• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • watership down
    telgebo skrev 2011-10-11 17:30:03 följande:
    Japp jag har blitt det och andra också.

Tex jag fick en avi med posten att jag skulle hämta ut en box från Libero i Hallunda c, ähh jag bor då en bit därifrån jädra tur man hade bil på den tiden. Åker till Lindex där och hämtar ut den. Några dagar senare är jag inne på Lindex i min stad för att hämta ut en beställning, tjejen i kassan öppnar ett skåp tar ut min påse och vad jag ser i skåpet om inte en massa boxar exakt likadana som jag fick åka till Hallunda för att hämta. Varför kunde inte jag få hämta ut min box på Lindex i min stad för?

Boxen innehöll en burk barnmat som mitt barn inte gillade, en påse välling mitt barn inte kan dricka, en boll, en napp som hon inte ens använder, ett litet paket Tena för de som inte kan hålla tätt och en tidning som var ett ihopplock av VIF tidigare nr och så ett ton reklam. Ren skit alltså.

En annan tjej hämtade ut apotketes box nu i år och blev också besviken innehåll var typ 2 ton reklam, en liiiiiten tub med nån salva fullproppad med kemikalier antagligen och så en påse tuggummi och en tidning och så har jag för mig att det var våtservetter fullproppade med kemikalier i boxen också.
    okej, det är DU och EN ANNAN TJEJ som blivit besvikna alltså? då behöver ni ju inte ens starta en gnälltråd, ni kan ju maila med varandra istället...
  • watership down

big baby verkar ju vara en spännande affär, har missat den innan men är inte så ofta norr om stan. dock blivit några besök i hässelby under sommar och höst samt att pappa brukar bo i sollentuna på vintern. så ska kanske försöka åka förbi där då :) såg att de deltar på underbara barn-mässan oxå

• telgebo

Det är många som blivit besvikna och när ni hämtat ut alla boxar och har en massa nappar osv så kommer ni nog förstå att mycket av det inte har kommit till användning. Oftast pga stora reklamloggor på grejerna.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 12 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+2) efter nästan 2 års kämpande
  • Lindis1974

Men det är gratis för bövelen!!! Finns inget att bli besviken på. Snälla kan du inte bara respektera tråden. Är det så jäkla svårt ???
    Jag har massor med vänner som beställt olika och inte blivit ett dugg besvikna. Om du hade för höga förväntningar på gratisprylar må så vara. Men det är ditt problem.

• watership down
    Lindis1974 skrev 2011-10-11 19:51:13 följande:
    Men det är gratis för bövelen!!! Finns inget att bli besviken på. Snälla kan du inte bara respektera tråden. Är det så jäkla svårt ???
    Jag har massor med vänner som beställt olika och inte blivit ett dugg besvikna. Om du hade för höga förväntningar på gratisprylar må så vara. Men det är ditt problem.
    nä respekt verkar inte vara alla människors bästa sida :)

men jag håller med om att det måste vara ett innehåll i sådana här boxar, inte bara en massa luft och skräp. om man nu ska bli registrerad i deras kundregister samt behöva källsortera deras förpackningar ska man ju få något för det och det ska inte bara vara luft i förpackningarna pga miljöpåverkan. Men några skedar, en napp, smakprov och ett par blöjor tex tycker jag är helt OK innehåll. klart man kan ställa krav även om det är gratis men man kan inte vara för KRÄSEN. Ofta står det ju innan vad den innehåller. Vill man inte ha så beställer man inte hem det... 
  • O Z

Herregud, att ni orkar gnälla. Allting är ju frivilligt, jag hade också gärna fått en barnmatsburk. Schyst att den var gratis om barnet nu inte gillade den. *suck*

• Kelsson1

Kan folk sluta kommentera o tycka om innehåll i paketen nu? Åtminstone jag har förstått att en del inte gillar reklamen och innehållet i paketen. Behöver INTE höra det fler gånger eller formulerat annorlunda, det räcker nu! Ser nu framemot fler tips om gratispaket och inget annat!!

• telgebo

Tamponger ligger långt fram i tiden. Det ska man ju inte använda efter förlossningen, under avslagsperioden.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 12 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+2) efter nästan 2 års kämpande
Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!