• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • telgebo
    sweetipie89 skrev 2011-10-10 23:32:17 följande:
    tyvärr så är dessa gratis blöjhinkar oftast värdelösa då de går sönder, lr är lite halvt fungerande när man hämtar ut dom.
    och ett sätt för affären att ge bort en blöjhink för typ inga pengar alls och sedan lura föräldrar att köpa refillpåsar som kostar mer än hinken typ i flera år.
    Har aldrig fattat mig på att man måste ha en speciell blöjhink för ändamålet och speciellt påsar heller. Så illa luktar inte amningsbajs och luktar det så illa så släng påsen då eller lägg blöjan i en hundbajspåse knyt igen och släng i sopnedkastet eller ställ utanför dörren tills det du går ut och förbi soprummet.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 13 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+1) efter nästan 2 års kämpande
  • Kelsson1

tegelbo: Räcker det inte med klagomål nu? Tycker att du har fått säga din mening om gratispaketen, alla här fattar att du inte gillar de så nu är det bra! Låt oss andra gilla paketen, du kommer inte att ändra någons uppfattning hur mycket mer du än klagar. Försök hitta något konstruktivt att göra istället för att gå o irritera dig på gratispaket som delas ut...

• Lindis1974

Kan inte ni som klagar starta en egen tråd. Det var ju inte det som var meningen med denna tråd. Låt oss älska dessa gratispaket så kan ni gnälla någon annanstans. Stämningen blir förstörd i onödan

• Trollis74

Första gången för 5 år sen när jag hämtade ut paketet upplevde jag som jag fick en hel del saker. söt grod hänge, blöjor .. minns inte mer..

men nu när jag hämtade ut babypaketet på babyproffsen så blev jag jättebesviken. vad kan värdet varit ? 70 kr?

samt massa reklamblad.. 3 blöjor??? hallå eller.. trodde iallafall man kunde få 10 st? några skedar.. en liten nappflaska.. en reflex hjärta med "TRADERA" märkt på, (som om jag har lust att hänga upp en sån reklam pryl på min vagn?? Kan de inta skriva "gullunge" (och liten text tradera" eller nått??

Och så till råga på allt började de ringa som tusan ifrån försäljare, för att jag hämtat ut boxen. det var tidingar och det var det ena med det andra..  (vill tillägga , är med i NIX samt lämnade aldrig ut mitt hemnummer.. men det letade säljarna upp själva..)

Hade jag vetat det krassa utbudet samt dessa säljare som ringde så hade jag ALDRIG hämtat ut boxen.

(hade bokat blöjhinken, men naturligtvis fanns inte den där när jag skulle hämta ut..)

(för 5 år sen ringde de inte)

• annat82

Efter allt gnäll som jag totalt tänker ignorera, tänkte jag tipsa de som bor i Stockholm (norr om stockholm) om Big Babys gravidbox www.bigbaby.se/artikel.php Har för mig att det inte var mängder av saker utan ungefär som de andra, men framförallt en massa rabattkuponger på en hel del babyprylar hos big baby, om man nu ändå tänkt köpa dem, vi har i princip allt från dottern, så inte så mycket för oss
    Och en del rabattkuponger på Ica Maxi prcis bredvid. Eftersom vi redan handlar där en del så passar det oss perfekt.

Man får en blöjhink om man vill och ja, vi ville ha den. Har inte köpt refiller utan sätter i vanlig plastpåse och det funkar iaf. Vi hade ingen papperkorg vid skötbordet och tycker det är skönt att ha, alla gör ju som de vill

• avocadoo
    annat82 skrev 2011-10-11 09:47:15 följande:
    Efter allt gnäll som jag totalt tänker ignorera, tänkte jag tipsa de som bor i Stockholm (norr om stockholm) om Big Babys gravidbox www.bigbaby.se/artikel.php?id=78 Har för mig att det inte var mängder av saker utan ungefär som de andra, men framförallt en massa rabattkuponger på en hel del babyprylar hos big baby, om man nu ändå tänkt köpa dem, vi har i princip allt från dottern, så inte så mycket för oss
    Och en del rabattkuponger på Ica Maxi prcis bredvid. Eftersom vi redan handlar där en del så passar det oss perfekt.

Man får en blöjhink om man vill och ja, vi ville ha den. Har inte köpt refiller utan sätter i vanlig plastpåse och det funkar iaf. Vi hade ingen papperkorg vid skötbordet och tycker det är skönt att ha, alla gör ju som de vill
    Jag får inte länken att fungera :/ Hur går det för er andra?
  • annat82
    avocadoo skrev 2011-10-11 10:03:53 följande:
    Jag får inte länken att fungera :/ Hur går det för er andra?
    Hmm, min länk funkade men inte till anmälningsblanketten :-/ Jag hämtade min för ca 2 månader sedan och då funkade den, men annars borde det gå att ringa dit och fråga. Man kunde även fylla i lapp i butiken då, men kanske bäst att veta att de inte slutat med den så man inte åker dit i onödan
Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!