• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • Upptagen
    telgebo skrev 2011-10-10 20:30:44 följande:
    Blöjhink behövs dyra refiller till, onödigt, nappar har inget av mina barn accepterat, nappflaskor kan innehålla BPA och ska man amma har man ingen användning av dom ändå och kläder har jag aldrig fått i nån box.
    Jag använder vanliga soppåsar i våran blöjhink som vi fick i babyboxen förra gången, funkar finfint! Vissa barn tar nappar, för andra fungerar inte amningen så det blir ersättning, annars kan man använda flaskorna när barnen är lite större för att dricka välling eller vatten i....

Bara för att DU inte har använding för sakerna så finns det ju andra som har det... dock kan jag hålla med om att det är rätt mycket skräp i också, mest reklam. Men det är ju precis därför boxarna finns, för att företagen vill fånga en mycket köpstark grupp -småbarnsföräldrarna.
  • telgebo

Jag gillade också boxarna som förstföderska, men nu när man får sitt fjärde barn så inser man att det är mycket i boxarna som faktiskt är rätt så budget, men alla är vi olika.

Nappflaska och nappar är inte så dyra och resten klarar jag mig utan.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 13 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+1) efter nästan 2 års kämpande
  • Upptagen
    telgebo skrev 2011-10-10 20:57:37 följande:
    Jag gillade också boxarna som förstföderska, men nu när man får sitt fjärde barn så inser man att det är mycket i boxarna som faktiskt är rätt så budget, men alla är vi olika.

Nappflaska och nappar är inte så dyra och resten klarar jag mig utan.
    Jupp, vi är olika och gratis är gott! Jag väntar mitt tredje barn och gillar boxarna, har ju ändå inte betalat för dem så då kan jag inte ha så höga förväntningar heller.
  • littlepixiegrl
    telgebo skrev 2011-10-10 20:30:44 följande:
    Blöjhink behövs dyra refiller till, onödigt, nappar har inget av mina barn accepterat, nappflaskor kan innehålla BPA och ska man amma har man ingen användning av dom ändå och kläder har jag aldrig fått i nån box.
    Kläder får man bl.a. i gratispaketen, som finns på förlossningen. Det är högst osannolikt att man skulle få med en nappflaska, som innehåller BPA (tror det är Avent som skickar med en nappflaska någonstan) och visst kan även ammande mödrar ha användning av en nappflaska om de pumpar ur t.ex. Dessutom är det inte alla som kan eller vill amma öht. Min dotter tg inte heller napp, men det är det måååååååååååånga bebisar som gör.
    Bara för att det inte passar dig, så betyder det inte att det är skräp  

Jag har, f.ö., använt våtservetter i snart 2,5 år på min dotter och hon har haft blöjeksem en gång.
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • straw2008

5 kg reklam o en liten tvättlapp typ....ha inga höga förväntningar på dessa reklamlådor.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • telgebo

Jag kan inte förstå hur man kan använda våtservetter på sitt barns hud med tanke på hur mycket kemikalier det är i dom. Sedan att inte era barns hud reagerat säger inte att de inte innehåller kemikalier för de gör dom. Samma sak med Inotyol som innehåller bla medel som man har när man framställer asfalt. Hur kan man vilja kladda på sånt på sitt eget barn undgår mitt förstånd.

Jag håller med Straw f.ö

Och jag behöver ingen nappflaska och skulle jag behöva en så har jag råd att köpa en i affären, så snål är jag inte. och för f.ö har det aldrig vart med nån flaska i nån av boxarna jag fått. Det har vart ton med reklam, nån hakklapp med libero märke på typ, en tidning med en massa ihopplock från tidigare nr av ViF som man ändå redan vet det som står i tidningen och så kanske nån liten billig budget pryl, en napp och så ett litet paket med amningsinlägg, blöjor fullproppade med kemikalier och annat grejs och kemikaliespränga våtservetter.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 13 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+1) efter nästan 2 års kämpande
  • sweetipie89

tyvärr så är dessa gratis blöjhinkar oftast värdelösa då de går sönder, lr är lite halvt fungerande när man hämtar ut dom.

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!