att ha.. :)

• Muminstjej

Verkar ju som att vi fått olika kuponger, kanske beroende på när vi beställt. Jag fick som ett vykort med tre kuponger på baksidan. Ett par gratis babysockar, en gratis body vid köp av 200kr och 25% på valfri vara.

• elvin110813
    Muminstjej skrev 2011-09-01 20:17:58 följande:
    Nej, men att man måste handla för 200kr.
    Newbie står det inget om på min heller. Men det står ekologiska kollektionen och det är väl Newbie?
    På min kupong står det bara att man ska handla för 200:- så får man en valfri body. Fick också den med 25% på valfri vara...
  • annat82
    Muminstjej skrev 2011-09-01 22:35:40 följande:
    Verkar ju som att vi fått olika kuponger, kanske beroende på när vi beställt. Jag fick som ett vykort med tre kuponger på baksidan. Ett par gratis babysockar, en gratis body vid köp av 200kr och 25% på valfri vara.
    Har inte skrivit tidigare, men det verkar vara olika och vet inte vad skillnaderna beror på eller så har de bara slumpat ut kupongerna. För jag hade lyckats beställa samtidigt som några andra och de fick 3 kuponger, de som du skriver, men jag fick 2 kuponger (gratis body) och 25% på valfri vara (tror inte det specifikt var babyplagg men kommer inte ihåg)
Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!